• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxaddict

Kudos is een stuk makkelijker in gebruik dan Quartz dus ik zou persoonlijk voor Kudos gaan.

Verschil in kwaliteit zal er best zijn met een 915 bijvoorbeeld maar het zit met name in de oplages die gemaakt worden en hoe ze gemaakt worden. Collinite wordt machinaal gemaakt in hele grote batches en Waxaddict maakt kleine batches en zijn handgemaakt. Ja, dat kost een stuk meer.
 
@NickM5
De Quartz is ook niet perse een hele gebruiksvriendelijk wax om te gebruiken. Ik heb gemerkt dat hoe duurzamer de wax hoe moeilijker het kan zijn (muv een aantal olierijke waxen in topsegment). Bij deze waxen moet je de uitdaging zien in het (dun) aanbrengen en uitpoetsen. Hierbij komt er ook bij kijken waar je dit doet ivm luchtvochtigheid, temperatuur en zelfs de wind.

als jij zometeen je auto helemaal strak heeft dan kan een wax net dat beetje extra geven nog in diepte. Maar cancoat is zeker ook een optie. Deze kun je bijhouden met bijvoorbeeld cure of een andere “topper” voor coatings voor extra gladheid.

de lol zit hem in ieder geval in proberen en testen en kijken waar je gelukkig van wordt. De BF acties zijn daar een mooi moment voor. En bevalt het niet dan zijn er genoeg andere liefhebbers die spullen van je over willen nemen ;)

Ps. Ik heb hier een aantal WA waxen staan welke je mag/kunt proberen mocht je geïnteresseerd zijn
 
  • Leuk
Reactions: NickM5
Zoals ik de aanbieding nu zie zal de Quartz duurder zijn dan de Kudos of Graphene.

105 euro-30%=73,50 Quartz
135 euro-50%=67,50 Kudos/Graphene

Ik zou het wel weten. Graphene of de Kudos. Betere standtijd en betere ingrediënten. Kudos: Soi2 V2 en Graphene Soi2+ceramic XP4 v2

Zie post #654
Vortex ,kudos ,Quartz ik heb nooit issues gehad betreffende het afnemen van de wax maar ik heb zowel Quartz als Vortex en Kudos in de winterperiode op mijn auto gehad en voor mijn gevoel zat Quartz het langst (pot zegt 12mnd ik stel voorzichtig 8 mnd).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: NickM5
Ik heb ze op mijn auto zitten en op die van mijn vader. Quartz (Freddie edition) op mijn motorkap en Graphene op de achterklep. Op die van mijn vader Vortex.

Graphene is nog goed. Quartz redelijk (8mnd). Zijkanten staan in de BMD waxen. Mijn auto is 1 groot test object. Vortex nu 6 mnd in Frankrijk, en nog steeds een hele goede beading.
 
Blijft toch geinig...

''Wat is de standtijd van die wax(en)?''
... Er wordt vervolgens een standtijd van vele maanden genoemd en dat is simpelweg indrukwekkend. Zoveel maanden beading en sheeting optimaal, dat lijkt wel een coating.

En dan blijkt dat er boosters worden gebruikt. :p Dan kan je een wax met een standtijd van één dag oneindig maken.
 
  • Leuk
Reactions: NickM5
Boosters vertekenen het beeld inderdaad iets over de standtijd van de wax. ;)

Wellicht leuk om een keer te proberen dan met de waxen die ik in bezit heb (Quartz, Kudos, Graphene (na morgen hoop ik) en Vortex Beta) om te kijken hoe ze zich houden op zichzelf. Evt. met toevoeging van Cancoat erbij (maar lijkt me niet helemaal faire vergelijking)
Andere test waar ik ook wel nieuwsgierig na ben is het laten curen met verschillende tijden (dus afnemen na 2 min, 4 min, 6 min, 8 min bijv.) om te kijken hoe de standtijd daardoor veranderd.
 
  • Leuk
Reactions: NickM5
Eerlijk gezegd kijk niet zo zeer naar standtijd. het interesseert me niet maar is mooi meegenomen. Glans, beading en resultaat behalen ermee wel....Ik ben bezig met mijn auto en daar wordt ik vrolijk van. Uiteindelijk zal ik tussentijds ook extra wax erop smeren omdat ik dat leuk vindt. Ik zal de beloofde standtijd denk ik toch niet halen. Ik denk dat ik daarom niet overstap naar sapjes en coatings omdat dan de lol er van af is voor mij. Die Mercedes in Frankrijk krijgt alleen om de zoveel tijd een plas water over zich heen en 1x in de maand een wasbeurt (wa shampoo). Vortex is nog top.

@Quantoxx ; Je hebt dus helemaal gelijk.
 
Voor mijn eigen auto’s gaat ook het verhaal van Marco op eigenlijk. Ik smeer er zelf vaak al iets nieuws op voordat het oude volledig is uitgewerkt. Gewoon omdat het kan en ik het heerlijk tijdverdrijf vind. Soms help je iemand of was je een auto voor een ander en dan is een lange standtijd wel weer prettig.
 
Ik heb zelf ergens tussen de 50/75 waxen gehad/gesmeerd een de gekste merken maar mijzelf beperkt tot de gebruikers vriendelijke (Sio2) waxen buiten de wat langere standtijd vind ik het hydrofobische gedrag veelal een stuk beter. Ik ben te druk om elke maand te waxen. Ik heb nu nog slechts 2 waxaddict waxen ,angelwax Enigma ,de Collinite range en surf city barrier reef paste wax. De laatste 2 merken mogen blijven omdat ik ze geinig vind = leuk om snel een auto in de wax te knallen veelal voor een ander.
 
@Ric325i ik heb net door je oude posts gelezen en ik zie dat jij ook ervaring hebt met Angelwax Enigma. Ik heb super super goede ervaringen met die wax maar ik ben bijna door mijn kleine potje heen. Als ik nou bij de black friday deal een aankoop zou willen doen uit het Waxaddict assortiment, welke zou je dan aanraden? Is er eentje die Enigma overtreft?
@NickM5 Heel benieuwd of je gekozen hebt voor een Waxaddict Wax? En of het gelukt is om de wax te kopen die je wilde. De "duurdere" exemplaren waren erg rap weg ;)
 
  • Leuk
Reactions: NickM5
Ik zag het ja! Uiteindelijk niet gelukt, maar wie weet via dit forum nog ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag ,
Heb de Quartz wax aangeschaft . De andere waxen , kudos / graphene die al snel uitverkocht waren , daarom de Quartz gekozen.
Nu nog een lesje van gebruik en toepassingen van de wax.
Zijn er miss mensen in de buurt van Limburg , die me het juiste gebruik willen tonen ? Alvast dank . Groeten
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
@patje ,Bij waxaddict waxen is dun aanbrengen het meest belangrijk:
-probeer niet te veel wax uit de pot op te pakken met je applicator.
-begin met smeren midden op een paneel en werk naar de randen toe
-daar waar je begint met smeren zit de wax vaak net wat te dik dus ik trek een soort wax streep die ik maximaal uitwaaier.
-blijf wrijven tot de applicator slecht wax af gaat geven.
-werk paneel voor paneel.
-liever niet in de volle zon (moet lukken in november...)
-check met een swipetest of de wax klaar is om uit te wrijven.
-hou er rekening mee dat je na het afnemen nog een keer moet nalopen met een mf omdat de wax wat na kan zweten.

Als je rekening houd met deze tips kan ik me niet voorstellen dat je Quartz lastig gaat vinden .
Het ligt niet altijd aan de spullen maar soms ook echt aan de gebruiker...
 
Marcel , heb je enig idee van richttijd van time . De auto staat bij mij binnen als ik hem behandel , ter info .
 
@patje ,Quartz moest in mijn situatie een minuut of 6/7 curen dacht ik maar dat is temperatuur afhankelijk en een Swipe test moet uitwijzen wanneer de wax klaar is om uit te wrijven. Nu is het vrij koel weer dus zal de wax wellicht wat langer moeten curen.
 
  • Leuk
Reactions: patje