• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen van een nieuwe zwarte wagen

Breks

Detailing addict
10 dec 2011
18
50
Is het nodig om op een nieuwe wagen een dure wax aan te brengen ?

Ik heb me hier al een beetje ingelezen, maar zou graag nog voor zondag een wax bestellen ( heb een kortingbon )

Heb al velen horen zeggen over dodo spullen , maar die zijn behoorlijk aan de prijs

Ook wil ik er niet teveel tijd insteken ( het is tenslotte buiten geen weer om je baby te verzorgen hé )

Ik heb een nagelnieuwe zwarte mercedes , en heb hier vorige maand dankzij jullie al flink wat geld "kwijtgespeeld" :ja aan shampoo, washmitt en doeken

Nu heb ik precies niet zoveel zin om weer >50€ uit te geven voor iets wat mss niet nodig is

Ik wil gewoon de winter door, liefst met een zachte gemakkelijk aan te brengen wax

Grt

Ps : na het aankopen van de merc is het geld bijna op :D
 
Voor een wax hoef je niet de hoofdprijs te betalen.

Goede en betaalbare waxen zijn:

- Poorboys Natty's
- Collinite Liquid Insulator Wax No. 845
 
Qua looks kies ik voor de good old Meguiars NXT wax, omdat deze wax vrij veel fillers heeft en daardoor dus microkrasjes camoufleert. Voor iemand die niet regelmatig polijst is dat de wax. Nadeel is dat de standtijd nogal kort is. (Max. 2 maanden)



Wanneer je de auto zelf regelmatig detailed (lees polijst) ben ik het eens met bovenstaande opties.
 
Maar ik heb helemaal nog geen krasjes hoor , de auto komt net uit de showroom
Heeft nog maar 1300 km op de teller

Ik heb ook al het stappenplan doorlopen, daar heb ik volgende zomer toch wel tijd voor te maken denk ik 8-())

Nu ga ik gewoon de auto in de wax zetten ( dacht dit eerst pas te doen na een jaar ) omdat men me dit hier werd aangeraden.
Maar ik wacht op een droge dag

Ik had ook zo vernomen dat van meguiar's de M16 zo goed was, maar die vind ik niet meer terug in de shop

Voor mij staan collinite en PB nu op stip, ik wacht nog even met te kiezen

Maar voor collinite heb ik nu een aanbieding gezien in de shop , en die gaat het worden denk ik
Ik kies waarschijnlijk voor de softwax nu , en nadien misschien voor de 915 ( is meer voor de ervaren onder jullie )

Nu nog een goede uitpoetsdoek en goede pads , en dan ben ik weer wat euros lichter
grt
 
Zou ook overwegen om een klei-setje aan te schaffen!
dit zorgt ervoor dat de wax een langere standtijd heeft. Ook bij een nieuwe auto komt er genoeg vervuiling af.
deze bijvoorbeeld: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System__kit__07240_101424
 
Nee , aub niet

Daar ga ik echt niet aan beginnen, is me gewoon teveel werk, stel je voor dat ik moet herbeginnen omdat ik wat vergeten ben........beginnersfouten maakt toch iedereen ??

Volgende lente of zomer , dan zeg ik er geen neen tegen

Ik heb wel een garage, maar die is te klein om uitgebreid de wagen te gaan wassen , kleien , en waxen

Dus buitenwerk : Pff en dan de regen op mijn dak zeker , nee hoor

Dat wordt uitgesteld
 
De 845 is geen softwax maar een vloeibare ( mits je deze bedoelde als collinite-aanbieding zijnde )
Je kan geen fouten maken met kleien, een zachte klei+glijmiddele en gewoon alle delen meenemen en hoppaaaaaa de belangrijkste stap is gedaan !
Buitenwerk is wassen, de rest is gewoon binnen te doen :)
 
Maar ik heb helemaal nog geen krasjes hoor , de auto komt net uit de showroom
Heeft nog maar 1300 km op de teller

Ik heb al gloednieuwe auto's gezien met microkrasjes. Dus dat is geen garantie.

Wat zoek je zelf in een wax? Duurzaamheid ? Of makkelijke verwerking?

Collinite is erg duurzaam, Natty Paste is zeer makkelijk te verwerken.

Deep Gloss Paint sealant van Wolfgang vind ik nog steeds best of both worlds.
 
Zo ,dat was het dan .
Weeral voor een kleine 50 euri besteld ( zit al aan 100€ op 2 weken) zo wordt het nog een dure hobby :)
Hopelijk kan ik nu een tijdje voort

Heb nu de collonite 845 wax en doeken gekocht, en ben ook maar voor de delirium droogdoek overstag gegaan
 
Heb je goed gedaan.
Is idd een dure hobby maar goed gereedschap is het halve werk.
Laat maar weten hoe je ervaring is met de spullen.
 
Jongens had RejeX geen goede optie geweest?

@Breks, ach hoeveel procent is die 100 euro op het aankoopbedrag van je Benz? :) Er zijn hier leden die wel voor 5000 euro aan spullen hebben.
 
Breks zei:
Zo ,dat was het dan .
Weeral voor een kleine 50 euri besteld ( zit al aan 100€ op 2 weken) zo wordt het nog een dure hobby :)
Hopelijk kan ik nu een tijdje voort

Heb nu de collonite 845 wax en doeken gekocht, en ben ook maar voor de delirium droogdoek overstag gegaan

Vergeet niet dat het een "investering" is waar je de auto een flink aantal keren voor kan behandelen.
Ik merk dat je vooral niet teveel wilt doen en dan je snel klaar wilt zijn, nou als je een zwarte auto hebt dan gaat die vlieger na 1.5 jaar niet meer op ................ op zwart zie je zo'n beetje elk krasje, swirltje en andere ongein die je lak minder mooi maken.
Zwart is een mooie kleur maar dan moet je regelmatig wat doen om het zo te houden, sowieso kleien en dan een aantal stappen doorlopen, snel en goed gaan bij een zwarte auto niet op!
Alleen Meg's Tech wax 2.0 pas ik toe als ik zwart een beetje snel op wil peppen (had het nog staan van mijn begin periode toen ik CC nog niet kende ...)maar zoals gezegd is de standtijd niet te vergelijken met andere waxen maar het verbergt verbazend veel "mankementen".
Ik wil je niet ontmoedigen / depressief maken maar ga je maar vast inlezen hoe je een auto moet detailen, je gaat het nodig hebben over 1.5 jaar, óók ik heb een zwarte auto ..........
 
vreemd dat ik onder de vaste forumleden,eigenlijk nooit iets
lees over de mothers produkten,willen jullie er niet aan,of vinden jullie het niks.
heb zelf de reflections top coat,en vind het toch een prima wax,zeker op een donkere kleur.mothers heeft naar mijn idee prima producten,voor een bescheiden prijs.:cool:
 
Het kleien is toch prioriteit hoor, hoe nieuw de auto ook is, nu ga je een wax zetten op een lak die niet 100% proper is en daardoor zal de standtijd van je wax aanzienlijk minder zijn.
 
Hey !!

vreemd dat ik onder de vaste forumleden,eigenlijk nooit iets
lees over de mothers produkten,willen jullie er niet aan,of vinden jullie het niks.

Die heb ik ff niet gelezen : ik heb ook veel Mothers-produkten en kan zeggen dat ik enkel de droogdoek NIET goed werken vind (te stijf , maar werkt wel prima)

De prijs is idd bescheiden , en ik denk dat dat de reden is waarom velen hier dit merk links laten liggen , voor "hun" moet het ook nog wat kosten en dan is het pas goed .:-b

Oh jee , wat heb ik nu geschreven , straks heel het forum over mij :D
 
Nee hoor Danny,

Poorboys is ook redelijk goedkoop net zoals Mothers vergeleken met andere merken in de Carclean shop / detailing branche maar er zijn veel mensen over Poorboys te spreken.
 
Ik als vaste forummer en detailer gebruik af en toe ook gewoon de 'simpelere en goedkopere' merken zoals Poorboys en Meguiars, niets mis mee. :)^

Ik heb alleen niets met het merk Mothers, het spreekt mij gewoon niet aan, net als Smartwax, Chemichal Guys, enz., het zal ongetwijfeld goed zijn, maar ik moet het niet.
 
+1 Patrick
Niet alle goede spullen hoeven veel geld te kosten (poorboys / collinite) maar voor goede spullen heb ik wel wat extra's over.


@ Brek : Goede keuze, mooie producten die 845 en de delirium droogdoek.
De droogdoek de eerste keer trouwens wel apart wassen (geeft nogal af).
 
Gebruik alleen de borstels van Mothers! Heb niet zoveel met dit merk op de borstels na. Voor goede producten heb ik ook wat extra's over. Goedkopere producten die ik gebruik zijn van PB, wat overigens zeer goede producten zijn. Zou ze niet graag missen.

@Breks: prima producten gekocht!