• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen van een nieuwe zwarte wagen

even een vraag voor juffer 1. waarom denk jij dan dat een pot
wax van 185,00 euro. beter zou zijn dan bijvoorbeeld een
dodo wax van 70,00 euro,ik denk dat je het verschil echt niet gaat
zien op je auto.
 
Zie of hoor je mij dat zeggen dan ?

Wat ik aangaf is dat een goede wax niet duur hoeft te zijn. Zelf heb ik wel wat extra geld over voor een goede wax maar die hoeft per definitie niet duur te zijn.

Zelf heb ik ook een aantal "dure" waxen van onder andere Swissvax en Wolfgang in mijn collectie.
Verschil tussen een low budget wax zoals de schildpad en een "dure" wax zoals de Fuzion zit het vooral in het gemak waarin je het aanbrengt, afneemt en de standtijd.
Daarnaast merk ik dat de reflectie en metallic flakes er bij een Fuzion veel beter uitspringen dan bij een schilpaddenwaxje. Ook in standtijd is er erg veel verschil.
Een aantal van die Swissvax waxen legt het qua standtijd zelfs af tegen een standaard Dodo waxje.

Het is echt aan jezelf of jij dit extra geld er wel of niet voorover hebt.

Zelf ben ik enorm Dodo minded, de Swissvax waxen gebruik ik nog nauwelijks net als de Fuzion.
Reden daarvoor is dat ik voor de prijs van een Fuzion ook makkelijk 3 Dodo waxen kan kopen die zeker een zo lange standtijd hebben.
 
iedereen hier op het forum heeft zijnof haar eigen voorkeur.
iedereen begrijpt ook dat je een schildpaddenwaxje ,niet kunt vergelijken
met een fuzion.wat me ook opvalt is dat de waxen en polijsten,nogal trendgevoelig zijn.twee jaar geleden was de pb ssr series helemaal hot
de 1 de 2 de 2,5 en de 3. nu kun je ze wel in de kliko gooien,je hoort er
niemand meer over.het is tegenwoordig alleen maar de monello
wat je hoort.heel vreemd.
 
Dat verhaal van die polijstmiddelen hoor en lees ik wel vaker.

Zelf ben ik ook begonnen met de SSR serie en ben ik ook naar de Monello gegaan. Is dat omdat ik dan de "hype" volg of zou ik als reden hebben dat de lakken de laatste jaren steeds harder en harder zijn geworden en de SSR serie hier gewoon tekort voor komt ? Zou ook kunnen zijn dat de Monello Serie gewoon een stuk makkelijker en mooier finished dan de SSR.

Als jij vindt dat ik de hype volg dan moet je dat vooral lekker blijven denken. Als je je echt zou verdiepen in mijn "detail carriere" dan had je ook geweten dat ik echt niet iemand ben die zomaar achter de grote groep mensen aanloopt. Er zijn veel mensen gek van Mothers en Wolfgang, beide zijn merken waar ik eigenlijk 0,0 mee heb.
Overigens zou ik me eens verdiepen in een aantal show off's van mij, daarin kan je ook lezen en zien dat ik op de rode Astra's, de Saab 9-3 Viggen en de Kia's nog steeds de SSR serie gebruik omdat de monello de sticky paint problemen veroorzaakten.
 
juffer 1 wat ik schreef over de pb ssr serie,was algemeen bedoeld,
en niet specifiek over jou,ik denk dat de lakken van de moderne
auto toch zwakker is dan vroeger,oplosmiddelen mogen niet meer gebruikt
worden,het zijn allemaal watergedragen lakken tegenwoordig,dus zoals jij zegt
steeds harder en harder,ik betwijfel het.
 
@Rene, je bent duidelijk niet op de hoogte en/of niet genoeg getest met de genoemde producten. Ik kan je alleen maar adviseren om meer ervaring op te doen.

Ontopic: ik adviseer op een zwarte wagen, lime prime met supernatural hybrid van dodo juice OF rejuvenate met spirit wax van auto finesse:heart_eyes:
 
Voelde mij daar even persoonlijk over aangesproken, vandaar ook de wat botte reactie.
Zelf heb ik maling aan dat kudde gedrag, zelf doen en ervaren wat een product doet is de enige manier om te ervaren of een product nu wel of niet werkt.

Terugkomend op de harde lakken :
Hoeveel eravring je al hebt weet ik niet maar ik noem even de VAG auto's (Volkswagen, Audi, Seat), Mercedesen, BMW's als auto's met een keiharde lak.
De SSR serie komt op deze lakken echt tekort of je moet al met een rotary aan de slag gaan.
Met bovengenoemde merken denk ik dat we dan al 50% van de meest voorkomende automerken hebben gehad.
 
@Dibbuz: geen idee wat de TS er van vind maar volgens mij is de vraag beantwoord en reeds een keuze gemaakt en wellicht dat er een slot op kan :)
Breks zei:
Heb nu de collonite 845 wax en doeken gekocht, en ben ook maar voor de delirium droogdoek overstag gegaan
 
Zou leuk zijn als TS even laat weten hoe het bevallen is allemaal.
 
Tja , even wat laten weten :

Heb pas vandaag zin gekregen en net men auto gewassen en sta te wachten om hem in te waxen
Ik vond de droogdoek toch wat tegenvallen ( de oranje van delirium dan ) de gewafelde van poorboys neemt het vocht beter op. Ik gebruik ze nu beiden, de ene voor de motorkap en dak + bovenkant deuren
De pb voor onderaan

De doeken worden na vandaag gewassen en gaan dan waarschijnlijk beter vergeleken kunnen worden

Nu : moet ik effe wachten met waxen ? Want er komt af en toe natuurlijk hier en daar nog een druppel water tegen, of kan 1 of 2 druppels water geen kwaad

Dus dadelijk na wassen waxen , of daags nadien ?
 
Ik zou er geen dag mee wachten. In de tussentijd kan er weer genoeg vuiligheid opwaaien.
Een druppeltje water af en toe is niet zo'n ramp. Houd gewoon een doek bij de hand om zulke druppeltjes even weg te nemen.
Ik heb dat altijd bij de randjes bij mijn koplampen en bij mijn achterste kentekenplaat.
 
Ja , ondertussen was ik er toch aan begonnen hoor

Omdat het in de garage te klein is , en ik buiten vandaag de enige droge dag ging hebben

Alles ging redelijk gemakkelijk met een gewoon resultaat

Ik ga mijn ervaringen in een ander topic plaatsen, misschien zijn andere newbies zoals ik er ook iets mee dan
Met de commentaren die er op volgen van de experts bedoel ik dan

grt