• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxen van roest

Mati

Detailing trainee
17 sep 2009
22
47
Graag had ik geweten welke wax ik best kan gebruiken om roest spots te behandelen.

Betreft een oldtimer in originele lak waar hier en daar wat verf af is. Maar ik zou hem toch wat willen beschermen vandaar ...

Nu heb ik de smartwaxx carnuba maar die is te fijn denk ik om op zo een roeste vlek te smeren.

Zijn er langdurige waxen voor minder fijne ondergronden?

Graag meer ...

Roest hou je niet tegen met een waxje. Je vertraagt het proces alleen een beetje.

Beter is het om de bron aan te pakken.

Een prima produkt hiervoor is bijvoorbeeld Noverox.

Mocht je hieraan niet willen beginnen, dan kan in principe elke wax perfect gebruikt worden om de spots te bedekken. Je sluit de spots af van de buitenlucht en vocht.

Thx idd dat weet ik dat het niet gaat helpen. Maar ik wil er geen verf aan smeren dat niet hetzelfde is en probeer jij maar eens hetzelfde te maken.

Vandaar bloot laten is niet goed dus de wax helpt toch een beetje ...
Maar volgens mij gat een carnubawax rap weg zijn op die roestplekken niet?

Of eerst Fertan en dan wax Maar wel eerst uitproberen of het vlekken geeft op de oude lak.
Fertan is dun en fosfateert (als ik het goed heb) en geeft dus een minder dikke laag dan Noverox.

Hans

Volgens mij ben ik niet echt duidelijk?

Ik wil voorlopig niks van verf op de roestplekken doen aangezien het niet hetzelfste kleur is ...

Dus ik zoek gewoon een sterke(re) wax? Waarmee ik de roestplekken doe vertragen.

Brunox en de andere is idd goed :)

Met wax ga je echt geen roest vertragen :no Heeft naar mijn menig dus ook helemaal geen nut.

Roest vertraag je niet aangezien het vanuit binnen snoeihard verder gaat :(
Enige wat je wilt doen is de zuurstof + water vanaf buiten blokkeren, dan kan je gewoon een kwakkie wax op donderen en op hoop van zegen.
Denk zelf dat het water naar de zee dragen is, maar sluit het beste aan bij hetgeen jij ogenschijnlijk in gedacht had.
Zou dan voor een dikkere paste-achtige wax kiezen die niet vloeibaar is maar een vaste wax. Natty's / M16 / Collinite 915 of zoiets. Uiteraard kan duurder nemen maar in mijn ogen weggegooid geld.
Ooievaarskuitenvet net zoveel effect dus bij gebrek aan andere wax zou je voor de fun een zuurvrije vaseline kunnen gebruiken.

Idd ik geef jullie zeker geen ongelijk, is allemaal waar. Maar ik ga het allesinds proberen. Beter of niks opleggen natuurlijk :)

Als je het wilt beschermen zonder te lakken kan je het beste lijnolie erop doen met een kwastje.
Vertraagt en beschermt veel beter dan wax.

Theo is dat transparant? Zou ik daarop dan ook kunnen waxen? (btw het is voor een spijl dus)