• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxoyl + kleurwax

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Hi,
Ik ben nieuw op dit forum ( lees het regelmatig) en heb een Mitsu Outlander (zwart) van 1 jaar oud.
Toen ik de wagen kocht heb ik er een Waxoyl behandeling op gekregen. Zelf heb ik de wagen met Valma kleur wax bewerkt.
Ik ben ontevreden over het resultaat de wagen toont mat/vlekkerig en heeft geen hoogglans zoals ik soms zwarte of donkere auto 's zie rijden.Toeggegeven ........ ik gebruik altijd de standaard (goedkopere) middelen van Valma voor binnen en buitenwerk.
Mijn vragen:

- Pakken waxen wel op deze Waxoyl behandeling ?
- Om een beter resultaat te krijgen moet de kleurwax er dan eerst af ?
- Als ik een duurdere wax neem krijg ik dan de hoogglans?
- Al met al ik ben een wekelijkse fanatieke poetser maar ook een onprofessionele poetser/prutser en dat wil ik (langzaam) verbeteren middels de vele forum tips, maar........... waar moet ik beginnen en dit langzaam goed opbouwen???

Ik hoor graag tips,

m.vr.gr
Rob
 
Rob, welkom op dit forum.


- Pakken waxen wel op deze Waxoyl behandeling ?
Stop met de zogenaamde kleurenwax. Dit is geen goede wax. Bovendien is het giga vullend. Ik zal nog net niet zeggen dat het vloeibare plamuur is...

- Om een beter resultaat te krijgen moet de kleurwax er dan eerst af ?
Sowiezo moet de basis goed zijn, immers, op een vuile wagen hecht geen wax of is de standtijd minimaal.

- Als ik een duurdere wax neem krijg ik dan de hoogglans?
Nee. Een wax geeft geen extra glans, of het er nou eentje van 20 of 200 euro is, de glans bereik je alleen maar door de voorbereiding zoals wassen, kleien, lakreiniging, voeden van de lak goed te doen.

- Al met al ik ben een wekelijkse fanatieke poetser maar ook een onprofessionele poetser/prutser en dat wil ik (langzaam) verbeteren middels de vele forum tips, maar........... waar moet ik beginnen en dit langzaam goed opbouwen???
Rij eens naar Bergschenhoek. Daar kunnen ze je een advies op maat geven voor elk budget.

Lees onderstaande topics eens door:

Compleet poetspakket voor de fanatieke handmatige beginnende detailer

HEt clean en detail plan om je auto weer top te krijgen.

En veel lezen hier op het forum ;)

Groeten Patrick
 
Wow Patrick dat is een snelle reactie 1
Dat is zeker het begin wat ik nodig heb, zal het eerst een paar keer heel goed doorlezen.
Vraagje 1: Blijft de Waxoyl zitten ook als ik de wagen met klei of iets anders reinig? Ze geven 3 jaar garantie op deze Waxyol.
Vraagje 2: Krijg je geen fijne krasjes in je lak als je mechanisch poetst. Zie vaak wagens met allemaal poetsringen in de lak. De nieuwe milieu lakken zijn denk ik ook niet echt sterk/hard ?

gr.
Rob
 
Met een klei verwijder je alle verontreinigen, zowel op als ín de lak, dus is ook de waxoyl weg. Stel je niet teveel voor van die 3 jaar garantie, want waar geven ze nou garantie op?

Enne, de waxoyl is niets anders dan een sealent (synthetische wax).... :-"

De waxoyl kost +/- 20 euro, maar men rekent vaak het 10 voudige... :)_[]

Met fijne krasjes bedoel je zeker swirls of hologrammen?

Swirls:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hologrammen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De eerste ontstaan door de wasstraat. Men zegt dat een wasstraat krasvrij wast, dat klopt ook, maar dan moet er geen zand o.i.d. in de lappen zitten, want die veroorzaken juist de swirls of waskrasjes.

De hologrammen ontstaan door verkeerd polijstwerk. Men gebruikt meestal een rotary, in de volksmond wel een poetstol genoemd.
Doordat de machine alleen rondjes draait, krijg je dus dat effect. Dit is wel te verwijderen met een D/A of excenter(schuur) machine. en de juiste produkten.

Met name de Duitse lakken (Audi, Porsche, BMW, Mercedes enz. ) hebben knetterharde lakken 8o
Maar of een lak hard is, is maar op 1 manier achter te komen: testspot maken, al dan niet machinaal.

Neem even contact op met Carclean of met iemand uit de buurt die je eventueel raad kunnen geven.
Er zijn zat Hagenezen in de buurt :ja

Gr. Patrick
 
zet dat waxoil maar uit je hoofd, dat is niets en zal niets worden ook niet, dat spul is al lang verdwenen.
bij mij heeft het 3 maanden stand gehouden.

gewoon lekker zelf doen, met de juiste spullen, dan heb je er veel meer plezier van.
en wees niet bang voor machinaal, met een excenter kun je weinig verneuken.
 
Dan heb ik vervelend nieuws voor je (of niet) ;) Je waxoyl laag is nu wel weg ben ik bang. Valma Wash and Shine is best aan agressieve shampoo, zo aggressief dat het je waxoyl laag aantast.
Mijn advies: schaf goede producten aan en vertroetel je auto daarmee :heart_eyes: Verdiep je in het 5 stappen plan, dan ben je al heel goed op weg!
 
Na heel veel info doorgelezen (op dit prachtige forum) en veel filmpjes gezien te hebben ben ik tot de conclussie gekomen dat ik een echte prutser ben geweest de afgelopen tientallen jaren. Trouw iedere week mijn auto gewassen maar echt niet zoals het eigenlijk hoort. Ik moet nu toch gaan starten en wil snel beginnen met het opbouwen van mijn was vaardigheden.
Ik heb een starters pakket samengesteld in een voor mij leuke prijs klasse uit Mothers Wax, is dit een leuk/goed starterspakket of heb ik voor dezelfde prijs een beter totaal pakket?
Ik wil beginnen met alle dikke kleurwax lagen er af te krijgen, want de wagen voelt gewoon vettig aan. Ik begin eerst gewoon met de hand te poetsen en wil binnen kort een Dap ( of ??) poetsmachine aanschaffen.
Mijn voorlopige keuze is geworden:
100208- California Gold Car Wash
101424- California Clay Bar Paint Saving
100215- California Gold Pre Wax Cleaner
100217- California God Sealer & Glaze
100225- FX Synwax
100565- California Gold Pure Carnauba
100226- FX Spray Wax

En nog wat poets benodigdheden en wheel cleaners,etc.

Mijn vraag: doe ik hier goed aan of zitten er dubbele items bij (of mis ik iets?)

Bij voorbaat dank voor de hulp ( graag wel simpel houden ander zie ik door de bomen het bos niet meer.........!!!)

gr.
Rob
 
Starterskitje van Mothers is erg prettig spul. Ben er laatst zelf mee begonnen... En is dus echt een goede set voor een beginner.. (want als de beginner er blij van wordt...) Ik vraag me alleen af waarom je de FX producten erbij doet? Volgens mij is de CC Pure Carnuba een prima wax om te eindigen.. Maar nogmaals. Starter hier!
 
robsel zei:
Bij voorbaat dank voor de hulp ( graag wel simpel houden ander zie ik door de bomen het bos niet meer.........!!!)

gr.
Rob

Aangezien je niet echt ver bij Carclean vandaan woont, zou je ook er langs kunnen gaan voor wat hands-on advies (eerst even afspreken), zo krijg je advies op maat! ;)