• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waxoyl voor een schappelijke prijs

Is het nu een nieuwe auto die, vooraleer af te leveren, wordt gepoetst/gepolijst en daarna in de waxoyl/ wax gezet wordt.. of is het geen nieuwe auto die een poetsbeurt/polijstbeurt krijgt en nadien de waxoyl / wax.??
En wat wordt er dan bedoeld met: heb je ontvetter om MIJN was er eerst weer af te halen.??
Ik kan effe niet meer volgen...
 
Betreft een tweedehands auto van 3K~ Fiat Grande Punto met een zwart metallic lak. Ik snap het nu ook niet, maar ik wacht even zijn mailtje af. Heb gevraagd wat hij nou precies bedoel met of ik een ontvetter heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vermoed dat de wagen dan door het poetsbedrijf zal worden gepoetst/gepolijst en dat zij er een wax opzetten... omdat je hebt aangegeven dat je er zelf een wax wil opzetten ga ik ervan uit dat de man dan zal bedoelen dat hij de wagen aflevert met wax en dat jij er thuis de opgezette wax van de garage af zal halen en je eigen wax er zal opzetten.. in elk geval een rare uitleg en een rare situatie..
 
Ik begrijp er in elk geval niets van. Men verkoopt een auto, en nadien wordt die nog gewaxt? Volgens mij doen ze dat juist vooraf.
Zou lekker korting vragen zodat ze niet aan je auto hoeven te komen, heb je waarschijnlijk ook minder hologrammen, en dan lekker zelf wat gaan pielewaaien.
 
Heb gevraagd wat hij nou precies bedoel met of ik een ontvetter heb

Gokje: Hij gaat helemaal niet (of bijzonder weinig) polijsten, maar pakt een all-in-one product dat 'ie aanbrengt met een polijstmachine. Waarschijnlijk heeft hij nog wel enig verstand van zaken, want een wax gaat het liefst op een schone lak en hij vraagt zich dus af of jij een ontvetter hebt waarmee je zijn all-in-one eraf kan halen zodat je eigen wax het beste hecht.

Men verkoopt een auto, en nadien wordt die nog gewaxt? Volgens mij doen ze dat juist vooraf.
Ik denk dat de auto niet wordt behandeld bij/via de verkopende partij, maar dat @harveydwijs2 zelf een adres heeft gevonden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Gunlock en PA27506
Ik denk dat hij weinig of niets gaat polijsten, maar er fillers op gaat aanbrengen. Weg hologrammen en swirls, jij blij als je hem op komt halen.
Totdat je het er weer af gaat halen om er je eigen was op aan te brengen; terug hologrammen en swirls!
En als je er dan mee terug gaat dan zegt hij dat je die hologrammen en swirls zelf veroorzaakt hebt bij het verwijderen van zijn was.

Of ben ik nu achterdochtig....
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Is het mogelijk om de desbetreffende partij hier te linken of mag dat niet? Wellicht dat dat handiger is..
 
Ik zou de desbetreffende partij links laten liggen en de wijze raad van de mensen die er iets van kennen ter harte nemen..
Ik vermoed dat @Kuip het bij het rechte eind heeft.. voor die prijs kan je alleen maar die methode toepassen ...
Mijn advies:
geef een beetje meer uit en vraag eens prijs bij gekende / gerenomeerde poetsbedrijven..
Informeer eens bij CC hun dochterbedrijf.. Diventa Bella... krijg je duidelijk advies en een correcte prijs.. je zal iets meer uitgeven maar je kan er zeker van zijn dat je wagen de juiste behandeling krijgt voor de juiste prijs...
 
In die reactie zit de bevestiging dat het de poetsert helemaal niet gaat om jouw tevredenheid.
Er klinkt een minachting in door voor jou als klant die zelf een idee heeft.

Een goed bedrijf gaat de dialoog aan en geeft uitleg over wat, hoe en waarom.

Ik zeg; rennen en niet omkijken. Nu kan het nog.
 
Ik kan het alleen maar beamen. Het het gaat er ook niet om dat iemand je hier iets wil verkopen, voor alle duidelijkheid.

De prijzen & manier van doen kloppen gewoon niet, helaas. Dat zal iedereen die een beetje verstand heeft van detailing je kunnen vertellen. Ja, het lijkt een beetje een wildernis, maar helaas wordt daar dan ook gretig misbruik van gemaakt.

Als ik een auto hier zou binnenbrengen bij een professioneel bedrijf dat ik NIET ken, in Antwerpen, rekenen ze me zoiets van een 425 EUR om de lak een beetje te laten opleven. Dat kan nog veel hoger gaan als je ook nog coatings wil en zo. En zelfs dat is al een heel goede prijs. Of ze het goed doen is nog een tweede... maar mooi polijsten kost toch al snel een paar uurtjes werk hoor, dus reken maar uit.

Dus kijk rustig even rond, en laat de goede man (nou ja) je niet op stang jagen. En ja, de mensen achter dit forum weten waar ze mee bezig zijn, kun je moeilijk verkeerd mee doen, maar dat is het belangrijkste niet voor jou. Belangrijkste is dat je een goed gevoel hebt, en waar voor je geld krijgt. Het is heel makkelijk om een auto mooi te laten "lijken" voor 2 weken met fillers en Black Hole en nog wat wax, maar daarna ben je dus heel erg ongelukkig, en hebben ze soms meer schade aangericht dan voor dat ze er aan begonnen.

Anders nog eens alles rustig lezen hier?