• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Weer een noob erbij

Gebruik het nu al een tijdje en bij iedere wasbeurt gaat BH Foam op mijn coating en op die van de auto van mijn vriendin en totaal geen problemen mee. Denk dat het er uit voorzorg op staat, voor het geval dat...
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Ja, leuk is die, daar heb ik al eerder voor om opheldering gevraagd. De fabrikant stelt het volgende:

Klik hier

En een bekende detailer en no nonsense tester nam de proef ook op de som:

Klik hier

Kortom, ik zou mij er niet om bekommeren.
 
Ja, leuk is die, daar heb ik al eerder voor om opheldering gevraagd. De fabrikant stelt het volgende:

Klik hier

En een bekende detailer en no nonsense tester nam de proef ook op de som:

Klik hier

Kortom, ik zou mij er niet om bekommeren.
Blijft vreemd dat de fabrikant zijn eigen markt verkleint door mensen af te schrikken. Gelukkig blijkt het in de praktijk wel mee te vallen zoals ik uit de reactie en youtube begrijp. Gelukkig maar want dit product schijnt een van de betere te zijn alhoewel EIGHT BELOW SNOW FOAM volgens datzelde youtube en dezelfde no nonsense tester nog een stuk beter reinigt. Weet dan weer niet wat dat met de coating doet.
 
Laatst bewerkt:
Zit ook nog in de shop te neuzen en te kijken naar de diverse produkten. Er ontstaat weer een vraagje; Wat is het verschil tussen prewash en foam (met lans aangebracht). Zover ik kan achterhalen breng je de perwash aan met een gewone sprayflacon en de foam dus met een lans. Maar als het gaat om de reinigende werking, vooral in de winter, welke van de twee heeft dan de voorkeur???
Daarnaast de vraag wat een goede prewash is.
 
welkom op het forum marcel. persoonlijk zou ik als prewash het gewoon houden op foamen.
foamen is lekker makkelijk, leuk om te zien en je kunt al de hoekjes en kiertjes makkelijk bewerken met een zachte borstel.
ik foam de wagen zelfs 2 x eerst terwijl de wagen droog is om het meeste vuil los te weken, daarna afspoelen en dan foam ik nogmaals voor extra lubricatie tijdens de contactwash.

welke foam is dan weer goed? ik heb tot nu toe 2 soorten gebruikt en dat is de meguiars ultimate snowfoam welke ikzelf dikke rommel vindt net als de fooamlans von meguiars

ik heb ook de monello foamlans met monello artico magico en die werkt dan weer top
 
Ik twijfel nog, na alles wat ik gelezen en bekeken heb, tussen Wax Planet Eight Below Snow Foam en Bilt-Hamber Auto foam.
Beide hebben, in vele testen en reviews, de best reinigende eigenschappen en daar koop je het toch voor. De Eight Below heeft een voller schuim maar is moeilijker verkrijgbaar dus ik denk om maar te kiezen voor de Bilt-Hamber. Die zit al in het boodschappenmandje van de webshop. Daar moet nog heel wat bij dus daar maar verzamelen.
Om het goedje op te brengen moet ik nog een spuitpistool hebben. De Manello Lancia 2.0 in de webshop kost maar liefst 49,00. Ik vond dat wat prijzig en dus deze gevonden en gekocht: Degene met de rode sproeikop., Nog even afwachten of dat ding goed zijn werk doet. Dat ding kost 13,47 euro en is daarmee ruim 35 euro goedkoper en ziet er identiek uit. Kunnen we die 35 euro weer besteden aan andere zaken op de webshop.
 
Laatst bewerkt:
Op de foamgun zou ik persoonlijk niet besparen. De lancia kost idd wat maar dan heb je ook wat. En je hebt er nog duurdere als de lancia 2.0 die een pak minder goed zijn. Komt daar nog bij dat je het toch op regelmatige basis nodig hebt dus ja.
 
Dat doe ik zeker als dat ding wat ik nu heb gekocht niet bevalt. Mogelijk heb ik hier ook een topproduct in handen/bestelling. We gaan het zien en ik zal t.z.t. mijn bevindingen er over hier melden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je sommige producten moet afstemmen op de hardheid van de lak. Weet iemand of Ford harde/zachte lak heeft? Dan met name de uni lakkleur Frozen White.
 
Dat is bij elke auto verschillend. Er is geen enkele auto die dezelfde hardheid heeft. Gewoon zacht beginnen en indien nodig opschalen
 
Had ik inderdaad al ergens op het forum gelezen. Hoopte dat iemand er iets in algemene zin over de lakken van Ford kon zeggen.
Mijn auto is helemaal nieuw dus een behandeling met polisch en een dap zal voorlopig niet nodig zijn maar ik vond het toch prettig te weten of de lak hard/zacht is. Bijvoorbeeld voor het kiezen van een coating.
 
Aangezien je er toch al een paar keer mee door de krasstraat bent gegaan gaat ie toch al aardig wat swirls hebben. Plus komen ze soms al met redelijk wat defecten uit de showroom
 
Als die swirls binnen de perken blijven dan heb ik er vrede mee. Maar eens bekijken als de zon schijnt. Is witte auto dus zijn ze toch al slecht te zien.
De auto is een gebruiksartikel en dus beperk ik me tot 1 x per jaar groot onderhoud als dat nodig is (en dat is voor mij niet nodig bij swirls die je met een loep moet zoeken) en een maandelijkse wasbeurt of zoveel vaker als dat nodig is.
Als ik voor iedere swirl de DAP erbij moet pakken zit ik over 3 jaar op het blanke metaal.
Tot nu toe 1 x swabberstraat gehad dus om dan te stellen dat de hele lak verpest is?????? En wat een nieuwe auto te lijden heeft tussen spuiten en afleveren weet ik dan weer niet.
Zoals ik al eerder zei; ik wil hem goed onderhouden, perfect is voor mij een brug te ver. Teveel andere hobby's;)

Edit: mijn boodschappenmandje zit al aardig wat in. Wacht nog met bestellen tot de shampoo weer op voorraad is. Ben toch wel iets gekker dan de gemiddelde Nederlander. Voordat ik deze coating aan ga brengen laat ik de auto wel eerst swirlloos maken. Zelf heb ik geen DAP en dus dit maar uitbesteden. Maar eens zoeken naar iemand die dat wilt doen. Zal vast geen grote klus zijn gezien de leeftijd van de auto. Dan de coating en dan goed bijhouden met de juiste middelen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe snel kun je van inzicht veranderen. Toch maar zelf een DAP900 of EVO aanschaffen want hoe stijg je anders in rang als je de basis niet onder de knie hebt.
Kan ik oefenen op de peugeot 108 want daar valt wat te winnen. De witte Fiesta is nieuw en dus vraagt die nog niet om al te veel aandacht.
Nog maar even zien of het lukt een gebruikte 900V3 te kopen en anders wordt het deze Evo.
Er ligt nu voor een kleine 500,-- in mijn winkelmandje.
Voor ik tot aanschaf over ga zal ik hier nog uiteenzetten wat ik allemaal wil kopen, en in welke volgorde ik het wil gebruiken.
Als ik daar geen vreemde reacties of commentaar op krijg ga ik het spul bestellen en anders de inhoud van het winkelmandje bijstellen.

Waar ik nog wel een vraag over heb is het volgende:
Op filmpje op Youtube zag ik dat de pad met polijstmiddel ook nog voorien werd met "2 kneepjes uit een sprayflacon" voordat de DA ingezet werd. Ik lees daar op het forum niets over of kijk erover heen. Is deze werkwijze bij jullie bekend?
Ook zie ik dat tijdens het polijsten de pad wordt uitgespoeld in een emmer. Ze gebruiken dan een plastic hulpstuk in een emmer.
Ook hier lees ik niet veel over dus vraag ik me af wat de noodzaak ervan is. Kan iemand hier iets over roepen?
 
De 2 kneepjes uit een sprayen doe ik ook wel eens bij extreem warm weer of bij extreem verweerde lakken. Dit doe ik om minder warmte te genereren

Voor de pads uit te spoelen ben je beter af dat je meerdere pads koopt. De vuile pad gooi je in een emmer en als de job klaar is kun je ze allemaal uitspoelen in de wasbak
 
Ik zag dat ze tijdens het polijsten ook al met regelmaat uitgespoeld dienen te worden. Hoe zit dat en hoe vaak doe je dat als dat al nodig is.