• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk merk droogdoek en MF doek

Danielle

Detailing addict
30 aug 2008
512
65
Wie kan me een goede droogdoek aanbevelen en natuurlijk ook MF doeken.
Ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Wat kan ik het beste kopen.
Laat eens wat namen voorbij komen.
Alvast bedankt voor de reacties.
 
Ligt aan wat je wil.
De beste droog doek is droogdoek
Goed poets doek. poetsdoek
Zijn wel gelijk de duurste. Weet niet wat de beste zijn die goedkoper zijn.
 
met de droogdoek ben ik helemaal weg van de miracle dryer van chemical guys

microvezel doeken, ik heb ze in meerdere soorten maar vind deze persoonlijk wel fijn
Poorboys Deluxe Towel
voordeel daarvan is dat ze in meerdere kleuren zijn (om 1 doek niet voor 2 producten te gebruiken), heb gelijk alle kleuren besteld
 
iedereen heeft zo z'n voorkeuren, dus alle meningen zijn heel persoonlijk. Ik ben zeer te spreken over de PB doeken: de Waffle Weave Drying Towel om af te drogen, maar ik heb ook al goede verhalen gelezen over andere doeken. Het hoeft uiteraard allemaal niet van PB te zijn.

De meeste mv-doeken die ik gebruik zijn van PB: de Mega Plushes en de Deluze Mega Towel, de laatste gebruik ik iig voor de sealant en de wax (in mijn sealant - EXP- zit geen wax). De Deluxe doeken zijn net wat dikker en zachter dan de Plushes, maar ook wat duurder. De Yellow All Purpose towel van Cobra is wat dunner dan de andere en die gebruik ik voor het interieur. Gebruik iig ook hier weer voor ieder product een schone doek en bestel vooral verschillende kleuren om te onthouden welke doek je voor welk product hebt gebruikt.

Let trouwens bij de Corsa op de logo's / typeaanduidingen op de achterkant! Deze hebben nogal scherpe puntjes, waar je met de doeken gemakkelijk achter kunt blijven haken, met lussen in je doeken als gevolg. ]-0
 
De Mother's doek is erg goed maar je kan niet zomaar zeggen dat die het beste is.
Dat is gewoon persoonlijk.
Goede droogdoeken:
Meguiar's Watermagnet

Poorboy's Waffle Weave towel(Zelfde als de Meg's versie alleen groter en goedkoper :grinning:, dit is absoluut de beste prijs/kwaliteits verhouding)

Mother's Drying towel Inderdaad een hele goede doek.

Miracle Dryer Ook een ontzettend goede droogdoek alleen lastig leverbaar helaas.


Goede poetsdoeken:
Poorboys world produkten overzicht
Als je hier kijkt heb je 3 soorten doeken:
Mega Plush blauw en groen, deze zijn zonder satijnen rand en het goedkoopst
Deluxe mega plush in groen geel en koraal deze zijn wat kleiner, maar met satijnen rand
Deluxe Mega mega plush, zelfde grootte als de Mega Plush alleen een satijnen rand

Mijn advies, neem een Poorboys droogdoek, 1 deluxe mega mega of een mega plush voor de klei en gebruik de Deluxe mega towel's voor cleaner/polish/wax.
De verschillende kleuren zijn ervoor zodat je bv. met een gele alleen de wax doet en met een groene alleen de polish zo hou je alles uit elkaar.

Zo wat bomen omgekapt? ;)
 
De Cobra Guzzler is ook nog een optie als droogdoek..Prijs ligt wat hoger.

Ook de Deluxe & Deluxe Jr. van cobra zijn geweldige doeken voor het geld.

De betere merken zijn ondertussen wel genoemd hier ,nu is het alleen nog maar persoonlijke voorkeur.
 
Zit rustig mee te lezen en kom er dus achter dat ik een droogdoek ben vergeten 8o
Ach die dan maar bij de volgende bestelling erbij doen...
Ik heb hier wat Poorboys doeken besteld en die voelen lekker zacht aan.
Heel wat anders dan de huishoud mf-doeken.
 
De PB's doeken zijn echt geweldig. Vind ze wat mooier en beter afgewerkt dan de Cobra doeken.
Ik probeerde het wat simpel te houden.
 
watermagnet van meguiars vind ik eigenlijk maar een on ding, doet z'n werk niet goed en dat heb ik al vaker gelezen op forums (algemene auto forums)
vind ik niet te vergelijken met de miracle dryer
andere doeken heb ik nooit in de hand gehad
 
De Watermagnet is een prima produkt maar veels te duur voor wat het is.
De miracle dryer vind ik ook een ideale droogdoek maar helaas slecht leverbaar.
De Poorboys droogdoek is echt een goede dook, mooi formaat en niet duur.
 
ik gebruik hem nieteens meer voor de velgen, neemt het water niet (snel) genoeg op en is naar mijn idee ook te hard
al moet ik wel zeggen dat die makkelijker droog te krijgen is
 
Wederom bedankt voor de info. Zal morgen maar weer eens een bestelling plaatsen.
Ik ga weer eens verder surfen op het forum.
 
Een snelle vraag, heb een Poorboy's Waffle Weave Drying Towel gekocht. Kan ik die direct gebruiken of wordt aangeraden om die eerst eens te wassen??
 
Momenteel heb ik dus MFdoeken van Meguiars, deze voldoen perfekt maar de prijs is :sob: .
Ik wil dus MFdoeken bestellen van PB, maar kan iemand me eens inlichten wat het verschil is tussen de verschillende doeken en welke doeken voor welk doel gebruikt worden want de uitleg die op de site staat maakt me echt geen bal wijzer.

Ik zie dus volgende doeken staan op de site:

Deluxe mega towel
Deluxe mega mega towel
Mega plush
Mega mega plush
Ultra mega towel

Ik wil geen vijf verschillende soorten doeken maar zoek naar één soort doek die (zoals de meguiars doeken) voor alles geschikt is (gaande van het clayen tot de waxlaag) en een even goede kwaliteit van de Meguiars doeken garandeert. Welke doek moet ik dan bestellen van PB? (nu maar hopen dat de meningen niet verdeeld zijn of ik ben nog niet wijzer :D )
 
De megs doeken hebben 2 dezelfde kanten..
Poorboy's doeken hebben 1kant lang en 1kant kort "microvezels".
De enige doek die 2 dezelfde kanten heeft is de ultra mega ,dit is een heel zachte doek beetje badstof achtige structuur.

Al de andere die je opnoemt hebben dus 2 verschillende kanten 1 om de ge-kuurde wax oid uit te poetsen en 1 kant voor bv te Quick-detailen.

Mega Plush heeft geen randen-->Mega mega is de grotere versie 60x40cm.
Deluxe Mega heeft satijnen randje-->Deluxe mega mega is grote versie.

De gewone versies zijn dus 40x40cm.

Hopelijk ben je iets wijzer..;)
 
Tim, ik vergelijk graag dezelfde afmetingen als de Meguiars doeken dus vallen de Deluxe Mega's weg. Blijft de Deluxe Mega Mega over maar de prijs is al zo goed als dezelfde zoals de Meguiars doeken en dan kan ik dus evenzeer de Meg's doeken bestellen want daar ben ik tevreden over tenzij de PB doeken de kwaliteiten van de Meg's doek nog evenaart.

Ik had in eerste instantie in mijn winkelwagen de Mega Mega plush doeken geplaatst. Is dit een goede keuze in vergelijking met de Meg's doeken?

Sorry dat ik misschien zo vervelend doe over een MFdoek maar ik heb me bij mijn eerste aankoop laten doen door een verkoper die me 3 Meg's doeken verkocht en me ook nog drie andere goedkopere doeken (geen idee meer van welk merk) verkocht en deze drie andere kunnen niet tippen aan de Meg's doeken en liggen hier gewoon werkloos te wezen. Dus liever geen tweede kat in een zak.
 
De doeken van Poorboy's zijn beter. Waarom?

- Ze hebben een zijden randje, gegarandeerd zachter dan de rand van de Meg's doeken
- De dichtheid van de vezels is compacter
- De doeken hebben een lange en een korte kant als het gaat om de pooltjes

De Mega Mega plush zijn hetzelfde, maar dan zonder zijden randje.

Het zijn echt topdoeken, don't worry!
 
Voor mij kunnen de Megs doeken niet tippen aan de Poorboys..Maar dit is dan weer voor iedereen anders..
Zoals Tim zij ,de Deluxe Mega Mega zal dan de beste optie zijn hier..

Persoonlijk ben ik ook zeer tevreden van de Cobra doeken..:ja