• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product kiezen tegen remstof

Stijn Remaut

Detailing rookie
3 apr 2016
8
15
Roeselare
Hi,

Wie heeft ervaring met het gebruiken van een product om remstof te verwijderen?
Zoals bv auto finesse Iron-out, of het product van nanolex (ik ben de naam kwijt).

Ik zit namelijk met nieuwe velgen waarvan ik toch graag eens al het remstof zou willen verwijderen nu het mooie weer opkomt.
Thnx op voorhand!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Ik heb alleen ervaring met die van Nanolex (de oude en de nieuwe), maar daar ben ik niet over te spreken. De oude versie was prima, ook al heb ik geen vergelijkingsmateriaal. De nieuwe versie, die nu verkocht word bij CC, is zó dik dat het met geen mogelijkheid normaal is op te brengen, ook niet met andere sprayers dan de bijgeleverde. Of er komt helemaal niks uit, of er komt een rechte straal uit, waardoor alles op één plek terecht komt en je daarna nog aan de slag moet gaan met kwasten e.d. om de boel te verdelen. Daarnaast werkt het erg traag in mijn ervaring.

De volgende keer koop ik Monello Non-Ferro

Edit: als je velgen nieuw zijn dan is een dergelijk product niet eens echt nodig, maar zal een andere velgenreiniger en een shampoo genoeg zijn.

• Leuk
Reacties: Stijn Remaut
Hoor en lees wel veel goeie reviews van monello producten (zelf nog nooit gebruikt). Zelf de Iron Out van auto finesse gekocht, wel nog geen tijd gehad om die uit te testen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Ik heb goede ervaringen met Iron-X en D-con van chemical guys.

Maar mijn volgende bestelling wordt monello non-ferro. Die schijnt toch erg goed te zijn volgens veel mensen hier.

Erg gunstig geprijst in de bundel.

Mijn ervaring is dat het heel goed werkt tegen remstof. Ook al is het wat overdreven en duur, ik ben verslaafd aan de verkleuring dus ik gebruik het bijna iedere keer.

Ik gebruik de Dodo Juice Ferrous Dueller naar hele grote tevredenheid. Is wat dikker (geen gel) waardoor het beter op de velg vast blijft plakken. Nadeel is de prijs....

Ik heb enige tijd geleden de Monello - NonFerro / DDJ - Ferrous Dueller / Wolfs - Fallout Remover met elkaar vergeleken. (Volgens mij moet hier een review van zijn op het Forum)

Monello - NonFerro had ik al in mijn collectie en dit is een uitstekende ijzerverwijderaar met als bonus hele goede reinigende eigenschappen. In de basis is het dus een ijzerverwijderaar en als bonus een prima velgenreiniger.

In mijn review kon ik zelf concluderen dat de DDJ en Monello beide uitstekende producten zijn. Deden niks voor elkaar onder en na 1 hit (zonder water en borstelen) waren de velgen mooi schoon. (2de hit leverde vrijwel geen nieuwe reactie - paarse verkleuring - of loskomend vuil op)

Wolfs is vele malen goedkoper. Desondanks werkte het zoals het moest, maar waren er veel meer hits nodig.

Greetz

• Leuk
Reacties: Xsara Coupe
ik ben en blijf verslaafd aan monello non ferro
de paarse verkleuringen zijn gewoon lache maar reinigt ook gewoon goed
ook al hoort het niet maar ik verdun de non ferro bij normaal licht vervuilde 1 op 1
kleurt nog steeds geweldig paars maar reinigt wel iets minder maar dat is logisch
na de winter gaat er gewoon een goede laag puur op hoor

Mijn beste ervaringen zijn met de monello non ferro.
Meestal na 1 keer inspuiten zijn de velgen al flink schoon, als je zwaar vervuilde velgen hebt is meestal nog een hit wel nodig.
Spul werkt prima, en dat paarse ziet er altijd wel leuk uit :)
Ruikt alleen wat minder maar dat mag de pret niet bederven.

Na vele omzwervingen ben ik ook terug naar Monello Non-Ferro overgeschakeld als vliegroest en remstof verwijderaar: zelfs Dodo Juice kan blijkbaar niets doen aan de geur, Non-Ferro is bewezen pH-neutraal te zijn én is ook nog eens goed geprijsd.

De DDJ - Ferrous Dueller vond ik ook erg goed. In mijn opinie dezelfde werking als Monello - NonFerro. De "normale" verpakking van DDJ is duurder, maar de navulverpakking kwam volgens mij op het zelfde neer als Monello.

Beide vind ik dus erg goed.

Greetz

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Vorig weekend eindelijk eens de auto finesse Iron Out kunnen testen.
Werkt namelijk zeer rap in en komt donker paars op de plaatsen met de grootste vervuiling.

Na 5 minuten heb ik het product afgespoten met de hogedrukreiniger.
Resultaat was wel verbluffend, aangezien ik geen Wheel brush heb gebruikt.
Blij met m'n keuze, Alhoewel het product ENORM stinkt!!! ;)

Bijlagen

• IMG_20160409_073814.webp
    IMG_20160409_073814.webp
    259,1 KB · Weergaven: 273
  • IMG_20160409_074151.webp
    IMG_20160409_074151.webp
    267,9 KB · Weergaven: 269
  • IMG_20160409_074417.webp
    IMG_20160409_074417.webp
    330,4 KB · Weergaven: 260
  • IMG_20160409_074438.webp
    IMG_20160409_074438.webp
    251,8 KB · Weergaven: 256
@Surreallistic - Gatver, als die lucht in je tegels blijft hangen... Het zijn gewoon tegels die buiten liggen, toch? of in je garage ofso?

Uuuum, ik denk dat ik de tegels gewoon zou schrobben en/of met de HD zou afspuiten en met iets anders penetrant zou schoonmaken en in zou laten trekken. Schoonmaakazijn ofso?

Iets in die geest...

Greetz

Dat is nog een beetje de vraag wáár het is, maar het lijken de tuintegels te zijn. Denk dat ik maar bleekwater ga gebruiken. Gelijk de tegels weer eens schoon :-)
Schuurtje meurt ook aardig. Residu ligt in de grijze kliko. Daar heb ik wat apc ingeflikkerd. Kliko ruikt nu naar apc