• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product om ruiten ijsvrij te krijgen?

ben ik niet met je eens helemaal, de alcohol vervliegt inderdaad snel, maar toch blijft er een soort laagje achter.

mja iedere zijn eigen oplossing toch;)
 
Mcive zei:
Misschien een id zet een terrasheater op het dak van je auto niet te heet want dan smelten de rubbers....:ja
Nu weer ff serieus met warm water bestaat toch de kans dat je ruiten barsten....

alleen als er al een sterretje in zit, een goed geplaatste ruit zonder beschadigingen, gaat echt niet barsten, de krachten die normaal gesproken op die ruit komen tijdens het rijden, zijn vele malen groter dan warm water over die bevroren ruit heen gooien.

en in de zomer barst je ruit toch ook niet als die de hele dag in de zon heeft gestaan, en je gaat 'm afspuiten met koud water.
 
Vanmorgen was ik om half 8 de gelukkig om mijn ramen ijsvrij te maken. Nu heb ik deze auto pas een paar maanden en dit was dan ook de eerste keer dat ik op deze auto ging krabben. Hier ben ik nota bene wel 15 min mee bezig geweest. De eerste laag krabde er zo af, echter daaronder zat nog een laag, zo vast dat dit niet te verwijderen was.

Heb de verwarming in de auto aangezet en de blowers op de ramen gezet. Vervolgens gaan wrijven met een handdoek en daarna gaan krabben. Zo is uiteindelijk de ruit ijsvrij geworden. Met mijn vorige auto heb ik zoiets nou nog nooit gehad en zo extreem heeft het ook weer niet gevroren.

Mijn vraag is dan ook, iemand enig idee waar dit door komt? Kan het misschien komen doordat ik mijn ramen behandel met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner? Dit gebruikte ik bij mijn vorige auto namelijk nog niet.

Ik hoop dat er meer mensen dit probleem herkennen, en er misschien een oplossing voor weten.
 
ik heb avond dienst, dus hoefde niet te krabben, maar gisteravond was het erg vochtig, alle auto's hadden de ramen nat, dus dat kan er ook mee te maken hebben
 
*is blij dat 'ie voorruitverwarming heeft meebesteld*

knopje aan, 1 minuutje, en 'schoon' is de voorruit
 
tinus zei:
*is blij dat 'ie voorruitverwarming heeft meebesteld*

knopje aan, 1 minuutje, en 'schoon' is de voorruit

Ja dat zat in mijn vorige auto uit '98 ook en in die "moderne" en luxere auto van nu alleen op de achteruit, terwijl ik daar nooit doorheen kijk!
 
Heet/warm water is in geen geval een veilige oplossing.
Het gaat 9 van de 10 keer goed maar net die ene keer heb ik al eens mogen meemaken.
Het probleem is dat je een gedeelte van de ruit in 1 sec van -6 naar misschien wel 20 graden verwarm.
Dit neemt plaatselijke uitzetting met zich mee en kan bij een zwakke plek in een ruit schade veroorzaken.

Maar er is niks snellers om je ruit te ontdooien als warm water ,^^
 
Gisteren heb ik de ontdooier van Autoglym ontvangen en vanochtend mocht ik deze uitproberen. Voorheen had ik een spuitbusje van Sonax, maar dit is echt een stuk beter zeg! Sneller, het residu vriest niet aan, zuiniger in gebruik en beter te doseren omdat het een flaconnetje is. Kortom, een aanrader! :party:
 
nicknameless zei:
Ik heb vorige winter de ramen in de Meguiars Gold Class Wax gezet.
Het krabben hoefde niet, wat op de ramen lag, leek wel soft ijs, ik veegde het zo weg.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik aan de kust woonde, daar is het altijd iets warmer dan in het binnenland...:-"

Hier bijna hetzelfde gedaan :
- Raam eerst gepolijst met een of ander vaag potje
- Daarna ramen geclayed
- Daarna ramen machinaal in de Meg. Tech 2 wax gezet.

Het lijk inderdaad wel sneeuw / droog ijs wat erop ligt : je blaast het er zelfs zo af.

Gr. Arjan
 
Eerste keer niet iig, druppels bleven mooi op de ruit liggen.


ik denk dat na een paar spray beurten de rain x wel weg is
 
Ruiten gekleid (Meguiars) en daarna in de Poorboys World EXP Pure Sealant. Het is opvallend dat het ijs (zoals ook de ervaringen zijn van enkele andere forummers) er dan heel eenvoudig afgaat. Ik doe dat dan voorzichtig met een ijskrabber. Ik gebruik verder geen ontdooier of warm water. Dat laatste lijkt wel erg eenvoudig maar mij is het risico van een barst in de ruit door het grote temperatuurverschil wat te groot. Verder zo min mogelijk de ruitensproeiers gebruiken. De waxlaag blijft dan redelijk lang aanwezig.

Groet,
 
Krijg je geen waas over je voorruit als die in de sealant en/of wax staat?? En hoe reageert dat met en bij gebruik van de ruitenwissers..?
 
Ik heb nu als test de binnenkant van de ruit in ProVision Fog Clear gedaan en de buitenkant met Rain Clear. Ben benieuwd hoe dat gaat. De applicatie ging niet zonder slag of stoot. Ik moest een Mint Merkin uit de kast trekken om het een beetje uit te kunnen vegen.
 
Peter A3 TDI zei:
Krijg je geen waas over je voorruit als die in de sealant en/of wax staat?? En hoe reageert dat met en bij gebruik van de ruitenwissers..?

Ik dacht eerst ook dat je een waas op de ruiten zou krijgen maar na een betreffend advies op een ander forum heb ik het maar eens geprobeerd. Het eerste wat mij daarbij opviel was de hoeveelheid vuil die bij het kleien nog van de ruiten (en dan met name de voorruit) kwam. Na het uitpoetsen van de sealant is er absoluut geen sprake van een waas o.i.d. Bij het eerste gebruik van de ruitenwissers ontstaat er inderdaad een waas maar na een regenbuitje (gebruik van de ruitenwissers) is dit verdwenen. Nu zul je misschien denken dat hiermee dan ook de sealant is verdwenen. Volgens mij is dit niet het geval. De voorruit voelt nog net zo glad aan als voor die tijd en het ijs gaat er nog net zo gemakkelijk vanaf.

Groet,