• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk product? Rain-x/ Provision/ Clearvue rainkleer

Dank voor alle jullie zeer nuttige input. :cool: Ook nog mail contact met de mannen van CC en besloten na overleg om toch te gaan voor de Gyon Q2 view - daar deze redelijk makkelijk aan te brengen is - niet te veel energie kost - en een lange levensduur heeft. Als ik kijk naar de omschrijving dan geven ze aan 1 jaar of 20.000km. Nu rijd ik er geen 20.000 maar ca 14.000 op jaar basis dus dat zou dan best een tijdje moeten duren.

Ik bleef twijfelen tussen de rain-x en de Gyon die na overleg in het voordeel van Gyeon is beslist. Ik zal jullie op de hoogte houden van hij mij bevalt en van de levensduur op mijn auto. Zal de km stand noteren + datum van aanbrengen.
 
Ik heb ooit een vergelijkende test gedaan met Rain-X en ProVision RainClear waarin voor mij Rain-X duidelijk beter bleek. Maar omdat het altijd beter kan heb ik nu ook de Gyeon Q2 view in huis en die zal bij de volgende detailbeurt aangebracht worden op de voorruit van de Cee'd. Twijfel nog of ik de hele ruit ga doen of opnieuw een vergelijking maak, Q2 view tegen Rain-X dan.
 
Dat klinkt als een tof plan een vergelijking Gyeon / Rain-x. Alleen zou het me bij voorbaat niet verbazen gebaseerd op de omschrijvingen dat Geyon de winnaar wordt.

Ga zelf de Geyon wel de alle ruiten aanbrengen daar het product maar beperkt houdbaar is. En weggooien... dat is nu eenmaal zonde van de centen... Tip van de CC mannen is om de rubbers wel even af te plakken daar het daar slecht op hecht. Had het daar goed op gehecht dan had ik de rubbers ook meteen meegepakt.
 
Ik las op feestboek dat je bij aanbrengen van een ruitenmiddel ook de ruitenwissers zou moeten insmeren. Het geeft een veel beter effect.
Op flesje Rain-X staat dat het niet gebruikt mag worden op rubber. Een ruitenwisser is volgens mij van rubber.

Vraag: wel of niet Rain-X op ruitenwisser doen?
 
@Marcel1973

Wil je water afstotende ruitenwissers rubbers hebben dan? Lijkt mij dat de wissers er alleen maar van gaan stuiteren.

:joy::joy:
Ik begreep er ook al geen klap van, wat daar de logica of achterliggende gedachte van was.
Toen ik het weer eens op feestboek las, dat je ook ruitenwissers er mee moest behandelen, begon ik me beetje dom te voelen. En daarbij heb ik altijd een iritante baan, die niet lekker gewist wordt. Nieuwe wissers waren geen oplossing. Dus toen dacht ik.... vraag het hier toch maar even. Just to be sure.
 
Er is een ander coating merk wat dit juist adviseert om zo geen stuiterende wissers te hebben. Dit heeft bij mij helaas niet gewerkt. En je wisserbladen kan je dan ook gelijk vervangen trouwens. Van de ruit kreeg ik het natuurlijk wel af maar de wisserbladen niet
 
Hier slechte ervaringen met rainX. Belabberde standtijd en deed bij mijn auto's niet wat het moest doen. Ondanks dat de ruitenwissersvloeistof gewoon kraanwater betrof. In de zomer natuurlijk. Nu smeer ik Topcoat sealant van CG op mijn ruiten, werkt perfect! BLITZ van CG gebruik ik tussen de wax/sealent beurten door. Echt een aanrader!!
 
Kraanwater is geen aanrader voor in de ruitensproeier, bevat kalk en doet hoegenaamd niets met de vervuiling
Naast dat het bevriest ..
 
RainX op je raam en dan kraanwater als ruitensproeier vloeistof?? Rare combi en conclusie.

RainX maakt je raam waterafstotend...dus wat is dan nog de functie van het kraanwater?
Waarom sproeien met kraanwater? Je raam is al nat toch, anders hoef je de wissers niet te gebruiken, of zie ik dat verkeerd??

Ik ben er wel tevreden mee hoor.
 
@Marcel1973 uhm, in de zomer wordt er toch gesproeid om vliegenlijkjes en andere zooi van je droge raam af te spoelen? Alleen water lijkt me dan idd ook geen nut te hebben.