• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welk produkt voor de banden?

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.942
193
47
Den Haag
Welk produkt heeft de langste standtijd? Of is er een produkt die duurzaam is en lang blijft zitten? Ik hoef geen glimmende banden, maar gewoon mooie zwarte banden ;)

Zelf gebruik ik de volgende produkten of heb ik gebruikt:

Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
+
- Makkelijk aan te brengen met kwast, applicatorpad enz.
- Zuinig in gebruik
- Relatief goedkoop
-
- Spettert indien te dik aangebracht
- Duurzaamheid is niet echt lang
- Vieze handen

Meguiars Hot Shine Tire Spray Trigger
+
- Makkelijk aan te brengen
- 2 standen, voor brede en dunne banden
-
- Spray restanten op de lak in geval van wind.
- Niet echt zuinig in gebruik

Shining Monkey No Spitting Tire Shine
+
- Makkelijk aan te brengen
- Geen vieze handen
-
- Relatief onzuinig
- Spray restanten op de lak in geval van wind


Aangezien ik dus alleen ervaring heb met de produkten van Meguiars en het glimmende aapje, vroeg ik me af wat een goed alternatief is. Zelf zag ik al de M-3832, maar dit produkt is niets anders dan de prof. uitvoering van de consumenten Tire Gel.

Wat gebruiken jullie en wat zouden jullie me kunnen adviseren?

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Shining Monkey: Super (kauwgom) geurtje, blijft bij mij alleen niet zo lang glanzen (bij mij)
 
Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel krijg ik ook geen vieze handen gebruik de pad voor het aanbrengen. Bij mij blijft hij zeker 3 weken zitten vindt ik best lang
 
Ik heb zaterdag bij Tim Poorboys World Bold N Bright Tire Dressing gekocht en direct geprobeerd.Het is zeer eenvoudig aan te brengen met een Applicator Pad en zeer zuinig in verbruik.Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen het ziet er nu nog hetzelfde uit als ik het er zaterdag opsmeerde dus dat is even afwachten.;)
 
Bold 'N Bright en das 3e product wat ik uitprobeer. Tevens het laatste want de duurzaamheid is erg goed denk ik (paar weken zeker), ze worden een beetje afstotend, je hebt er heeeel weinig van nodig, smeert makkelijk uit. En het glimt niet, banden zien er gewoon nieuw en zwart uit, niks meer dan dat.
 
Vind het resultaat én duurzaamheid van de Meg's Tire Gel erg goed. Blijft hier ook weken mooi...
 
Heb er bij mijn oude banden eens turtle-black chrome (soort zwarte schoensmeer maar dan dunner) op gesmeerd met een nagelborsteltje.

Zo slecht als ik het product vind voor kunststof, zo goed blijft het op je banden zitten. Banden worden mooi zwart, gaan zeker niet zo 'nep' glimmen. Nadeel alleen van deze manier van opbrengen is dus dat alles onder de zwarte puntjes zit. Geen succes wat dat betreft.
 
zoveel meningen zoveel producten 8-()) ;)


ik zal de mijne nog moeten vinden, eerst maar eens shoppen in de webwinkel, en zien wat er te koop is.

heb nu alleen ervaring met een foamspuitbus bij halfords vandaan. Mooi resultaat, maar na 3 regenbuien weer weg. :(
 
Ben erg tevreden over de Mothers Reflections Advanced Tyre Care.
Geeft een satijn glans, bandjes worden mooi zwart en blijft ongeveer 3 weken zitten.



meuh