• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke apc dodo of meguiar's

remcovsk

Detailing rookie
10 mrt 2016
16
2
42
hallo.
ik ben nu aan het kijken welke apc ik ga kopen en twijfel tussen de
Dodo Juice - Total Wipe Out Concentrate
of

Meguiar's Professional apc.
de Dodo Juice is in iedergeval goedkoper.
wil het als een allround schoonmaakmiddel gebruiken
 
Waarom de keuze voor deze 2 merken en niet anderen?

Ikzelf gebruik de APC+D van Poorboys. (All Purpose Cleaner + Degreaser) Naar verluid is deze ietsjes duurder, maar krachtiger / sterk geconcentreerd.

De APC van Megs word volgens mij ook in extractors gebruikt omdat hij minder schuimt.

De DDJ lees ik niet veel over en weet ik ook niet veel van.


Greetz
 
Ik gebruik zelf al geruime tijd Meg's APC+. Juist omdat ik een extractor heb en het liefst 1 product aan wil houden...

Verder is het maar net waar je eigen voorkeur ligt. Ik moet zeggen dat ik met die van Meguiars nog nooit vast ben gelopen. Maar dat zal met die van Poorboy's en Dodo vast niet anders zijn?!?
 
toch gegaan voor de APC+D van Poorboys, denk inderdaad dat dit geen miskoop is Quantoxx bedankt voor de tip!
 
Is de Dodo echt goedkoper als Meguiars APC ?

Verhouding is 1:10 bij Meguiars krijg je een gallon, bijna 4 liter voor minder geld als de Dodo 1 liter
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij klopt je berekening niet hoor..

Bij Dodo heb je staan als inhoud verpakking 10.000 terwijl dit 1 liter is en dus 1000 ml

Bij Meguiars heb je bijna 4 liter, mengverhouding 1:10, voor 27 euro en bij Dodo heb je een liter voor 33 euro, ook mengverhouding 1:10

Je neemt een verhouding van 1:10 voor beide varianten, dit komt bij een fles van 1 liter (1000 ml) neer op 91 ml product (concentraat) en de rest is water. Je hebt dus 91 ml product nodig.

Met een fles Dodo Wipe Out kun je 1000 ml : 91 ml = 10.98 je sprayfles van een liter vullen en daarvoor betaal je dus € 33,49
Met een gallon Meguiars kun je 3780 ml : 91 ml = 41.53 je sprayfles van een liter vullen en daarvoor betaal je dus € 27,99

Dus het verhaal dat Dodo goedkoper is klopt mijns inzien niet !

Omgerekend kom ik op een fles van 1 liter kant en klare APC (dus met 91 ml concentraat) bij Dodo op € 2,73 en bij Meguiars € 0,63
 
Laatst bewerkt:
Er zit inderdaad een fout in maar niet in Dodo @Quincy
Dodo zegt 1:10 maar bedoeld daarmee elke 10 delen heeft 1 deel concentraat dus 1:9 eigenlijk.
1 liter concentraat maakt 10 liter gebruiksklaar product.

Meguiar's klopt inderdaad niet.
Dit hoort gebruiksklaar 41,58 liter te zijn.
Hier komt de prijs per milliliter uit op € 0,001.

Verpakking wordt bedoeld hoeveel gebruiksklaar product je hebt.
 
Ben toch benieuwd naar je bevindingen...

Wanneer een gallon goedkoper is als een liter (concentraat) met dezeflde verhoudingen, kun je mij niet wijsmaken dat Dodo goedkoper is.
 
Mij maakt het geen ene f*ck uit welke verhouding er nodig is. Ik giet gewoon uit de losse pols een scheut APC on de fles :p
Ik ga niet lopen frotten met pipetjes en maatbekertjes.

Hou er wel rekening mee dat WIJ een verhouding van 1:4 en de Amerikanen 4:1 hanteren.
Dit kan wel eens voor verwarring zorgen....maar de verhouding blijft hetzelfde. ;)

110620081529.jpg


Bij een verhouding van 4:1 vul je de fles met water tot de aanduiding 4:1 en vul je deze aan het APC tot de rand met de rode pijl.
Bij een verhouding van 10:1 vul je de fles met water tot de aanduiding 10:1 en vul je deze aan met APC tot de rand met de rode pijl

110620081527.jpg


SB002.jpg


SB002.jpg


SB005.jpg
 

Bijlagen

  • 110620081528.jpg
    110620081528.jpg
    231,3 KB · Weergaven: 195
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: m@rio
[QUOTE="I1 liter concentraat maakt 10 liter gebruiksklaar product[/QUOTE]

Als je met dezelfde verhouding, dus 1:10, met 1 liter concentraat, 10 liter RTU maakt en je betaald voor een liter concentraat € 33 voor de Dodo, dan kun je toch niet duurder uit zijn met Meguiars waarbij je voor het gemak met 4 liter concentraat, 40 liter RTU maakt voor € 27

Welke berekening je er op los laat, je maakt mij niet wijs dat Dodo goedkoper is als Meguiars tenzij je de berekening kunt laten zien en ik overtuig raak op die manier.
 
@Quincy .

Lees eerst voordat je wat zegt.

Meguiar's € 0,001 per milliliter, Dodo Juice € 0,003 per milliliter.

Volgens wereldwijde wiskunde is € 0,003 cent meer dan € 0,001 cent !!!!

@nicknameless Ik vind dat die Amerikanen wel beter doen.
Ons systeem is eerst concentraat en dan water waardoor het erg gaat schuimen.
Eerst water en dan concentraat is makkelijker dan.
 
Dat Dodo Juice met een verhouding van 1:n eigenlijk 1: (n-1) zou bedoelen, gaat er bij mij eigenlijk niet in.
Ik weet dat er op de Born Slippy concentraat verpakking iets staat waardoor het lijkt dat daarvoor wat creatief rekenen nodig is. Of dat nou voldoende is om daar voor alle Dodo conclusies uit te gaan trekken.
 
1:10 1 liter Total Wipe Out. = 1:10 3,78 liter Meguiars professional apc

Beide hebben een mengverhouding van 1:10, dus die kunnen we laten vervallen, krijg je

1 liter Total Wipe Out. = 3,78 liter Meguiars professional apc

Omdat het 1 liter tegen 3,78 liter is, wordt het 1 literTotal Wipe Out * 3,78

3,78 * 1 liter Total Wipe Out. = 3,78 liter Meguiars professional apc

3,78 * €33,49 = 3,78 Meguiars professional apc

€126,59. = € 27,99

Kortom, Dodo = €126,59/27,99 = 4,52 keer zo duur.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
[QUOTE="ILees eerst voordat je wat zegt.

Meguiar's € 0,001 per milliliter, Dodo Juice € 0,003 per milliliter.

Volgens wereldwijde wiskunde is € 0,003 cent meer dan € 0,001 cent !!!![[/QUOTE]

Ik weet niet of je weet tegen wie je praat, maar ik ben niet een of andere #### en dan houd ik het nog netjes.
Ik vraag je herhaaldelijk of je je berekening wil tonen, maar blijkbaar snap je dat niet!
Zolang jij niet met een duidelijke berekening komt, geloof ik je niet en gelukkig met mij anderen ook niet getuige de laatste post waarin @pjotter ook wel een berekening laat zien waarin duidelijk wordt dat jij ONGELIJK hebt.

Kom met argumenten voor je iemand zo "toespreekt" en zolang je dat niet doet en / of kunt: blablabla