• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Dressing?

Havanna

Detailing rookie
11 jun 2008
761
0
Ik ben aardig onderweg met de Meguiar's Detailer Proffesional lijn, en zit nu een beetje te tobben met het volgende:

Om trims, deurlijsten, dashboard, en andere kunstof delen weer als nieuw te krijgen gebruik ik nu de APC en dan de Poorboy's Natural Look. Resultaat is werkelijk briljant!! Alles ziet er echt als nieuw uit, en ruikt ook nog is lekker alhoewel dat eigenlijk bijzaak is. Nu de vraag: welke dressing is nou echt een goede plaatsvervanger voor de Natural Look van Poorboy's?

Want Natural Look aan het exterieur van de auto is namelijk not done. Althans, bij mij is het zo dat het na 3 dagen weg is en er beroeder uitziet dan het eerst was. Voor het interieur werkt het perfect, ziet er nog steeds prachtig uit.

Als ik de site van Meg's raadpleeg zie ik deze staan:

All Season Dressing
Volgens de beschrijving een diepe en langhoudende glans voor het exterieur

Silicon Free Dressing
Idem als de All Season Dressing maar dan op plekken waar je liever geen siliconen wilt hebben? iemand die daar uitleg over kan geven?

Hyper Dressing
Ik weet dat deze verdund kan worden met water maar waar kan ik 'm op gebruiken? Interieur of exterieur of allebei?


En verder nog een vraagje wat nou het wezenlijke verschil mag zijn tussen de hyperwash en de Shampoo Plus.

Thnx 4 een antwoord op deze vragen iig! :cool:

P@rick
 
Die zit ook al in het wapenarsenaal ;)
Maar ben dus benieuwd welke ik van Meg hiervoor nou juist kan gebruiken.
 
Trim restorer van Meg's is niks! Wat betreft de ASD kan ik qua duurzaamheid nog niks zeggen maar ik heb echt het gevoel dat je een vettig laagje erop smeert, dat er weer af ligt zodra het een keertje geregend heeft.
 
Havanna zei:
Ik ben aardig onderweg met de Meguiar's Detailer Proffesional lijn, en zit nu een beetje te tobben met het volgende:

Om trims, deurlijsten, dashboard, en andere kunstof delen weer als nieuw te krijgen gebruik ik nu de APC en dan de Poorboy's Natural Look. Resultaat is werkelijk briljant!! Alles ziet er echt als nieuw uit, en ruikt ook nog is lekker alhoewel dat eigenlijk bijzaak is. Nu de vraag: welke dressing is nou echt een goede plaatsvervanger voor de Natural Look van Poorboy's?

Want Natural Look aan het exterieur van de auto is namelijk not done. Althans, bij mij is het zo dat het na 3 dagen weg is en er beroeder uitziet dan het eerst was. Voor het interieur werkt het perfect, ziet er nog steeds prachtig uit.

Als ik de site van Meg's raadpleeg zie ik deze staan:

All Season Dressing
Volgens de beschrijving een diepe en langhoudende glans voor het exterieur

Silicon Free Dressing
Idem als de All Season Dressing maar dan op plekken waar je liever geen siliconen wilt hebben? iemand die daar uitleg over kan geven?

Hyper Dressing
Ik weet dat deze verdund kan worden met water maar waar kan ik 'm op gebruiken? Interieur of exterieur of allebei?


En verder nog een vraagje wat nou het wezenlijke verschil mag zijn tussen de hyperwash en de Shampoo Plus.

Thnx 4 een antwoord op deze vragen iig! :cool:

P@rick

hey p@rick...ik zal proberen je te helpen.


alle dressings uit de detailer lijn zijn voor exterieur gebruik. het voordel van de Hyper dressing is dat je zelf kan bepalen of je Hoog-glans wil tot natural shine. door simpelweg te verdunnen van 1.1 tot 4.1.

de APC is een reiniger en hij laat een mooie glans laag achter op vinyl ( optical brightners enhance the look and feel of carpet, upholstery, vinyl and even leather).

maar toch geeft dat nooit b.v. het effect van een NXT Tech Protect of de Natural Shine uit de consumenten lijn.

voor inerrior en exterior kun je ook uit de prof-lijn de M40 viny & rubber cleaner/conditioner gebruiken


je vraag over de Hyper-shampoo en de shampoo-plus:

in de Shampoo Plus zitten conditioners die te vergelijken zijn met de Goldglass::

(shampoo plus lubricating formula and luxurious foam team up to a gently clean and condition even the most delicate clear coat surface without scratching. its biodegradable contdioning formula deepens gloss, boots shine and leave a highly reflective, slick surface, making it the perfect choice for the ultimate car wash. )

in de Hyper wash na genoeg niet. deze is dan ook meer bedoeld voor bedrijven die massa producktie wassen bv poetsbedrijven, wasstraaten enz.

hoop dat ik je een beetje opweg heb geholpen;)


gr cees
 
Kijk op zo'n atwoord zit je dan te wachten he! TOP! Cees bedankt, verlanglijstje wordt aangepast.
Maar tot m'n verbazing staat er geen Hyper Dressing in de winkel :weetniet