• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke duurzame wax

Arjan1979

Detailing rookie
19 okt 2009
22
0
Al een tijdje ben ik op zoek naar een wax, hoofdzakelijk voor gebruik in de winterperiode. Hierbij ben ik op dit moment op de volgende waxen uitgekomen:
- Autoglym HD Wax
- Collinite 845
- Collinite 915
- Collinite 476S
- Dodo Juice Supernatural Hybrid

De wax zal in principe na kleien en SRP aangebracht worden, dit alles op één dag.

845 heb ik ervaring mee en zal als vloeibare wax waarschijnlijk het eenvoudigst te verwerken zijn, maar misschien ook het slechtst te combineren met de SRP vanwege de vele oplosmiddelen. Wat dit laatste betreft heb ik geen idee hoe dit met de andere waxen uit het lijstje zit; HD Wax zal (volgens Autoglym zelf) goed samen gaan met SRP, maar de hoge prijs, als ik even uitga van Carclean.com, vind ik wel een minpunt .

Iemand die me nog wat advies kan geven om tot een uiteindelijke keuze te komen? Het gaat me vooral om de duurzaamheid, verwerkbaarheid (incl. niet te lange curetijd) en eventueel te combineren met SRP waarbij beide op dezelfde dag aangebracht worden.

Het zou kunnen zijn dat ik in de toekomst voor de winter de SRP vervang door een cleaner, bv die van Mothers (ik denk zelf dat deze meer effect heeft dan de cleaner in SRP). En dan voor de zomerperiode een mildere wax aanschaf die wat geschikter is voor gebruik na SRP, bv Natty's, maar dat is iets voor later.

Zelf zou ik voor de Wolfgang Fuzion kiezen ( weet die staat niet in jouw lijstje ).

Deze is zeer gemakkelijk aan te brengen.Hoeft niet te curen en kan dus na het opbrengen direct worden uitgepoetst.En dus ideaal voor de mindere dagen;)

De meest duurzame uit die lijst is hoogstwaarschijnlijk 476. Maar 845 is wel makkelijker op te zetten en af te nemen.
De oplosmiddelen in 845 zullen SRP geen kwaad doen. Althans, naar mijn ervaring niet.

Ik zou in ieder geval gaan voor de 476.

100 mensen, 100 wensen..

Mijn persoonlijke ervaring is dat Collinite 915 een bijzondere glans geeft zonder voorbereidingen zoals polijsten. Daarbij heb ik nog steeds een goede beading na 5+ maanden. De auto wordt tussendoor regelmatig gewassen.

Dus Collinite 915 kan ik adviseren. Oh, en houd de curetijd in de gaten. Nooit langer dan 3-5 minuten!

Succes,

Robert

Dodo Juice Supernatural Hybrid

zeer zeker!

heb hem mogen verwerken en vindt hem zeer zeker prettig werken!

Collinite 476S of de collinite 925 waarvan de 925 meer carnauba bevat.
Ik gebruik ze beide met de 925 om af te toppen, geeft ietsje meer glans.
Beide toppers:ja

De SN Hybrid heb ik nu alweer zo'n twee maanden op de A1 zitten, nog steeds zeer mooie beading en sheeting bij de weekelijkse wasbeurt. Word elke dag 90km meegereden over de provinciale wegen van Groningen, op dit moment zeer veel modder, maar tast de waxlaag aan de zijkant niet aan. Zeer duurzaam op dit moment. De normale SN is op dit moment nog gelijkwaardig kwa beading en sheeting op de RS, maar die staat meestal de hele week stil. Dus is niet echt te vergelijken.

845 is voor hoogspanningskasten en doet het goed op autolak, waarom niet de fiberglasboot versie zat ik te denken ( moet toegeven moest 'm wel ff opsnorren )

Jullie hebben erom gevraagd :

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

:lol

Ik raad iig de synwax aan , oh dat wisten jullie al , hoezo???????????????????w^^w

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik weet dat het een persoonlijke keuze is, maar ik zal toch vooral op basis van de ervaringen van anderen een keuze moeten maken.
GMToyota zei:
De meest duurzame uit die lijst is hoogstwaarschijnlijk 476. Maar 845 is wel makkelijker op te zetten en af te nemen.
De oplosmiddelen in 845 zullen SRP geen kwaad doen. Althans, naar mijn ervaring niet.
Misschien dat het in de praktijk ook wel meevalt, het is volgens mij ook wel een veel gebruikte combinatie op bijvoorbeeld detailingworld.co.uk.
grandscenicman zei:
Ik raad iig de synwax aan , oh dat wisten jullie al , hoezo???????????????????w^^w
Over de producten van Mothers kan ik niet zo heel veel informatie vinden wat duurzaamheid betreft. De Synwax is op dat punt de beste wax van Mothers?

Wat m'n keuze betreft: ben nog wat huiverig voor de harde waxen. Het zal ook wel aan de gebruiker liggen, maar lees er toch nog wel 's negatieve verhalen over. Om daar dan 40 euro voor uit te geven en er vervolgens achter te komen dat het tegenvalt zit ik niet op te wachten. Vandaar dat ik waarschijnlijk weer voor de 845 ga vanwege inderdaad de lage prijs en eenvoudigere verwerking. Wellicht dat er in de toekomst alsnog een harde wax bij komt.