• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke (goedkope) goede producten om te starten

nog even een stomme vraag misschien, maar nu we toch bezig zijn, welke glasreiniger is aan te bevelen?
En waxen jullie de ramen dan ook gewoon met een bijvoorbeeld wax als collinte 845, heb dit ergens eens gelezen volgens mij....
 
nog even een stomme vraag misschien, maar nu we toch bezig zijn, welke glasreiniger is aan te bevelen?
En waxen jullie de ramen dan ook gewoon met een bijvoorbeeld wax als collinte 845, heb dit ergens eens gelezen volgens mij....
Als glasreiniger gebruik ik dodo Juice clearly menthol.
Voor de wax op de ramen kun je zeker de 845 gebruiken MAAR nooit geen wax op de voorruit. Dit ivm de ruitenwissers die kunnen stuiteren en naar het schijnt zelfs een vettige laag achterlaten tijdens de regen maar daar durf ik me niet om vastpinnen. Ik gebruik enkel wax op de achterraam van de deawoo.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Rain x gebruik ik ook, maar ik ben nog geen fan.

Allerbelangrijkste bij Rain x is dat je voorruit kneiter kneiter schoon moet zijn, anders wordt ie vaag.
Ondanks dat de mijne kneiterschoon was, vind ik de werking nog mwoa.
 
Alleen buiten volgens mij, tenzij jij de binnenkant van je raam in de regen hebt.

Ik heb hem gewassen, gewassen, gekleid, met Sam Glass cleaner gereinigd en weer gewassen volgens mij.

Bij kleien kwamen er allemaal putjes te voorschijn die ik eerder niet zag en wrs vol vuil zaten ofzo.

Maar nogmaals; ik ben een noob. Beter luister je naar de meer ervarenen hier
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Wil je effectief, snel en budgetvriendelijk u auto wassen dan zou ik het volgende doen;
Benodigdheden:
- pompsprayer
- ultra blacksponge
- ONR
- droogdoek
- twee emmers
Werkwijze;
30ml ONR op 2 liter water, dus 75ml in een 5 liter emmer water, vul je pompsprayer ermee, spray de auto in (indien zeer vuil, sprayen met ONR, afspuiten en terug insprayen met ONR), vervolgens de auto wassen met de ultra blacksponge, niet naspoelen maar direct afdrogen en klaar.
Meer heb je niet nodig voor een basis wash.
 
Nog even een vraagje.... Hoevaak wassen jullie de auto's, en na hoeveel was beurten is de wax verdwenen? Ik rijdt inmiddels veel km's 120 op een dag, en de auto staat altijd buiten....
 
Ik gemiddeld 1x in de twee weken, retourtje naar het werk is 140km (2-3x per week), auto slaapt buiten in weer en wind, de 845 hield het hierbij zonder ondersteuning iets meer dan twee maanden uit. De Bilt-Hamber Double Speed wax die ik ook gebruik houdt het langer uit en is tevens chemisch resistenter.

Wat veel gebruikt wordt is een ondersteunend middel (een 'booster') om de bescherming een zetje te geven. De meest fijne vind ik persoonlijk het foamen van Bathe+. Die houdt het op zichzelf tevens bijna een maand uit.
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Nog even een vraagje.... Hoevaak wassen jullie de auto's, en na hoeveel was beurten is de wax verdwenen? Ik rijdt inmiddels veel km's 120 op een dag, en de auto staat altijd buiten....
Ik was de auto's hier week om week. 1 week Renault dan de week erna deawoo enz enz.

Hoelang je wax meegaat hangt af van verschillende factoren. Hoe goed is de lak voorbereidt. Staat ie onder bomen of aan de zee. Hoe wordt er mee gereden. Waar de ene met zijn wax een jaar toekomt met zijn binnenslaper die 1 x per jaar buitenkomt kan dezelfde wax er al binnen de maand zo goed als af zijn bij een andere auto
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
@RoCo
Hoe gebruik je die booster?
Zet je die op na het wassen, en dan erna die booster?
Die breng je na het wassen en afspoelen aan, op de nog natte auto. Met een foamlans blubber je de hele auto onder en daarna spuit je het weer af. Daarna kun je de auto drogen. Is echt top spul!

Zijn ook alternatieven van andere merken hoor, maar deze ken ik en bevalt.