• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke klei?! "oldtimer uit 1993 "

l-roy

Detailing rookie
21 apr 2010
294
0
Heyy,


mijn vriendin gaat binnenkort een groene/blauwe Mini uit 1993 aanschaffen.

nou wil ik deze eens aanpakken maar heb geen idee welke klei+lube ik voor zo'n oude lak kan gebruiken?!

de vorige eigenaar sprak wel al van "als ik duckktape op de lak plakte trok ik stukjes blanke lak eraf". (dus dat wordt dus blauwe 3M tape!)

maar iemand enig idee?

alvast bedankt.
 
Tja, voor wat het waard is: Op onze Kever uit 1974 heb ik gewoon het consumenten setje van Meguiars gebruikt.
Ging prima.
Daarna nog eens alleen de klei met Dodo Born Slippy.
Beide ging prima en geen marring.
 
als de lak al loskomt door het losmaken van afplaktape......8-())
zou ik niet eens gaan kleien of polijsten, hooguit een waxje smeren en uitpoetsen

dat is vragen om problemen.
 
Mee eensch is! Eerst eens goed naar laten kijken waarom daar de lak los aan het laten is.
 
+1.. ik zou niet zomaar wat gaan doen en gaan smeren:! eerst laten vaststellen wat het probleem van los latende lak kan zijn om zo je plan van aanpak vast te stellen.

;)
 
Als de lak gewoon lost door gebruik van plakband8-o
Dan is er wel iets echt fout!
waarschijnlijk herspoten en iets mis gelopen met de hechting.
Ik heb ook een klassieke mini maar daar kwam de lak niet van los.
 
EDIT..

bedoelde ducktape.

zag net dat ik afplakband getypt had maar bedoelde dus ducktape.

daar gaat de lak van een seat uit 1999 nog wel mee los!

(iemand ooit het verhaaltje van CARGLASS TAPE gehoord??)

maar dat was dus niet mijn ergste angst.

gaat mij er meer om dat ik de klei voor deze lak kan gebruiken maar ook voor een "nieuwe" auto.
en daarnaast graag een goede prijs-kwaliteit verhouding, meguiers kan ik niet zo lang mee doen en ben persoonlijk fan van poorboys.

of vraag ik nou iets heel speciaals?

groetjes,,

Leroy
 
poorboys klei is wel volgens mij groffer dan de megs. ik zie niet zo'n probleem, met een goede claylube glei je mooi over de lak en haal je de verontreiniging weg maar laat je de rest van de lak ongemoeid. waar je wel op moet letten is dat je met grovere klei marring kan krijgen waardoor je weer zwaarder moet nabehandelen wat wel fataal kan zijn als de lak zo slecht is als je zegt.
 
Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System had ook een goede aankoop geweest.
Heel goede klei(en groter)en de Showtime Quick Detailer Spray is ook een goed produkt.
Alleszins veel kleigenot......
 
De klei van CC werkt ook prima op een mini. Ik gebruik die klei op mijn mini cooper uit 1991. Verder gebruik ik poorboys polijst middel. Merzena gebruik ik niet. Na de testspot zag ik dat die te veel weghaalde. Dus doe een testspot.

Cyril
 
ligt eraan welke menzerna je hebt.. final finish op een zwarte pad is echt niet veel groffer als ssr1.

maar even ontopic

ik ben een zeiker en vind alles snel te hard

mothers california gold vond ik heerlijk zacht
dodojuice supernatural is... voral een stuk anders (gladder, compacter als mothers of poorboys) echt heerlijk brokje klei

poorboys vond ik hard! en gezien deze hetzelfde is als de CC huismerk klei, en dodojuice gentle grey, vind ik die denk ik ook te hard..
heb nooit zin om eerst te verwarmen in een bakje water enzo, want pas dan is hij lekker te kneden
 
zo,

updateje!

heb afgelopen weekend de mini gekleid en WOW, ik dacht dat ik hem gewassen had?!?!

in het begin ging het wat stug maar na 2 keer werd het oppervlakte al een stuk gladder!

ondertussen glijd het vuil alweer van de mini af door de rest van de stappen! lijkt weer als nieuw..

groetjes,,

Leroy
 
tuuuurlijk had ik hem gewassen! haha

bedoelde het meer: wat een zooi komt er nog van een auto af nadat je hem gewassen hebt!
was inmiddels ook zijn eerste klei-ervaring sinds 1993!