• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke machine voor een beginnertje ?

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
Hey iedereen. Na 1 enkele vraag aan mijn lieve vrouwtje, kreeg ik meteen de toelating om een "polijstmachine" aan te schaffen. Het slachtoffer dat behandeld moet worden is een Ford Fiésta van 2 jaar oud, die we (vooraleer carclean gekend te hebben), mishandeld hebben met de verkeerde shampoo, sponzen, zeemvel, borstels etc..... Kwestie van shampoo zit ik nu wel snor (Dodo en meguiars), een lekkere kleiset heb ik ook al staan, maar om die krasjes, swirls etc weg te krijgen zoek ik dus wat zwaardere hulp.
Nu vraag ik me af of ik met de Polishing Power DAP500 V2 CCS Starterspakket al een eind kom, als beginneling ? Of is deze beter ;Polishing Power DAP900 Raffini Starterskit - Lite Edition. Hoe completer de set, hoe liever ik het heb, aangezien ik wel de toelating heb, maar kwestie van prijs moet ik mijn vrouw nog een beetje te vriend houden, vrees ik....
Let wel, ik heb dus nog geen enkele ervaring met het wegwerken van krassen, maar ik wil en zal het wel leren.

Ik zou zeker weten voor de dap900 gaan!
Erg fijne machine! en je kan er ook prima mee beginnen!

Eventueel kan je kijken of er iemand bij je in de buurt woont op het forum en daar ff afkijken hoe het moet!
Of natuurlijk een clinic volgen @ CC HQ!

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_Raffini_Starterskit_Lite_Edition__101803
en dan afhankelijk van hoe hard ford lak meestal is:

harde lak:
https://www.Carclean.com/product/Monello/SmartPads_CCS_5.5_inch_Yellow_Cutting_Pad_78-52550_100738
&
https://www.Carclean.com/product/Monello/Raffini_Inizio_Forza_Compound_500ml_Cut_6_5_Gloss_25_5_MRI0105_101852

bij een zachtere lak voldoet de lite kit prima!

Ook handig is dit:
afplaktape voor plastic ed.:
https://www.Carclean.com/product/3M/3434_afplaktape_25mm_breed_20307897_100951

Voor reinigen van pads (moet je best vaak doen!)
https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Snappy_Clean_Pad_Cleaning_Powder__3_Pack__SNAPPY-TOOL_100747

Thx voor het snelle antwoord Dennis. Een clinic volgen zit er niet in vrees ik, daarvoor moet ik van een te verre afstand komen, spijtig genoeg. Dus volgens jou is een DAP900 goed om mee te beginnen ? Persoonlijk vind ik 1 van die setjes handiger, omdat er reeds veel producten bijzitten die ik kan gebruiken. Van de 900 heb ik een beetje schrik, aangezien die meer aangeschreven staat als de machine voor de ervaren detailer, en dat ben ik nog lang niet.:roll

Hoi de DAP900 is precies dezelfde machine als de DAP500. Volledig foolproof alleen dan met wat meer power zodat je sneller resultaat hebt.
Ze werken met hetzelfde principe. Ikzelf ben ook met geen ervaring met de DAP900 begonnen, zo zit je meteen goed en heb je later geen spijt:rules

He Turboke,

Goede vraag, ik overweeg zelf om de dap900 met raffini super starterpakket aan te schaffen. Lijkt me een leuke deal voor 137,50.
Ik heb wel wat ervaring maar ben ook nog redelijk terughoudend gezien het commentaar dat de dap500 beter bij beginners past!
Ik blijf het geïnteresseerd volgen!

Succes en hartelijke groet,

Patrick993

Denk dat de TS de DAP900 en de PRO900 een beetje door elkaar haalt.... :cool
Verder sluit ik me aan bij de anderen...
DAP900 Raffini starterskit bijvoorbeeld :ja

Patrick993 zei:
He Turboke,

Goede vraag, ik overweeg zelf om de dap900 met raffini super starterpakket aan te schaffen. Lijkt me een leuke deal voor 137,50.
Ik heb wel wat ervaring maar ben ook nog redelijk terughoudend gezien het commentaar dat de dap500 beter bij beginners past!
Ik blijf het geïnteresseerd volgen!

Succes en hartelijke groet,

Patrick993

Thx Patrick, maar ik vrees dat die 900 waar jij het op hebt geen DAP is, maar een rotary, en dat is denk ik wat anders...

ivo's zei:
Denk dat de TS de DAP900 en de PRO900 een beetje door elkaar haalt.... :cool
Verder sluit ik me aan bij de anderen...
DAP900 Raffini starterskit bijvoorbeeld :ja

Thx voor de reply Ivo, maar ik heb het wel degelijk over de DAP toestellen, omdat ik op het forum gelezen heb dat deze, kwestie van resultaat, beter en veiliger zijn voor de lak, en in gebruik, dan een rotary.
Indien ik het mis heb, mag je me corrigeren, ik leer steeds bij ! :cool

Klopt helemaal, maar in principe zijn de DAP500 en de DAP900 gelijke machines van de buitenkant, alleen de motor is wat krachtiger, waardoor je met de DAP900 op de hogere toerentallen (5 en 6) meer correctie kunt verkrijgen.
Werking is EXACT hetzelfde zover ik weet...
Dus ook de DAP900 is COMPLEET foolproof, perfect voor een starter met als bijkomend voordeel meer power dan de 500 versie...!

Dus concreet gesteld kan ik met een PRO900 dezelfde resultaten boeken als met een Dap900, of heb ik het nu mis ? Oeps, antwoord net gevonden in een andere thread, niet dus.:schaam

Dat ligt eraan hoe goed je bent met een machine, hoe zacht de lak is etc etc. Wax en glaze gaan bv weer veel makkelijker dan met een rotary.
Heb je geen ervaring dan is een DAP al snel de betere keus.

Ja, je hebt gelijk! haha, bedoelde de PRO900. Klein verschil begrijp ik, desalniettemin blijf ik het volgen en leren!

Succes,

Turboke, gewoon de DAP900 kopen. Ben ik als beginner ook mee begonnen en tot dusverre probleemloos mee gewerkt. Mocht je het in het begin niet vertrouwen ga je gewoon voor de lagere toerentallen. Kan je later altijd nog hoger. Maar ik spreek uit ervaring dat dat niet veel later is.

Tja SLK, nadeel is dan weer, dat het prijskaartje duurder uitkomt, omdat ik diverse artikelen apart moet kopen, terwijl het bij de DAP500 al een totaalpakket is, snappie ?

Iets minder Turbo en .... taadaaaaaaaaaaaaaaaa: DAP900 Raffine Starterskit Lite Edition:
* De DAP900 D/A Polijstmachine
* Monello 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
* Monello 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
* Monello 5.5" Smart CCS Light Green light polishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld Monello Raffini Finale
* Monello Raffini Mezzo - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
* Monello Raffini Finale - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de groene pad

Damn, ze denken ook echt aan alles die bikkels van CC: speciaal voor jou een All-in-one-DAP-pakketje gemaakt :jippie

@CC: krijg ik nu m'n kuddo's als zijnde virtuele verkoper :lol

Had ik al gevonden, MK, maar zijn die pads en die 2 produkten echt voldoende om 2 wagens onder handen te nemen ? De ene wagen hoeft gewoon onderhouden te worden, terwijl de andere eens een deftige beurt nodig heeft.
Ps, kudos ?? Kan ik die stuff meteen downloaden dan.... :party

Zekers weten ( tenzij snoeiharde lak hebt en / of ernstige defect ), je zou er een fles inizio forza bij kunnen doen, dat samen met een oranje pad doet wonderen hoor !
Qua hoeveelheid polijstmiddel >>>> méér dan genoeg aan om 2 auto's te verblijden ! ! !

Ideal en je download begint Herr Turbo ;)

Twijfel, twijfel.....:weetniet , vraag mezelf ook af wat net de verschillen zijn tussen de 500 en de 900, kwestie van wattage weet ik het al, maar in de "test-thread" had ik nochtans gelezen dat het eindresultaat hetzelfde was;
https://forum.Carclean.com/cc_postst8598/Test-Dap900-versus-Dap500.aspx

Ik wacht nog effe tot na het weekend om te bes (lissen) tellen, heb nog een weekeindje om te wikken en te wegen.