• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke pads?

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
684
68
62
Volgende week staat de Dap500 in promotie en dus is het de moment om er eentje aan te schaffen.
Nu moet ik er nog de nodige pads bij bestellen.
Wat ik wil doen is:
-lichte swirls weg werken
-polisch aan brengen
-wax (ik gebruik sinds kort de Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915)aanbrengen.
-na de wax de oppervlakken oppoetsen met een pad(cover...)
mij lijken de Lake Country-pads de beste?
graag wat advies
groetjes
 
heb je wel al polijst middelen?

om te beginnen kun je:

oranje light cutting voor de zwaardere swirls / diepere defecten klik of klik (kompressor)

witte polishing pad voor de lichtere swirls klik of klik (kompressor)

zwart of light green om na te bewerken / te finishen klik of klik (kompressor)

goud om de collinite aan te brengen klik of klik (kompressor)

nu heb ik overal ook een kompressor pad bij gezet..
de kompressor pads lopen lekkerder over ronde oppervlakte's en kunnen langer werken met dezelfde polish..
ik heb ze niet zelf op de d/a getest, maar op de rotary bevielen ze mij SUPER!

edit:

om de wax uit te poetsen kan er gebruik worden gemaakt van de mf bonnet's klik naar de shop
 
En die mf bonnets, op welke stand gebruik je die bij de DAP en kan dat geen krasjes veroorzaken?
 
voor het zuiveren van de lak gebruik ik momenteel Meguiars Ultimate Compound
voor de polish gebruik ik Meguiars Deep Crystal Polish
afwerken deed ik altijd met Meguiars NXT Generation Tech Wax
voor de Ultimate compound kwam er uiteraard eerst een goeie wasbeurt en daarna het nodige kleiwerk.
bij mijn nieuwe Focus heb ik vandaag de eerste keer de Collinite Carnauba Paste Wax nr915 gebruikt.
zeker niet te lang wachten na het aanbrengen van de Collinite Wax of je hebt er wel extra werk mee.
De Collinite Paste Wax laat wel wat krijtsporen na!
 
Dus polijsten en aanbrengen product met de DAP en het afvegen en oppoetsen met een goeie microvezeldoek?
 
Dan heb je het TE dik aangebracht en te lang laten curen, maar vooral het eerste.
Eens je de techniek wat door hebt is het zeer simpele wax en vooral zeer duurzame wax.

Wat betreft de pads, zoals Aron het er neer zette klinkt het goed. Maar ik zou niet met die bonnets aan de slag gaan, maar je gewoon goede microvezel doeken aanraden.
 
Bonnets kunnen wel prima hoor........

Ik wax de auto en daarna met een mf doek afnemen ( niet gelijk met bonnet doen. bonnet loop vol met wax resten) en dan met de bonnet om een harde pad heen lekker rustig napoetsen.

Heb 't gevoel dat ik door de bonnet nog iets meer glans krijg.:grinning:
 
Om even op dit topic in te haken.

Op dit moment heb ik:

Oranje
Licht groen
Wit
Zwart

Nu ben ik nog aan het twijfelen m.b.t. de pad voor het aanbrengen van de wax.
Mijn auto krijgt, naast eventueel polijsten, de volgende stappen:

- PB White Diamond
- PB EX-P
- Collinite no.915

Voor de WD en EX-P kan ik volgens mij gewoon de zwarte pad gebruiken en ondertussen schoon maken (zijn deze producten er makkelijk uit te halen?).

Ik zit dus nog met de volgende vragen:

- moet ik een extra pad kopen voor de EX-P of kan ik WD snel en makkelijk uit de pad krijgen?
- welke pad raden jullie me aan voor de Collinite?
 
de ex-p en wax met en rode of gouden pad aanbrengen; de laatste en zachtste pads.

Die lichtgroene die je hebt: is dat een lichtgroene heavy polishing, of een lichtgroene light polishing?
Goed opletten :-"
 
De licht groene is de light polishing. :)

Maar als ik het goed lees zou ik er eigenlijk 2 pads bij moeten hebben. Voor de EX-P en wax? Of kan ik de EX-P er makkelijk uit halen voordat ik hem voor de wax gebruik?
De rode pad vind ik wel terug, ik kan de gouden alleen niet vinden. (?)
 
@tinus: helemaal gelijk want....
Ik snap nog steeds niet waarom ze 2 delfde kleuren hebben genomen voor 2 heel verschillende fases van het werk :(
 
@mk-us: ik heb ook geen idee waarom de heavy polishing en de light polishing beiden groen zijn. Ik moet altijd 2 keer kijken en voelen voordat ik de juiste pak :grinning: Met je Edding de naam op de zijkant zetten helpt al :)^

De gouden pad (alleen Kompressor 6"): KLIK
De rode pad (Kompressor 6" of 5,5" CCS): KLIK of KLIK
De blauwe CCS pad is hetzelfde als de rode CCS pad; misschien handig om de verschillende producten uit elkaar te houden (tip van Tinus :grinning: ): KLIK
 
prima zo; de blauwe, de rode en de gouden kan je voor sealant of wax gebruiken.