• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polijstpads moet ik bestellen voor de hamach (rotary)?

stoef

Detailing rookie
1 nov 2009
13
0
Ik ga pads bestellen, maar wil graag e.e.a goed weten voordat ik het verkeerde bestel,harde pads, medium pads, zachte pads, gladde pads of gewafelde pads.

Beide auto's van ons zijn metallic gespoten, beide hebben bumpers in kleur, mijn transsport heeft ook zijpanelen in kleur.
De spacestar is blauw metallic, niet echt licht, maar ook niet donker, mijn transsport is groen metallic.

foto
alles002.jpg


Als je goed kijkt in de rechter onderhoek zie je nog iets van de kleur van de spacestar.

Ik wil machinaal gaan poetsen met de hamach (rotary), ik heb al een aantal plaatdelen gevonden om op te proberen.

Wie kan me helpen?
Ik hoop op een antwoord.
 
Even voor de duidelijkheid, het maakt niets uit of je auto metallic is gespoten of niet, begrijp nog steeds niet waar het misverstand vandaan komt dat Metallic lak totaal anders zou zijn dan "gewone" lak. Metallic betekend niets meer dan dat er een blanke laklaag over de basiskleur is gespoten met daar in metallic "flakes". Deze lakken behandel je hetzelfde als een normale uni-laklaag ;)

Het is voor ons wel handig om te weten welke producten je gaat gebruiken, zo kunnen we ook de combinaties van de te gebruiken producten en pads aangeven.
 
hoi

ik zit te denken aan 2 merken

meguiars, of autoglym.

ik ga mijn auto handmatig kleien en wil de auto daarna cleaneren en waxen.

ik wil het 5 stappenplan van meguiars gaan uitvoeren met een van de bovengenoemde producten.

de laatste keer dat mijn auto in de was is gezet heb ik eerst de auto gewassen, daarna de lak gecleanerd met een goedje ala commandant, hierdoor werd de lak al glad en veel schoner dan dat deze eerst was.
daarna een was er op gedaan vam turtle wax :( ik weet nu na het lezen van het forum dat niet iedereen blij is.
maar goed aldoende leert men.

ik heb eind van het jaar vakantie en kan dan mooi een aantal dagen in mijn schuur aan het werk om het allemaal goed te doen.

ik heb weinig tot geen steenslag op de auto, maar wel een paar krasjes die ik wil gaan proberen weg te werken.
er is 1 kras die een beetje diep is.
ik wil dan de auto ook eerst kleien, daarna met een lakstift proberen de kras weg te werken, daarna de auto polijsten en daarna waxen.
hopelijk is de kras dan veeeeeeeel minder zichtbaar.

nu dus nog de pads bestellen e.d.

stoef
 
flakes kunnen in zowel de blanke laklaag zitten als de kleurlaag.
 
Maar dan nog is er geen verschil in bewerken ;)

Je wilt het 5 stappen plan uit gaan voeren van Meguiar's, maar je zegt ook Meguiar's of Autoglym :weetniet Ook wil je de rotary gaan gebruiken, ik zou dan eerder gaan voor de Poorboy's SSR serie polijstmiddelen of de Monello Raffini polijstmiddelen. De step 1 en 2 van Meguiar's consumenten lijn zijn totaal niet geschikt voor gebruik op een rotary, deze zijn voor handmatig gebruik bedoeld. De SSR en Monello zijn daar nu juist wél voor geschikt (alsmede handmatig).

De pads die ik zou aanscaffen voor het polijsten:

Van Lake Country:

- Oranje (cuttingpad voor redelijk grof polijsten)
- Wit (Polishing pad voor gemiddeld polijsten)
- Groen (Light polishing)
- Zwart (heeft geen cutiingfactor, maar is bedoeld om te finishen met Monello Raffini Finale)

Welke product je op welke pad gebruikt hangt af van de hardheid van de lak, maar ik dat je met de witte pad al een heel eind komt. Probleem met het werken met een roatry is dat je hologrammen gaat maken, dat is normaal, maar deze wil je aan het eind weg hebben als je het "grove" werk gedaan hebt. Je zult dan moeten finishen met een lichte pad/product combo zoals zwart en Finale, als je techniek goed is, dan kun je daar hologram vrij mee finishen. Vervolgens een glaze zoals de Poorboy's Black Hole gebruiken en afsluiten met een goede pure wax (geen turtle...) of sealant.
 
Kan me voorstellen als er flakes in de blanke lak zitten en die ga je grof polijsten dat het wel degelijk uit gaat maken.
 
Ik spring hier even bij in.
Welke pads zou ik bij kunnen bestellen voor een rotary, ik heb de lc ccs smartpads 5,5 inch al (oranje wit zwart blauw en rood)
bv, een witte kompressorpad, een dual density pad of iets anders?
 
Dibbuz zei:
Kan me voorstellen als er flakes in de blanke lak zitten en die ga je grof polijsten dat het wel degelijk uit gaat maken.

O ja, daar had jij ervaring mee... :-" :D (sorry, kon het niet laten)

Maar je hebt gelijk, maar het feit is dat een heleboel mensen denken dat een metallic lak anders behandeld moet worden dan elke andere lak (even het erg grof polijsten buiten beschouwing laten), en dat is absoluut niet waar :no
 
even een paar dingetjes duidelijk maken.

ik wil de rotary gaan gebruiken om te polisten en te waxen.

kleien wil ik handmatig gaan doen.

het stappenplan van meguiars wil ik als voorbeeld gebruiken.

ik heb in het verleden vaan autoglym gebruikt, naar alle tevredenheid.
in coevorden zat destijds een dealer van autoglym, maar deze was van de een op de andere dag weg.
nu weet ik er weer eentje in coevorden die autoglym verkoopt, net als meguiars.

ik ben binnenkort jarig, en weet nooit iets te vragen voor mijn verjaardag.
daarom heb ik op de beurs een rotary gekocht, welke ik van diverse mensen tesamen krijg, en van de rest van de mensen krijg ik meestal cadeaubonnen oid.
dus daarna mooi veel middeltjes voor de auto's halen.

de pads bestel ik bij een bedrijf via internet.

bij de importeur van hamach heb ik een medium pad gekregen.

daarom wil ik ook graag weten wat ik beste kan bestellen (hard, medium, soft) (glad/ gewafeld) ?
dus zeg maar wat jullie gebruiken op een rotary

stoef
 
Allereerst, je zegt alles te willen kopen bij een bedrijf bij je in de buurt en via het internet... Euh... misschien was het je nog niet opgevallen, maar dit forum hoort bij het bedrijf Carclean.com Dé online webshop voor al je poetsspullen :-" :D www.Carclean.com voor 1600 uur bestellen, de volgende dag in huis! :ja

Gradaties in pads zoals hard, medium en soft zijn niet echt bekend, je moet kijken naar de benamingen van de pads:

Heavy Cutting
Cutting
Polishing
Light Polishing
Finishing

"Hard" zegt mij niets, dat kan van alles zijn. Ik heb hierboven al een aantal pads aangegeven van Lake Country (linkje) Als je een 150mm backingplate hebt op je rotary dan raad ik je aan om 6,5 inch pads te nemen, de kompressor pads zijn uitstekend. Gewaffeld of glad maakt niet zo's gigantisch verschil, het verschil tussen glad en de kompressor pad is wel aanzienlijk, de kompressor pads genereren minder extra wrijving en werken gewoon prettiger.
 
ik weet dat het forum aan carclean vast zit.
maar het bedrijf waar ik bepaalde producten kan kopen is een bedrijf waarvan ik de eigenaar heel goed ken.
hij komt uit mijn vriendenkring, en bij hem krijg ik hoge kortingen, dus ja daar koop ik veel dingen, sorry.
zal de webshop van carclean dit weekend ook eens even goed doorspitten.

stoef
 
Hier zijn de komprossor pads van Lake Country:

101434 Kompressor Finessing Pad - 7inch - Zwart
101435 Kompressor Finishing Pad - 7inch - Rood
101432 Kompressor Heavy Cutting Pad - 7inch Paars
101433 Kompressor Polishing Pad - 7inch - Wit

Als je daar wilt kopen ook prima, maar ik weet niet welke merken pads hij verkoopt, dan is het lastig adviseren welke pad je nodig hebt. Vrijwel alle merken gebruiken de eerder genoemde benamingen zoals heavy cutting e.d. Blijkbaar is Hamach daar dus anders in.
 
meg's heeft wel polijstmiddelen, maar dat komt uit de prof lijn, en volgens mij leveren niet zoveel winkels deze, laat staan in het standaard assorti hebben.

je kan ultimate compound krijgen uit de gewone consumer lijn, maar een product als monello maakt je auto gewoon een stuk netter.

autoglym heeft in de consumer lijn naar mijn weten ook geen echte polijstmidellen , alleen srp, wat meer een all in one is, en dus geen polijst spul..

doe jezelf een lol,
koop het monello duo/trio (finale + mezzo,of inizio+mezzo+finale)
en een setje pads (zoals adrie je al een heel goed voorbeeld gaf)

en je kan aan de slag!

dan krijg je een keertje GEEN korting (al zijn de prijzen voor meg's en autoglym hier minder hoog, dan de winkel.. dus vraag me af HOE hoog die kortingen zijn)
maar heb je wel hele goede spullen...
 
Het beste polijstmiddel op dit moment is naar mijn mening Monello. Werkt echt bizar mooi af.
Uiteindelijk is het resultaat dat telt en niet met welk merk je dat voor elkaar gekregen hebt.
 
stoef zei:
ik weet dat het forum aan Carclean.com vast zit.
maar het bedrijf waar ik bepaalde producten kan kopen is een bedrijf waarvan ik de eigenaar heel goed ken.
hij komt uit mijn vriendenkring, en bij hem krijg ik hoge kortingen, dus ja daar koop ik veel dingen, sorry.
zal de webshop van Carclean.com dit weekend ook eens even goed doorspitten.

stoef
Geeft die beste man geen advies over welke middelen je het beste kan gebruiken met welke pad?
Zou ik toch wel verwachten als je veel korting krijgt.
In mijn opzicht ga je kopen waar je t beste advies krijgt,en aangezien er hier veel goede tips voorbij zijn gekomen zou mijn keuze al vaststaan.
1 dingetje mis ik hier nog in het rijtje: TESTSPOT!
 
Ik kan Bart wel volgen ... Wat heb je aan hoge kortingen op de (toch al veel te hoge ) adviesverkoopprijzen als je het advies ergens anders moet gaan halen?

Er is is een groot verschil tussen flacons over de toonbank schuiven schuiven wat de meeste firma´s doen en de professionele begeleiding van carclean. Tel daarbij op het enorme assortiment en merk ongebondenheid (oke er is Monello als eigen merk maar dat word niet opgedrongen)
 
ik kan deels inkomen wat jullie bedoelen, maar als je mijn topic leest, vraag ik gewoon wat voor pads aan te schaffen.

de poetsmiddelen koop ik bij een ander bedrijf, behalve de pads.
ik heb ook aangegeven dat ik de webshop van carclean dit weekend ga doorspitten.

ik vroeg dus min of meer advies betreffende de pads.

het wil dus ook niet zeggen dat ik niets koop via de webshop.

door adviezen kun je een persoon misschien zo ver krijgen om een bepaald merk produkt niet te kopen.

dat kan ook zo met een bepaald merk / type auto zijn.

en vragen staat volgens mij nog altijd gewoon vrij.

stoef
 
Vragen staat natuurlijk altijd vrij, alleen de kans is zeer klein dat ze daar geen Lake Country pads hebben. Carclean heeft Meguiar's en Lake Country/Monello pads dus je krijgt advies over een pad die je daar niet kan kopen.
Mijn advies? Ga voor de Kompressor pads, deze zijn perfect voor de rotary!
 
stoef zei:
...vraag ik gewoon wat voor pads aan te schaffen / de poetsmiddelen koop ik bij een ander bedrijf, behalve de pads. / k vroeg dus min of meer advies betreffende de pads.
Denk dat daar alles al staat beschreven.
stimpy68 zei:
Je wilt het 5 stappen plan uit gaan voeren van Meguiar's, maar je zegt ook Meguiar's of Autoglym :weetniet Ook wil je de rotary gaan gebruiken, ik zou dan eerder gaan voor de Poorboy's SSR serie polijstmiddelen of de Monello Raffini polijstmiddelen. De step 1 en 2 van Meguiar's consumenten lijn zijn totaal niet geschikt voor gebruik op een rotary, deze zijn voor handmatig gebruik bedoeld. De SSR en Monello zijn daar nu juist wél voor geschikt (alsmede handmatig).

De pads die ik zou aanscaffen voor het polijsten:

Van Lake Country:

- Oranje (cuttingpad voor redelijk grof polijsten)
- Wit (Polishing pad voor gemiddeld polijsten)
- Groen (Light polishing)
- Zwart (heeft geen cutiingfactor, maar is bedoeld om te finishen met Monello Raffini Finale)

1) welke pads
2) verschil handmatig / machinaal
3) reden waarom géén Meg/AG te gebruiken indien machinaal

Indien wel Meg, dan even goed kijken uit welke lijn de de spullen kan verkrijgen, indien beginner, hmmm, dan toch proberen om de Prof/Detailer lijn vrij zien te krijgen middels je maatje
Gaat niet om dat je ander merk moet proberen, gaat er meer om dat andere merken soms een betere aanvulling zijn.

Hopelijk zo iets duidelijker :)

Vragen staat idd vrij, sinds mijn aanmelding hier hele forum doorgesnuffeld, maar vraag me nog steeds suf EN krijg steeds goed advies !!!