rodders zei:
Ten eerste om even duidelijk te zijn: erg mooi resultaat op een zeer verwaarloosde wagen. Goed gedaan.
Ten tweede laat ik deze post niet over me heengaan. Mijn reactie komt er alleen maar om proberen een beetje duidelijkheid te scheppen. Er wordt al genoeg foutief gepost op het forum, als je dan over microns begint, verwacht ik wel dat je dit gemeten hebt. Anders snap ik totaal de meerwaarde niet van het vermelden van de lakdikte. Je geeft aan een x hoeveelheid te hebben verwijderd op een totale dikte y. Maar beiden zijn gewoon uit de lucht gegrepen, en dan ben je dus wel van gisteren want iedere auto is anders en je kan totaal niet op het zicht of gevoel zeggen hoe dik een lak is.
Ga dan zeker niet mij in het slechte daglicht zetten omdat je zelf zaken zit te verzinnen en ook nog aan het verkondigen bent als waarheid. Dit kan niet.
Als je de reacties bekijkt en leest zie je direct dat velen verschieten van je vermelding van 5 micron, het is dus meerdere mensen opgevallen. Ik probeer in mijn post dan ook nog te verklaren waar het verschil vandaan komt en geef je daarvoor drie mogelijke redenen.
Just my 2 cents. :roll
Bedankt voor je compliment
ik snap dat je duidelijkheid wil scheppen, om zo ook het forum tot een leerzaam geheel te maken. maar kun je ook snappen dat een post met alleen
maar kritiek ook erg negatief overkomt?
laat ik dan even wat duidelijkheid scheppen over die microns. elke auto is anders. correct.
maar ik heb pas aan het einde van de detail de lakdikte meter van snitser binnen gekregen. ik heb dus aan het einde kunnen meten hoeveel lak de lak nog had. dus die 150 is een gemeten waarde. die 5micron, geef ik eerlijk toe, heb ik gegokt. dit leek me aardig reeel.
om even terug te komen op deze 3 redenen, dat zijn inderdaad punten waar de meting op kan afwijken, maar calibreren heb ik zorgvuldig gedaan.
maar ik heb de wagen nooit van te voren kunnen meten.
de lak was niet boterzacht, eerder gemiddeld. een 100% correctie was ook overbodig trouwens, en heb ik ook niet gehaald. maar een 90% correctie makkelijk.
ik heb je nooit in kwaad dag licht willen zetten, en begrijp me goed. ik ben dol op kritiek en kan het prima hebben, maar de manier waarop vind ik
niet respectvol.
inmiddels is alles opgehelderd. die 5micron moet duidelijk wat lager liggen. maar dat is het wel.
kootje zei:
Mooi resultaat!
^
De auto ziet er sowieso nog erg goed uit voor zijn leeftijd! De beste (oude) man zal blij zijn met deze opknapbeurt, ook al is het voor hem natuurlijk jammer dat de auto weg moet...
Wat betreft de reactie(s) over de lakdikte:
Je geeft aan dat je nergens schrijft een lakdiktemeter gebruikt te hebben, maar in je verslag lees ik dat er 150 micron aanwezig was en dat je er misschien 5 micron vanaf gehaald hebt.
Dan kan ik me voorstellen dat mensen hieruit opmaken dat je wel een meter gebruikt hebt (want hoe kun je dat anders weten...?)
Na jouw reactie hierop begrijp ik dat de dikte van 150 micron waarschijnlijk een aanname is geweest om aan te geven dat je maar heel weinig van de lak afhaalt tijdens een polijstbeurt.
Dit omdat je hele verslag m.n. bedoeld is voor de niet-detailers/leken. Veel niet-ingewijden zijn hier inderdaad altijd huiverig voor. ("pas maar op, straks heb je geen lak meer op de auto zitten" :-b )
Jammer dat dit een negatieve impact op je heeft, maar ik denk dat het zo niet bedoeld was.
Don't take it to personal and keep up the good work!
IK vond het in ieder geval een leuk stuk om te lezen met mooie voor en after foto's!
meuh
edit:
Post van Rodders is geplaatst terwijl ik mijn verhaaltje aan het typen was...
Bedankt!
^
de oude man kan het helaas niet herinneren, omdat hij denkt dat de auto nog steeds voor de deur staat (korte termijn geheugen is bijna op).
maar als hij het zou doen, dan zou hem niet meer herkennen
dat kan ik me ook voorstellen. ik heb die 150 dus wel gemeten (achteraf) en heb dus nooit de "begin" stand kunnen meten. die 5micron is dus een aanname.
ik kan me voorstellen dat sommige volleerd (en in mijn ogen "voorbeeld" ) detailers, hier van schrikken. maar ik heb aangegeven dat dit verslag ook voor leken is. en als er dan toch alleen gereageerd word zonder complimentje, ja dan zie je dingen somber in.
gelukkig is alles nu opgelost. er waren geen foute bedoelingen bij, alles is goed bedoelt. alleen al dat kritiek kwam bij mij persoonlijk aan.
Nogmaals bedankt voor deze complimenten.