• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

"Van een opa geweest, ==> van Groen naar Fuzion!"

Werkelijk een schitterend resultaat. De foto van de deur greep laat een mooie flake pop zien :cool:
 
Werd bijna misselijk bij het zien van al die mos plekken..

Maar eerlijk is eerlijk, het resultaat mag er zeker zijn! Eigenlijk zijn hele smerige auto's het leukst om te doen, omdat je daarmee het verschil zo goed kan zien! :-b
 
Daar viel wel wat eer aan te behalen zeg! Begrijpelijk overigens dat een 90-jarige niet regelmatig zijn auto wast of onderhoud.

Sneu dat die meneer zijn auto moet verkopen, want zijn auto ziet er nu weer prima uit. (Ik hoop net zo kwiek als de man zelf).
 
Zo wat een verbetering :)^ .......Dit soort "smerige" auto zijn eigenlijk de mooiste projecten, Je ziet nu ook echt dat je wat doet.
 
Soepergrover zei:
Mooi resultaat Bart, maar houd je het aantal foto's in de gaten? Ik zie nogal wat foto's die eigenlijk hetzelfde laten zien als de voorgaande.
Kijk voor tips eens in dit topic.
Bedankt voor je compliment!
het aantal foto's heb je absoluut gelijk in :cool: er zitten een handje vol dubbele bij... maar ik wou graag mijn complete stappenplan in kaart brengen.

Soepergrover zei:
Nog een paar kleine dingen:

-Ik heb van Cees (goku3) geleerd om zoveel mogelijk in rechte banen te kleien. Ik zou de klei trouwens ook niet zo vuil laten worden.
Echt eerder kneden. Dit is leuk voor de foto, maar je bent zo eigenlijk vuil over de lak aan het trekken.

-5 Micron eraf met Mezzo op een Heavy Green pad? Dat vind ik nogal veel. Heb je dit met een lakdiktemeter bepaald?

-Kijk uit met 50/50's met tape. Dennis waarschuwt hier op DAP clinics altijd voor. Het kan een lijn opleveren die met de volgende passes
lastig weg te werken is.


-Ik klei eigenlijk altijd in banen, ook waxxen, dit omdat ik van mening ben dat rechte krasjes maar uit 1 oogpunt te zien zijn. weet niet waarom ik voor de foto
in cirkels werkte, want ik heb de hele auto recht behandeld.

-5micron... tsja, dit heb ik niet gemeten en was een ruwe gok. dit omdat dit verslag mogelijk ook door non-detailers gelezen kan worden en die geen idee hebben wat je nou eigenlijk verwijderd. dus 5micron op het hele verhaal vond ik wel redelijk, maar blijkbaar heb ik die gok te ruw gemaakt :confused:

- bedankt voor de tip, daar ben ik me van op de hoogte. echter waren de polijst stappen niet zo zwaar dat je echt laagdikte verschil zou kunnen krijgen wat te zien is.

rodders zei:
Als er vijf micron vanaf is met enkel mezzo heb je of je lakdikte meter niet goed gekalibreerd, of niet op dezelfde plek een meting gedaan of deze lak is extreem zacht.
Ik heb met wetsanding in vier stappen maar net evenveel verwijderd.

ik weet niet of ik deze post serieus ga nemen... ik heb nergens aangegeven dat ik een lakdikte meter heb gebruikt (al had het gekunt) maar dat je hier alleen wat post om te klagen ("tips geven" ), dan heb je in mijn ogen een te kort aan respect voor je mede detailers. je(en de rest ook) weet dat ik meer auto's detail en dat ik dus niet van gisteren ben.


@de rest, Bedankt voor de complimenten! doet me goed en geeft mij zin om de liefde voor auto's voor te zetten.
sorry dat ik de negatieve dingen (te) persoonlijk aan trek, maar blijkbaar ben je hier op het forum niet goed genoeg als je niet alles perfect doet.
bovendien is dit niet een bentley maar een mazda die krap 3000,- waard is. ik vind het jammer dat er mensen alleen maar komen klagen of alleen maar de negatieve dingen zien (niet alleen jij rodders).

ik vind berichten als die van gideon(paulus) veel leuker om te lezen, deze geven aan dat je hier de liefde voor auto's aan het uiten bent, en niet als een
goeroe te werk gaat...
 
p1150127.jpg


Vloeibaar......:heart_eyes:
 
Bartezzz zei:
ik weet niet of ik deze post serieus ga nemen... ik heb nergens aangegeven dat ik een lakdikte meter heb gebruikt (al had het gekunt) maar dat je hier alleen wat post om te klagen ("tips geven" ), dan heb je in mijn ogen een te kort aan respect voor je mede detailers. je(en de rest ook) weet dat ik meer auto's detail en dat ik dus niet van gisteren ben.
Ten eerste om even duidelijk te zijn: erg mooi resultaat op een zeer verwaarloosde wagen. Goed gedaan.

Ten tweede laat ik deze post niet over me heengaan. Mijn reactie komt er alleen maar om proberen een beetje duidelijkheid te scheppen. Er wordt al genoeg foutief gepost op het forum, als je dan over microns begint, verwacht ik wel dat je dit gemeten hebt. Anders snap ik totaal de meerwaarde niet van het vermelden van de lakdikte. Je geeft aan een x hoeveelheid te hebben verwijderd op een totale dikte y. Maar beiden zijn gewoon uit de lucht gegrepen, en dan ben je dus wel van gisteren want iedere auto is anders en je kan totaal niet op het zicht of gevoel zeggen hoe dik een lak is.
Ga dan zeker niet mij in het slechte daglicht zetten omdat je zelf zaken zit te verzinnen en ook nog aan het verkondigen bent als waarheid. Dit kan niet.
Als je de reacties bekijkt en leest zie je direct dat velen verschieten van je vermelding van 5 micron, het is dus meerdere mensen opgevallen. Ik probeer in mijn post dan ook nog te verklaren waar het verschil vandaan komt en geef je daarvoor drie mogelijke redenen.

Just my 2 cents. :roll
 
Mooi resultaat! :)^
De auto ziet er sowieso nog erg goed uit voor zijn leeftijd! De beste (oude) man zal blij zijn met deze opknapbeurt, ook al is het voor hem natuurlijk jammer dat de auto weg moet...

Wat betreft de reactie(s) over de lakdikte:
Je geeft aan dat je nergens schrijft een lakdiktemeter gebruikt te hebben, maar in je verslag lees ik dat er 150 micron aanwezig was en dat je er misschien 5 micron vanaf gehaald hebt.
Dan kan ik me voorstellen dat mensen hieruit opmaken dat je wel een meter gebruikt hebt (want hoe kun je dat anders weten...?)
Na jouw reactie hierop begrijp ik dat de dikte van 150 micron waarschijnlijk een aanname is geweest om aan te geven dat je maar heel weinig van de lak afhaalt tijdens een polijstbeurt.
Dit omdat je hele verslag m.n. bedoeld is voor de niet-detailers/leken. Veel niet-ingewijden zijn hier inderdaad altijd huiverig voor. ("pas maar op, straks heb je geen lak meer op de auto zitten" :-b )


Jammer dat dit een negatieve impact op je heeft, maar ik denk dat het zo niet bedoeld was.

Don't take it to personal and keep up the good work! IK vond het in ieder geval een leuk stuk om te lezen met mooie voor en after foto's! :cool:



meuh

edit:
Post van Rodders is geplaatst terwijl ik mijn verhaaltje aan het typen was...
 
rodders zei:
Ten eerste om even duidelijk te zijn: erg mooi resultaat op een zeer verwaarloosde wagen. Goed gedaan.

Ten tweede laat ik deze post niet over me heengaan. Mijn reactie komt er alleen maar om proberen een beetje duidelijkheid te scheppen. Er wordt al genoeg foutief gepost op het forum, als je dan over microns begint, verwacht ik wel dat je dit gemeten hebt. Anders snap ik totaal de meerwaarde niet van het vermelden van de lakdikte. Je geeft aan een x hoeveelheid te hebben verwijderd op een totale dikte y. Maar beiden zijn gewoon uit de lucht gegrepen, en dan ben je dus wel van gisteren want iedere auto is anders en je kan totaal niet op het zicht of gevoel zeggen hoe dik een lak is.
Ga dan zeker niet mij in het slechte daglicht zetten omdat je zelf zaken zit te verzinnen en ook nog aan het verkondigen bent als waarheid. Dit kan niet.
Als je de reacties bekijkt en leest zie je direct dat velen verschieten van je vermelding van 5 micron, het is dus meerdere mensen opgevallen. Ik probeer in mijn post dan ook nog te verklaren waar het verschil vandaan komt en geef je daarvoor drie mogelijke redenen.

Just my 2 cents. :roll

Bedankt voor je compliment ;)

ik snap dat je duidelijkheid wil scheppen, om zo ook het forum tot een leerzaam geheel te maken. maar kun je ook snappen dat een post met alleen
maar kritiek ook erg negatief overkomt?

laat ik dan even wat duidelijkheid scheppen over die microns. elke auto is anders. correct.
maar ik heb pas aan het einde van de detail de lakdikte meter van snitser binnen gekregen. ik heb dus aan het einde kunnen meten hoeveel lak de lak nog had. dus die 150 is een gemeten waarde. die 5micron, geef ik eerlijk toe, heb ik gegokt. dit leek me aardig reeel.

om even terug te komen op deze 3 redenen, dat zijn inderdaad punten waar de meting op kan afwijken, maar calibreren heb ik zorgvuldig gedaan.
maar ik heb de wagen nooit van te voren kunnen meten.
de lak was niet boterzacht, eerder gemiddeld. een 100% correctie was ook overbodig trouwens, en heb ik ook niet gehaald. maar een 90% correctie makkelijk.

ik heb je nooit in kwaad dag licht willen zetten, en begrijp me goed. ik ben dol op kritiek en kan het prima hebben, maar de manier waarop vind ik
niet respectvol.

inmiddels is alles opgehelderd. die 5micron moet duidelijk wat lager liggen. maar dat is het wel.


kootje zei:
Mooi resultaat! :)^
De auto ziet er sowieso nog erg goed uit voor zijn leeftijd! De beste (oude) man zal blij zijn met deze opknapbeurt, ook al is het voor hem natuurlijk jammer dat de auto weg moet...

Wat betreft de reactie(s) over de lakdikte:
Je geeft aan dat je nergens schrijft een lakdiktemeter gebruikt te hebben, maar in je verslag lees ik dat er 150 micron aanwezig was en dat je er misschien 5 micron vanaf gehaald hebt.
Dan kan ik me voorstellen dat mensen hieruit opmaken dat je wel een meter gebruikt hebt (want hoe kun je dat anders weten...?)
Na jouw reactie hierop begrijp ik dat de dikte van 150 micron waarschijnlijk een aanname is geweest om aan te geven dat je maar heel weinig van de lak afhaalt tijdens een polijstbeurt.
Dit omdat je hele verslag m.n. bedoeld is voor de niet-detailers/leken. Veel niet-ingewijden zijn hier inderdaad altijd huiverig voor. ("pas maar op, straks heb je geen lak meer op de auto zitten" :-b )


Jammer dat dit een negatieve impact op je heeft, maar ik denk dat het zo niet bedoeld was.

Don't take it to personal and keep up the good work! IK vond het in ieder geval een leuk stuk om te lezen met mooie voor en after foto's! :cool:



meuh

edit:
Post van Rodders is geplaatst terwijl ik mijn verhaaltje aan het typen was...

Bedankt! :)^

de oude man kan het helaas niet herinneren, omdat hij denkt dat de auto nog steeds voor de deur staat (korte termijn geheugen is bijna op).
maar als hij het zou doen, dan zou hem niet meer herkennen ;)

dat kan ik me ook voorstellen. ik heb die 150 dus wel gemeten (achteraf) en heb dus nooit de "begin" stand kunnen meten. die 5micron is dus een aanname.

ik kan me voorstellen dat sommige volleerd (en in mijn ogen "voorbeeld" ) detailers, hier van schrikken. maar ik heb aangegeven dat dit verslag ook voor leken is. en als er dan toch alleen gereageerd word zonder complimentje, ja dan zie je dingen somber in.
gelukkig is alles nu opgelost. er waren geen foute bedoelingen bij, alles is goed bedoelt. alleen al dat kritiek kwam bij mij persoonlijk aan.

Nogmaals bedankt voor deze complimenten. ;)
 
Bartezzz zei:
... ik ben dol op kritiek ...
Bij deze dan Bart: ;)
Als je als -al dan niet volleerd- forumbezoeker zoiets leest, dan schrik je toch wel even van zo'n waarde. Het is misschien een kwestie
van perceptie, maar ik vind de reactie van Jan zeker niet respectloos.
Ik vind het andersom vreemder dat je die 5 micron hebt 'geschat'. Als je dat hebt gedaan voor de niet-detailers, dan heeft het wat
mij betreft een averechts effect. Ik zou als 'noob' gelijk gaan zitten rekenen hoe vaak je nodig hebt eer er geen lak meer op de auto zou zitten
en met de uitkomst zou ikzelf dan niet gerust zijn als iemand dan op mijn auto aan de slag zou gaan.
Als je dingen niet zeker weet, ga ze niet verzinnen om een 'beter' verhaal te hebben. Je kunt je ook bedienen van termen als 'heel erg weinig',
'een beetje' etc. Dat heeft hetzelfde effect, maar je hoeft je er dan niet in zulke bochten te wringen.

Om niet alleen maar 'negatieve' dingen te roepen: nogmaals, de auto is er erg van opgeknapt en de na-foto's (zeker die met die deurklink)
zien er goed uit.
 
Bertezzz zei:
Dit gebruikte ik in combinatie met de medium harde pad, de “Heavy green” op de Dap-500. De hoeveelheid lak die verwijderd is, bedraagt ongeveer 5micron van de 150micron dikke laklaag die aanwezig was.

5 micron verwijderd met Mezzo en een Heavy Green pad? 8o Lijkt mij erg sterk, zeker niet zo op het oog of uit de duim gezogen óf daadwerkelijk gemeten.

ik heb destijds samen met Dibbuz staan wetsanden korrel 1000, 2000, 3000 en staan polijsten, light wool pad + inizio, Mezzo + witte kompressor, Finale + zwarte kompressor en ik had er net krap aan 7-8 micron eraf gepolijst.

:roll

Maar goed, je verhaal richting de 'niet detailers' is erg duidelijk en het resultaat is ook :)^
 
@ Soepergrover,

ik kan me voorstellen dat het averechts werkt, maar ik heb ze al gehad die dachten dat je de halve lak weg haald.
dus dan is dit een goeie om te vertellen.
persoonlijk vind ik termen als heel weinig een beetje klinken als een verkoop actie van telsell, maar ik geef je een punt want je hebt wel gelijk.

maar goed, die 5 micron heb ik gewoon verkeerd geschat. nou vind ik zelf een verschil in 2, 5, of 8 micron ook niet zo heel erg groot(voor het verhaal).

@Nicknameless,

dankje voor de verduideling en bedankt voor je compliment.

het 5micron verhaal is al duidelijk uitgelegd aan mij :p
 
Leuk om te lezen. Dit is inderdaad voor de mensen die het detailen nog moeten leren kennen of het zeer zelden doen, een leerzaam topic! Er staan hier ook topics op het forum waar zoveel 'vaktermen' en afkortingen worden gebruikt dat je een woordenboek nodig hebt. Dit is wel een welkome afwisseling.
Dat stukje van de 5 micron kan inderdaad wel als schrikreactie werken. Nu snap ik wel dat je wilt laten blijken dat het maar een heel klein deel van de lak is wat eraf gaat maar als je dan in andere topics leest dat er auto's zijn met maar 70 micron dan is 5 wel behoorlijk veel;)
Maar je hebt wel een mooi resultaat behaald! Dit blijven, zoals al eerder gezegd misschien wel de leukste klusjes omdat er zoveel eer aan de auto valt te behalen.
 
wooow... sprakeloos 8-())
Echt prachtig resultaat !! Beter zelfs als de detailler die mijn vader zijn Range Rover deed voor €300 :D

Hoe krijg je uw interieur zo proper :)
 
Ziet er netjes uit Bart .:)^ :)^

vraagje ik zag dat je met je hand de opening van de dap af sloot heb je geen last gehad dat hij te warm wordt, zelf heb ik dit ook een paar keer gedaan en merkte dat hij behoorlijk warm werd.

Keep on going:party:
 
@Quinten,

Bedankt!

ehm, op welke foto zie je dat ik dat doe?
meestal heb ik mijn hand niet standaard op de luchtuitlaat.
maar als het ivm een onhandige houding niet anders kan, zal het niet langer zijn dan 1 of 2 hits achter elkaar.

dus nee, zo ver geen last van.