• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke Producten

Bakworm

Detailing addict
18 jun 2010
21
50
Welke producten kan ik het beste gebruiken op een zwarte Nissan x-trail uit 2006
De lak ik nog netjes.wel wat krasjes hier en daar.
Ook heb ik polijstmachine
 
Hey hallo,

Misschien ook handig om te vermelden wat je wilt gaan doen? :D

Als je wilt polijsten; Polijstmachine + Polijstmiddel + Pads. Welke auto je wilt behandelen is niet een leidraad, maar wat de testspot je verteld is leidend.

Gebruik even de zoekfunctie om meer info te vinden. ;)
 
Zoals Q al aangeeft begin met een testspot. Ik weet niet welk bouwjaar je gaat doen, maar let op er zijn bouwjaren met kunststof voorschermen, die extreem makkelijk buigen. Die kunststof schermen zijn eigenlijk niet goed met een machine te doen, en moet je met het handje polijsten. Op zich niet zo'n probleem als de lak zo boterzacht is, als ik bij andere Niks-an's heb ervaren (ook een X-trail). Fijn polijstmiddel of hooguit middelgrof op een witte polijstpad (Monello) doet al heel veel.
 
bedankt voor julie reactie , en gelukkig heb ik dan een niks-an en geen .......:cold_sweat:
maarer zijn kleine krasjes te zien die ik wil proberen weg te halen,
mijn vorige auto was een volvo 940 en deze lak was kogel hard.dus daar heb ik de materialen voor.
ben dus nu opzoek naar de juiste was en de juiste cleaner/polijst voor mijn X-trail
 
Een wax is heel persoonlijk en als je vraagt; ''Wat is een goede wax?'' ... dan krijg je een eindeloze lijst met waxen van iedereen. :p Wat je wél kan doen is bedenken wat JIJ zoekt in een wax; Wat zijn je wensen?

Welke polijstmiddelen heb je staan? Als je een harde lak had, dan zal je toch wel een 2-3 gradaties hebben, lijkt mij. Hiermee kan je de testspot maken en kijken welke je nodig hebt qua correctiekracht. ;)
 
Testspot, testspot, testspot. Van daaruit bepalen welke combi de juiste is.
Check ook andere posts, want vanavond was bijv. een (voorlopige) conclusie dat het niet aan het materiaal ligt, maar aan het gebruik (te weinig passes/hits). Het ligt niet gauw aan polijstmiddel, machines of pads. Zie dit topic.

Wat je zoekt in een wax, bepaalt je keuze zoals Q aangeeft.
Of je bent (net als anderen en ikzelf) besmet met het virus en hebt een hele collectie waxen... dan is de keuze reuze en zit er altijd wel iets tussen...