Het 2 emmer systeem werkt het beste als je emmers hebt met een grit daar in, bijvoorbeeld de
Monello emmer met grit, en dan verschillende kleuren grit kiezen om de emmers uit elkaar te houden. Ik heb zelf emmers met grit én deksel: tijdens het wassen leg ik het deksel er los op, in de winter blijft het water dan beter warm, en het deksel voorkomt dat er ronddwarrelend blad ofzo in de emmers komt.
Wash mitt: kies voor een dikke die veel water vast kan houden, dat wast fijner (er zijn veel merken en modellen, kijk gewoon in de reviews voor de beoordeling)
Droogdoek: dat is erg persoonlijk, ik gebruik een dubbeldikke droogdoek die niet megagroot is, maar veel water op kan nemen, met een kleine enkele droogdoek erbij voor de lastige plekken zoals onder deurhendels en bij buitenspiegels.
Shampoo: veel mensen kiezen voor de Dodo Juice Born to be Mild (BtbM), persoonlijk vind ik de Poor Boys Super Slick & Suds of de
Nanolex Pure zeker zo prettig. Tegenwoordig ook Koch chemie in het assortiment en ook daar lees ik goede ervaringen. Daarnaast heb je shampoo's met wat extra's die een ultradun beschermlaagje op de lak achterlaten, zodat vuil minder aan de lak hecht.
Verder is een tuinslang of nog beter een hogedrukspuit (met foam lans) een nuttige toevoeging bij het wassen.