• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke sealant/wax voor gewrapt dak?

Klanderman

Detailing addict
15 jun 2010
69
52
Hallo allemaal,

Vorige week heb ik mijn Opel Corsa OPC opgehaald en deze wil ik aankomende week een full detail geven.
Het dak van de auto is carbon gewrapt, volgens mij met zo'n 3m folie. Het ziet er wel mooi uit!

Nu is mijn vraag hoe ik dit dak kan beschermen?
Ik heb hier al rond gekeken en ook elders op internet en heb een paar keer gezien dat er geen natuurlijke wax op mag? Nu weet ik niet of dit zo is.
Ik ga de de rest van de auto wassen/kleien/polijsten/black Hole/EX-P Sealant en aftoppen met Natty's blue.

Ik neem aan dat ik het dak met het folie gewoon kan kleien? En dan alleen toppen met EX-P?
Polijsten en voeden met Black Hole lijkt mij redelijk zinloos....

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik hoor het graag!

Groeten,

Chiel
 
Ford Focus + wrap + swissvax .... moet toch wel uit gaan komen met de zoekfunctie denk ik zowaar
Wil je echt op safe: informatie@Carclean.com
 
Bedankt! Ik ben alleen niet van plan om een swissvax set aan te schaffen voor alleen het dak.... Ik heb even verder rondgekeken maar het gaat bijna overal over matzwarte wraps. Dit is hoogglans carbon. Ik ga gewoon wat testspotjes maken en ik zie wel of Black Hole iets uithaalt en of EX-P niet voor problemen gaan zorgen.
 
Gewoon lekker met de rest meenemen... Glans is glans toch..?
Denk inderdaad dat de Black Hole niet veel zal doen, maar je kunt t altijd proberen :ja
 
Een forumlid StefanCS heeft een gewrapte 207:

https://forum.Carclean.com/cc_postst5441/StefanCS-Matte-207--18-inch-P7.aspx

Hij behandeld de wagen met Swissvax Opaque wax.
 
Ja ik denk ook dat ik alles ga meenemen behalve dan het polijsten. Weet niet of dit goed gaat. Er zitten namelijk wel swirls in maar die folie lijkt mij totaal niet te polijsten. Denk dat er niets af te halen is en dat het al snel te warm wordt en het helemaal mis gaat.
Ik had de auto van StefanCS al gevonden maar die heeft een set voor een matte lak. Die van mij is hoogglans. Dus ik denk niet dat ik dan wat aan die set zou hebben.
 
Ligt eraan wat voor soort carbon wrap het is.

Is het een geheel gladde structuur, dan kun je er gewoon een wax/sealent overheen doen.

Is het een voelbaar stroef structuur, dan zou ik er niet teveel aan doen aangezien het product overal tussen gaat zitten.

Ik heb mijn B-stijlen gewraped met de 3M Di-Noc carbon folie. Hier zie en voel je een duidelijk profiel.

diverse008.jpg
 
het is spiegelglad, totaal geen structuur. Het is een dikke folie en het lijkt heel veel diepte te hebben. Net of het carbon is maar dan met een laag blanke lak zeg maar. Zou je Black hole hier ook overheen kunnen doen aangezien er toch enkele swirls inzitten?
 
waarom zou je folie niet polijsten ? Die folie op je dak zal niet gek veel verschillen van bestikkering op bedrijfswagens.
Mezzo op wit met een dap zou ik er zo op durven te gebruiken.
 
Ik zal het eens met een testspot proberen. Ben alleen bang voor de warmte die het polijsten met zich mee brengt op de folie. Ik zal morgen mijn bevindingen wel even posten. Als er swirls in kunnen komen betekent dat in principe ook dat je er krassen uit kan halen....
 
Kwestie van rustig en met beleid de stickers polijsten.

Voedende (Black Hole) producten lijken in mijn ogen geen zin te hebben. Wax eroverheen en niets meer aan doen.
 
@Klanderman: mijn excuus, ging er idd even vanuit dat het om een matte versie ging
@Nicknameless: mee eens
 
@mk-us: Maakt niet uit hoor! Ik had het er ook niet bij staan;)

Ben vandaag bezig geweest met polijsten en het dak ging erg goed. Heb het met Mezzo op wit en Finale op groen gepolijst. Bij de Mezzo gaf het eerst een beetje af maar bij de Finale had ik daar geen last meer van. De hele lichte swirls gingen er wel uit maar de krassen absoluut niet. Wel kwam de glans helemaal terug!