• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke spray wax combineren met de NXT Tech Wax en/of de Gold Class Wax?

Radmer

Detailing rookie
29 apr 2009
50
0
Hebben jullie nog tips of advies voor een spray wax?
Ik heb mijn auto 2 weken geleden in de Meg. NXT wax en Gold Class wax gezet.
Nu wil ik hem wassen en weer een klein laagje wax terugbrengen.. Ik tijwel alleen welke spray goed werkt met deze waxen :-/ of maakt het niet uit welke spray je over welke wax heen doet..?
Alle tips zijn welkom :)

Poorboys QD+, aanbrengen met een microfiber applicator, dan uitwrijven met een poorboys DMT. Wetkt perfect!

Ok. Maar waarom bijvoorbeeld niet de QW+ van poorboys dan? of de ultimate quick wax van megs?
ik zat eerder aan die te denken.. :-/

Ik zou dan de QW+ gebruiken :-" Het heet niet voorniets quick WAX ;)
De QD+ heeft Carnauba in zich, maar het gehalte wat in de QW+ zit is hoger. QD+ is een detailspray die wat carnauba heeft de QW+ is een echte Spraywax.

Persoonlijk heb ik geen ervaring met de bovengenoemde producten, maar zelf ben ik zeer tevreden over de Cemical Guys (voor intimi CG) PRO-DETAILER With Canauba

(nee Caps Lock blijft niet hangen, zo staat het op de fles )

Ik heb laatst deze Mothers spray wax gekocht en ben er erg tevreden over.

Beter dan de Meg's.

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Spray_Wax_710ml_5724_101071

Heeft deze spray van Mothers toevallig ook zo'n lekkere kaneel geur? :love
Want dan heb ik de verkeerde besteld :lol
Ik heb nu maar voor de Poorboys World QW+ Quick Wax Plus gekozen. Bedankt voor jullie adviezen...

Snitser zei:
Poorboys QD+, aanbrengen met een microfiber applicator, dan uitwrijven met een poorboys DMT. Wetkt perfect!
Wat is het nut van een laagje carnauba (PB QD+) op een synthetische wax die geen carnauba bevat?
Ik vraag me af hoeveel effect de carnauba heeft.
Ik zou dan eerder voor Ultimate Quick Detailer van Meguiars gaan die ook synthetisch is net zoals de Gold en NXT.

Danny, er wordt ook vaak een carnauba wax gebruikt om een synthetische wax te toppen, het is dus geen enkel probleem, je onderliggende waxlaag zal echt niet verdwijnen. Gold Class wax van Meguiar's bevat ook Carnauba by the way ;)

Ik heb hier op de workshop gezien (op een rode Volvo) dat de QD+ een diepere look geeft. Je zag echt een donkere vlek op de plek waar QD+ aangebracht was.

Even opmerken dat zowel de NXT als de Gold Class alles in 1 producten zijn. Ik weet dat het combineren van die twee erg populair was/is, maar het is niet de optimale combinatie. Beiden hebben een milde cleaner en beiden een glaze (Meguiar's noemt dit weer polish). Wil je NXT layeren dan kan je voor het beste resultaat een pure wax gebruiken zoals de M26 of de M16 van Meguiar's of een andere pure wax.

Verder: De Mothers Spray Wax vind ik ook erg goed. De FX Spray Wax van Mothers is helemaal makkelijk in gebruik. Wil je snel dan QD+, wil je langzamer, maar meer bescherming dan QW+.

Ultimate Quick Wax werkt uitstekend om NXTtechwax te onderhouden, deze heeft hetzelfde waterafstotende effect zoals de UQD !
Of zoals Tim hierboven vermelde layeren met m16, deze combo geeft een prachtig resultaat.

Schrijf je reactie...