• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke spray wax voor de winter

oke mannen , sorry hoor maar inderdaad met al die termene ben ik hier zowat gek aan het worden :lol

maar ben er zowat aan het uit geraken haha

ik ga mijn bestellijstje even terug opstellen en laat jullie het nog even bekijken

:party

Om het toch maar nog een x te verduidelijken. :)

Je hebt detailers, detailers met een extra beschermende functie, spray waxen, spray sealants en vloeibare waxen die je niet moet sprayen.

Detailers:
Dit is een middel dat men vaak gebruikt aan het eind van het wassen om bijv. kalkvlekken of vingerafdrukken eraf te halen. Vaak zit er nog een soort glijmiddel in dat ervoor zorgt dat je gemakkelijker met een doek over je lak glijdt. Hierdoor haal je veel veiliger bijv dat laatste superdunne laagje stof weg. Velen zeggen ook dat een Detailer ook een beetje extra glans brengt.
Voorbeelden: Meguiars Quick Detailer, Mothers California Gold Detailer Spray, Poorboy's World Spray and Wipe.

Detailers met een extra beschermende functie:
Dit is een middel dat men vaak gebruikt aan het eind van het wassen om bijv. kalkvlekken of vingerafdrukken eraf te halen. Vaak zit er nog een soort glijmiddel in dat ervoor zorgt dat je gemakkelijker met een doek over je lak glijdt. Hierdoor haal je veel veiliger bijv dat laatste superdunne laagje stof weg. Velen zeggen ook dat een Detailer ook een beetje extra glans brengt.Verschil met een normale detailer: Er zit nog een bestandsdeel in dat de bestaande waxlaag een boost geeft. Hierdoor gaat je waxlaag langer mee.
Voorbeelden: Dodo Juice Red Mist, Poorboy's World QD+, Meguiars Ultimate Quick Detailer.

Spray wax en Spray sealant:
Ik ben van mening dat onderstaande producten toch niet in bovenstaande rijtje thuishoren. Daarvoor bieden ze een langdurigere bescherming dan een 'normale detailer met iets extra's. En ze missen vaak het superglijdende effect dat je wel hebt bij een detailer. Ook heb ik gemerkt dat deze producten wel degelijk bescherming bieden, zonder dat ze op een bestaande wax laag gespoten hoeven worden. Vaak halen ze het niet met een normale wax, maar minimaal 2 weken bescherming is beter dan helemaal niks.
Voorbeelden: Optimum Optiseal, Aquartz Reload, G-Technique C2, Raceglaze Clearmist detailer (wat in mijn ogen dus geen standaard detailer is), Mothers Reflections Spray Wax.
Sommigen van deze kun je ook gebruiken als de auto nog nat is, zoals de Mothers producten of Reload. Zo kun je het product tijdens het drogen verspreiden en afnemen. Scheelt weer tijd.

Vloeibare waxen:
Een wax, maar dan in vloeibare vorm en niet spray-able.
Voorbeelden: Collinite 845, Poorboy's World Natty's Blue Liquid.

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Mothers FX Spray Wax, maar dat had ik al eerder geschreven.. Kan op zichzelf gebruikt worden, of als boost voor de bestaande wax laag. Op zowel droog als natte lag. Heeft een goede prijs voor veel ml, een betere reputatie dan de NXT van Meguiars en is ook in dit koude weer gemakkelijk te gebruiken. In deze winterse omstandigheden verspreid ik het eerst over de hele auto en haal het er daarna af.

Nu moet het toch wel duidelijk zijn? :-)^ Succes nog

bedankt gm toyota voor de verduidelijking .

ga zeker ook de mothers spray wax op mijn lijstje zetten , de reden omdat je deze op zichzelf kan gebruiken zowel als boost voor de bestaande waxlaag .

het opzichzelf gebruik van dit produkt is zeker van toepassing bij mij zolang het te koud is om de auto te waxen .

nog een vraagske over de redmist kan je deze ook gebruiken op natte auto of eerst best afdrogen ?

Het wordt nergens gemeld, ook niet op de Dodo site. Hierdoor ga ik ervan uit dat RM het beste werkt als je het gebruikt nadat de auto is gedroogd.

heb hier een lijstje samengesteld , ik zou zeggen wat vinden jullie ervan

- shampoo : DODO juice sour power gloss ( misschien in de zomer overschakelen naar BTBM )
- washandschoen : meguiars super thick microfiber wash mitt
- microvezeldoeken : poorboys deluxe mega mega towel 2 stuks
DODO fantastic pur
- detailer : DODO Red mist
- spraywax : Mothers wax reflections spraywax
- wielborstel : Daytona master wheel brush
- Ruiten : meguiars NXT glass cleaner
- pad : poorboys world apllicator pad
- grit guard

Nu nog een vraagje over wax en polish : Is het zo dat je een polish en een vloeibare of pasta wax kiest in combinatie met de shampoo dat je gebruikt?

ik bedoel moet dit best van hetzelfde merk zijn of kan je alles combineren met elkaar.

is de polish stap noodzakelijk of kan je na het clayen direkt waxen ?

misschien een tip welke polish en wax ik best kan gebruiken, word aangebracht met de hand he mannen ( heb wel een bosch 440 maar die durf ik voorlopig niet gebruiken op mijn nieuwe wagen )

Marc

Je polish, wax en ahmpoo mgen best van verschillende merken zijn.

Wat ik begrijp uit je voorsteltopic is dat je een nieuwe X5 rijdt, polish heb je hier als het goed is niet echt voor nodig omdat die lak al redelijk schoon zou moeten zijn na het clayen. Na het clayen kan je in principe ook direct waxen.

soepergrover

ja de emmer heb ik er vergeten bij te vermelden ,maar is wel voorzien

is inderdaad een nieuwe X5 , nu weekje oud

Nieuwe X5 die je goed wil bijhouden en dan aangeven dat € 24,-- voor een flesje RM een hoop geld is.

Snap ik niet helemaal ;)

zeg mannen ik wil nog een produkt aan mijn lijstje toevoegen om al eens een lichte kras weg te krijgen zoals een kras van nen vingernagel , dus geen diepe kras

welk produkt kan ik hier best voor nemen , en met welke pad gebruik ik dit best

Marc

Ik wil dit topic niet vervuilen maar wil voor dit vraagje ook geen nieuw topic openen..
Ik gebruik nu altijd Meq uqw (ben ik zeeer tevreden over) maar zit er over te denken om voor de Dodo red mist te gaan.
Is deze beter? Of zijn ze helemaal niet met elkaar te vergelijken?
Ik ben zelf niet tevreden over Meq uqd hier werd mijn auto (echt waar!) oranje van..
Dus hoop niet dat de uqd en de red mist op elkaar lijken...