• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke spray wax voor de winter

De Red Mist geeft een geweldige glans boost, en geeft extra bescherming voor je waxlaag. De beading is geweldig. En duur? Tja het is net hoe je het bekijkt, ik spray 2 a 3 keer op mijn motorkap en kan de hele motorkap behandelen. Zelfde geld voor de andere delen, paar keer sprayen en uitwrijven maar. Ik gebruik elke week de RM op twee auto's, en doe nog steeds met de eerste fles die ik kocht. Zit nog steeds een kwart in, dus wat is duur?

Hey, ik gebruik ook vaker detailers, zoals red mist, qd+.

Ik heb ook de Mothers FX spraywax gebruikt. Niks mis mee, 710ml voor 13 euro. Gewoon opsprayen en uitbuffen. Niet te lang op de lak laten liggen, want dan wordt het wat moeilijker.

Dus gewoon opsprayen en gelijk uitbuffen, moet wel zeggen dat ik deze bij beter weer gebruikt hebt. Weet niet hoe de verwerking in de winter zal zijn.

mannen ik kan niet meer volgen hoor :weetniet

Mothers wax reflections advanced spray wax. en red mist zijn dit dan zowat dezelfde produkten , ik kan ze er toch niet allebei op spuiten !

nu in het begin van dit topic was de vraag welk produkt voor mijn auto na het wassen voorlopig te beschermen , tot het beter weer is en dat ik hem in de wax kan zetten.

de Red Mist is eigenlijk een detailer , dus legt dit produkt eigenlijk een beschermende laag op de lak ?

tegenover de Mothers wax reflections advanced spray wax is een wax spray , is dit beter in mijn geval dan wel te verstaan ?

zit in de shampoo dodo born to be mild ook al een soort bescherming zoals een wax ?

De Dodo Red Mist kan je qua werking goed vergelijken met de Meq's Ultimate Detailer en is ook net zo waterafstondend als die van Meq's, als ie al niet beter is.
Zoals Paulus ook al aangaf is het erg zuinig in gebruik. Voor 14 euro kan je zeker een keer of 10 / 15 je auto mee doen wat neerkomt op een 1 - 1,50 euro per keer.

De Dodo Sour Power is een erg goede shampoo (kost 10 euro) die ook een beschermlaagje aanbrengt.

Voor mij als Dodo liefhebster zie ik 2 opties :
- Auto wassen met Dodo Sour Power
- Auto na het wassen nalopen met Dodo Red Mist
Als ultime combinatie zou ik deze 2 opties ook kunnen combineren, dan heb je mi er het meeste aan gedaan.

wilma ,

vind ik een duidelijk uitleg thanks , ik ken een beetje de produkten van meg dus als je ze in vergelijking zet heb ik er echt wel wat aan .

nu ik twijfel tussen deze shampoo's van dodo de born to be mild of de sour power

en weet je soms een goede spray wax om de winter door te komen vb zoals de carnauba wax spray van meg of is deze goed

als je de auto gewassen hebt , en je bewerkt hem nog met de red mist mag er dan ook meteen nog een spray wax opzetten of is dit af te raden ;

dus ofwel red mist ofwel een wax spray of allebei

groeten
marc

Lijkt mij overbodig om na de RM ook nog een spray wax aan te brengen. De RM is een protectie detailer. Voor de shampoo zou ik in de winter gaan voor de Sour Power, en in de zomer BTBM of de SN (Super Natural)

Paulus de Boskabouter zei:
Lijkt mij overbodig om na de RM ook nog een spray wax aan te brengen.

+ 1 Paulus !

"Wij" proberen je juist duidelijk te maken dat je de spraywax moet vergeten en in plaats daarvan de Dodo Red Mist moet gaan gebruiken ;)
Al dan niet in combinatie met de Dodo Sour Power shampoo

Soepergrover zei:
@Adrie: wat voor bescherming is dit dan? Conditioners ofzo?
Ik wist wel dat er aan de Sour Power wat carnauba is toegevoegd.

Het heeft een wax toevoeging in de vorm van Carnauba en heeft glansversterkers.

@Blazer: Je moet even wat huiswerk gaan doen ;) Alle termen e.d. die voorbij komen doen je duizelen en twijfelen, lees je dus eerst even goed in.
Probleem van de meeste spraywaxen, zoals ik al eerder aangaf, is dat het boosters zijn voor je reeds aanwezige waxlaag, uitzondering daarop, vind ik, is de dodojuice red mist wat mij betreft een spray sealant is.
Het belangrijkste bij een spraywax is dus dat er al een goede waxlaag aanwezig is, heb je die niet, dan zal een spraywax echt niet lang blijven zitten/bescherming bieden. Ik zou kiezen voor de dodojuice sour power shampoo en de red mist. En "spraywax" vergeten, het lijkt mij dat je je daar een blind op aan het staren bent.

Paulus de Boskabouter zei:
Sealant = een chemische wax. (Geloof ik :-b )

Bijna goed, een synthetische wax in plaats van een natuurlijke (carnauba) wax ;)

Dodojuice red mist is een protection detailer en kan in meerdere lagen worden aangebracht.

+ 2 Paulus !

Ik denk dat Blazer zich nogal focust op Mequiar's (waar in basis niks mis mee is) alleen gebruikt Mequiars bepaalde woorden / uitdrukkingen die veel beloven maar weinig toevoegen.

Als voorbeeld :

blazer zei:
nu heb ik ook gehoord dat den ultimate quik detailer van meg ook een beschermde factor heeft en hydro fobische ingredienten die water afstotend zijn

Dat doet Red Mist ook, alleen staat het daar in begrijpelijk Nederlands zonder dure engelse woorden :
CarClean zei:
Deze super quick detailer spray werkt als een normale detailer, maar geeft toegevoegde bescherming aan het oppervlak. Het is dus eerder een spray sealant. Het maakt het oppervlak sterk waterafstotend en lekker glad.

@ Stimpy68 :
Als nieuweling in het detail gebeuren komen er enorm veel termen en begrippen op je af waardoor je soms helemaal de weg kwijt dreigt te raken, zeker als verschillende leveranciers verschillende namen gaan geven aan dezelfde zaken.

Ben ook ooit begonnen met Mequiar's, echt geen slecht spul, kocht het gewoon bij de winkel om de hoek. Had geen idee dat ik toen al een goed merk te pakken had!
Je betaald gewoon veel te veel voor Mequiar's in Nederland, in de US kost het bijna niks.

Maar na het ontdekken van CC een paar jaar geleden ontdek je dat er een wereld voor je open gaat op het gebied detailing!

Ben gewoon een grote fan geworden van Dodo, PB, Wolfgang, en Monello.

Gewoon de Red Mist nemen, daar krijg je GEEN spijt van! Nogmaals: super glans boost, extra besherming van je wax laag door de sealant toevoeging, en super beading en standtijd.