• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke stap na kleien bij een nieuwe wagen?

-Vanquish-

Detailing addict
1 jul 2008
698
65
Binnenkort mag ik de nieuwe wagen van mijn vriendin onder handen nemen.

Ik dacht die als volgt te behandelen, zo snel mogelijk nadat die geleverd wordt:

- Wassen (met NXT shampoo, 2 emmer-methode uiteraard en met schaapswollen handschoen)
- Kleien (wagen staat al een paar maanden buiten op een koper te wachten en zal dus wel het nodige vuil op zich hebben plakken dat er met een gewone wasbeurt niet helemaal af is)
- Poorboy's Black Hole (wagen is donkergrijs)
- Poorboy's EX-P Sealant
- Natty's Paste Wax Blue (om het af te maken)

Nu mijn vraag, moet ik na het kleien en voor de Black Hole nog iets van paint cleaner gebruiken?
Ik heb wel Meguiar's DC1 in huis, maar heb geen idee of dit de juiste keuze zou zijn om te gebruiken. Heb dat eigenlijk nog maar een paar keer gebruikt toen ik pas begonnen was met detailen en vond dat toen niet zo fijn om te gebruiken omdat ik niet goed wist wat het juist deed.

Dus, wat raden jullie me aan? ;)
 
mm weet niet goed welk topic je bedoelt met die link.

Men vraag is misschien niet goed gesteld. Ik bedoel eigenlijk welk product ik best gebruik als paint cleaner, dus in combinatie met de producten die ik opgesomd heb.
Is de DC1 een goeie keuze of is er een beter alternatief?
 
De paint cleaner is, zoals de naam al zegt, een paint cleaner die na het kleien komt. Deze geeft je lak als het ware een 'dieptereiniging', verwijderd zeer kleine krasjes en haalt de kleur wat op.
 
Zou geen paintcleaner gebruiken, kan lak ook meer poreus maken. Moet je niet willen met een nieuwe auto.
Dat vind ik echt een stap die je alleen met pure noodzaak moet doen.
Kan voor donkergrijs de Dodo Purple haze aanbevelen, dies echt fantastisch op die kleur evenals de Black hole.
 
Dan ga ik na het kleien direct over naar Black Hole.
Normaal bestel ik binnenkort (als ze nog op voorraad zijn tegen dan) een sample kit van Dodo Juice, maar die ga ik lekker gebruiken op men eigen wagen :grinning:
 
Een paintcleaner kan geen kwaad, het maakt je lak echt niet meer poreus dan dat deze al is. Voor mijn is een paintcleaner toch echt een onmisbare stap, zowel op oude als nieuwe auto's.
 
Inderdaad... Overigens, vaak zijn 'nieuwe' auto's al weken zo niet maanden oud. Het is echt niet zo dat een auto gefabriceerd wordt, rechtstreeks naar de dealer gaat en verkocht is.
 
Inderdaad, ik weet namelijk dat die daar al maanden staat ;)
Ik ben vooral benieuwd wat het kleien gaat uithalen. Mijn vriendin heeft zoiets van, hij komt van de garage dus zal die wel perfect proper zijn...
Dus paint cleaner of niet, ben er nog niet uit.
DC1 kan die machinaal gebruikt worden? Anders gaat het wel een vermoeiend dagje worden :p
 
Een paintcleaner schijnt geen kwaad te kunnen, toch heb ik m'n twijfels. Ken wel paar mensen die het veelvuldig gebruiken/gebruikten op hun lak en de glans er niet echt lekker meer op krijgen.
Ik gebruik het in ieder geval niet, alleen noodzakelijk (bijv. een zachtere lakkleur van een echt oude verweerde auto).
Zou het zonder doen. Is het resultaat niet naar wens dan kan je het altijd nog gebruiken. Soms moet je ergens niet teveel aan willen kloten.
Kleien maakt wel veel verschil hoor, ook op een nieuwe auto. Babyzacht wordt ie weer :ja Als onze nieuwe leasebak bezorgd is ga ik em zo snel mogelijk kleien.
 
Met een nieuwe auto is DC1 een stap die over te slaan is, maar na een aantal maanden is DC1 echt een onmisbare stap.
 
Je kan de Professional Polish van Poorboy's gebruiken, die werkt erg goed! Is wat duurder dan de Step 1 Paint Cleaner, maar werkt dan ook op alle oppervlakken als een prima Paint Cleaner.

Bovendien kan je hem handmatig en machinaal verwerken. Zelfs met de hand en een Lake Country Light Cutting Hand Pad kan je swirls er ook nog mee te lijf gaan.

Ideaal product!
 
ladybug zei:
Ken wel paar mensen die het veelvuldig gebruiken/gebruikten op hun lak en de glans er niet echt lekker meer op krijgen.

Dan vraag ik mij af welke paintcleaner ze dan gebruikt hebben... in al die tijd dat ik detail heb ik dit nog niet meegemaakt. Mijn auto ziet er ook nog steeds perfect uit.
 
Is de professional polish van Poorboy's dan niet te agressief om te gebruiken op een nieuwe wagen? Of is het in combinatie met een zwarte finishing pad een hele zachte behandeling?

En om te vergelijken, de DC1, kan je die ook machinaal gebruiken en op welke soort pad dan best?
 
stimpy68 zei:
Dan vraag ik mij af welke paintcleaner ze dan gebruikt hebben... in al die tijd dat ik detail heb ik dit nog niet meegemaakt. Mijn auto ziet er ook nog steeds perfect uit.
Ligt wellicht ook een beetje aan de kwaliteit lak maar heb het hier gewoon over Megs bijv. Wil niemand op de kast jagen maar mijn persoonlijke idee erover is dat indien niet nodig, om het ook echt niet te doen.
 
JohnnY zei:
Is PB Professionel Polish dan beter om te gebruiken als paint cleaner als de SSR1 van PB?

Vraag me ongeveer hetzelfde af. Hoe is de Professional Polish in vergelijking met bijvoorbeeld SSR1?
En nog een vraagje, ik zie dat de PP heel veelzijdig gebruikt kan worden. Zou ik dat dan kunnen gebruiken om eens te proberen op de ruiten van de wagen? Ik zit namelijk met wat kalkaanslag.
 
JohnnY zei:
Is PB Professionel Polish dan beter om te gebruiken als paint cleaner als de SSR1 van PB?


PB PP is m.i. een stap ná de SSR1. Verfijnt nog wat meer. Ik heb hem nu ook besteld om die reden. Het lijkt me dat de SSR1 dus iets meer zal cleanen dan de PP.

Bij een nieuwe auto die al een paar maanden buiten staat lijkt het mij geen verkeerd idee om na het wassen en kleien te beginnen met SSR1, dan de PP, BH, EX-P en tenslotte de wax. Dat is hoe ik het zou aanpakken denk ik.