• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke stappen voor velgen

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
Binnenkort wil ik mijn velgen met de zomerbanden eens onderhanden nemen, maar ik vraag me af welke stappen allemaal nodig zijn om ze goed onder handen te nemen.
Ik had zelf volgende in gedachten:
* Wassen met PBW SSS
* Kleien met PBW klei en Spray&Wipe. (sytukje klei darana uiteraard enkel voor de velgen meer gebruiken)
* Professonial Polish met witte handpad
* Natty's (naturel of red) of Insulator Wax aanbrengen met gele CC padje. Gezien de duurzaamheid denk ik dat de Collinite wel beter is voor de velgen.

Iemand nog tips of aanmerken op deze werkwijze?

neem de poorboy's world wheel sealant.
werkt hetzelfde als een gewone wax. 1 keer erop smeren en het vuil is daarna zo makkelijk van de velg te poetsen.
rest van het lijstje:-)^

Aangezien ik de Inslutaor wax heb liggen, ga ik deze eerst maar eens proberen op de velgen. Mocht het toch niet helemaal bevallen dan kan ik later altijd nog een velgenwax aanschaffen.
Zometeen al een eerste start maken met de sierdopjes die over de bouten zitten, kwestie van klein te beginnen. :lol