• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke volgorde ivm dap900,kleien t.e.m de wax

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
Beste mededetailers,
Een paar vraagjes ivm de dap900 die ik inmiddels besteld heb!!!(nog een weekje geduld ongeveer)
Aangezien mijn auto nog niet al te veel swirls heb ,zou ik graag toch ff wat oefenen op de auto van 1 van de buren.
Het betreft een vw passat van +- 20 jaar oud ,zwart van kleur,die nauwelijks ooit enig onderhoud heeft gehad en de eigenaar vind het niet erg dat ik zijn auto ff een schoonheidsbehandeling geef(of toch een stuk auto!!).De vraag is de volgende:wat is de juiste volgorde ivm de produkten die ik wil gebruiken??
1:wassen
2:kleien
3:pb prof.polish(is toch om de lak properder te krijgen of ben ik al fout??),(met dap)
4:monello,welke weet ik nog niet maar stel dat ik 1 hit nodig heb van 1 van de produkten van in de ,,kit,,(met dap900)
5:jet seal(met dap mogelijk??),is deze stap misschien overbodig??
6:wax vloeibaar mothers fx synwax(dap)
7: opblinken met doek manueel
Graag een reactie op deze topic,alle suggesties zijn welkom!!
Groeten Danny

ps: voor mijn auto had ik ook graag een juist werkvolgorde,ik heb ook nog black hole als tussenstap,mijn kleur is B66 (donkergrijze-blauwachtige metaalkleur)

Als je stap 4 gaat doen kan je stap 3 overslaan.

Stap 5 is mogelijk met de Dap, of het overbodig is bepaal jij zelf. Als jij een sealant op je auto wilt, dan doe je dat bijvoorbeeld voor de langdurige bescherming.

Hallo,
ff alles op een rijtje:
1 : wassen
2 : kleien
3 :prof. polish OF monello
4 :black hole
5 : jet seal
6 : wax

Dit zou dan zijn voor mijn auto ,de buur zijn auto hoeft geen jet seal dus(is natuurlijk om te oefenen op zijn wagen,daarom liever niet alles opsmossen:-b )
MVG Danny

als je die 20 jaar oude auto dapt met de PP dan gaat die er zeker van opknappen. Van de monello natuurlijk ook maar daar zul je wel iets meer tijd moeten voor uittrekken vrees ik :-/

Voor deze zomer zou ik zeker Black Hole proberen om te kijken of je een verschil ziet. Vaak maakt het een lak een subtiel tintje donkerder, maar soms niet. Altijd wel even de moeite waard hoe BH reageert op jouw lak.
Dus:

4 :black hole
5 : jet seal
6 : pure wax

En in dit geval bij stap 6 een pure carnauba wax, dus geen Mothers FX Synwax. De naam 'Syn'wax verraadt het al: het is een synthetische wax, oftewel een sealant.
In het geval van de FX Synwax zitten er ook nog eens milde cleaners in, wat het meer een soort van aio (all in one) maakt*. Door deze cleaners is er een grote kans dat je met de Synwax de Jetseal en de eventuele glaze weghaalt als je met de hand werkt. Met de dap ben je er zeker van dat je ze weghaalt! Mothers zelf raadt bijv. hun Top Coat aan als LSP (last step product).

Andere waxen van Carclean die er goed uit zien op donker gekleurde wagens en < 40 euro, zijn Collinite 915 en Natty's Blue / Red. Deze voelen wellicht niet zo glad als de gemiddelde sealant, maar geven wel een andere look en een betere beading dan de gemiddelde sealant. Velen vinden een diepe 'carnauba-glans' van een wax op donkere lakken mooier dan een 'spiegel' glans van de meeste sealants (mooier voor lichtere lakken). Maar het is uiteraard waar je eigen voorkeur naar uitgaat.

Maar in ieder geval: Dus of de bovenstaande combo, of de onderstaande combo:

4: Mothers FX Synwax.
5: Reflections Top Coat of andere pure wax.

Succes! :-)^

* meer info over de FX Synwax vind je bijv. op Mother's eigen forum:
http://www.waxforum.com/showthread.php?p=15835
http://www.waxforum.com/showthread.php?p=17361