• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax aan te raden? Audi A4

alfredo_lavinio

Detailing rookie
14 dec 2011
15
0
Hello beste autoliefhebbers

Ik zou graag men Audi A4 van 2 jaar oud met zwarte lak... willen waxen.
Dit is voorheen niet gebeurt, maar ik zou er wel een gewoonte van willen maken. Hij kon wel rekenen op een wekelijkse schoonmaakbeurt en heeft zijn vaste plek in de garage.

Maar nu is mijn vraag: wat kunnen jullie aanraden voor behandeling, en welke waxen in aanmerking komen voor de zwarte lak?
Ik heb al gelezen in andere posten dat vaste wax voordeliger uitkomt. Ik zou ook graag een wax hebben van hoge kwaliteit, die opmerkelijke glans geeft en die ook redelijk duurzaam is.
Dus aan jullie, wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt voor reacties

en vriendelijke groeten!

Saluti, Alfredo

Hangt een beetje af van je budget:

Auto Finesse rejuvenate (pre-wax cleaner) en toppen met Auto Finesse Spirit wax! :love

Dodo Juice Lime Prime en SN Hybrid 8-o

Ieder zal zowat zijn eigen favoriet naar voor schuiven :ja

wax is voor iedereen anders , kwestie wat jij goed vind (vind ik misschien niet goed of andersom)

met wax alleen zal je er niet komen,

alvast een lijstje om je op weg te helpen :

2 grote emmers
1 of meer washandschoenen
shampoo
klei + lube alvorens te waxen
een cleaner om je lak nog properder te maken na het kleien (bvb prof. polish poorboy's world)
poetsdoeken
droogdoek
s&w(spray & wipe)(detailerspray)

een wax.......

heb je velgen ? : velgenborstel, een gewone kwast voor de voorzijde,wheelwax,

iets om de banden netjes zwart te maken ?.....

succes met je zoektocht :ja

België ?? waar ongeveer in dit land (mét regering ondertussen :lol )

Hey allen bedankt voor de snelle reacties.

Van je grote lijst heb ik toen de auto nieuw was, al een heel deel gekocht op Car clean.
Hetgeen ik al bezit:

- grote bus Poor boys Super Slick & Suds Concentrated om te wassen
- was hand: Ultimate Wipe Wash Mitt (waar ik super tevreden over ben!!)
- droogdoek Delirium extra groot
- Bella Lustra Tire Glaze voor de banden te zwarten
- Rimwax DoDo Juice (sloeg me wat tegen, gaf een vettige wazige indruk achter... wel kon er veel minder vuil aan de velgen blijven hangen!!)
- Bug Squash
- velgenborstel en spons
- en natuurlijk 2 emmers :roll

Ik heb hem echt altijd goed onderhouden, maar nooit de tijd of mss moeite gedaan voor een waxlaag. Toen hij nieuw was, had hij nog een mooie glans en liep het water er nog in druppels af en nu niet meer. Dus dacht ik er wat aan te doen.

Nu Auto Finesse lijkt me wel wat te hoog gegrepen voor mij, ik ben een liefhebber maar geen professional om er zoveel geld aan uit te geven. Maar andere producten komen zeker in aanmerking, goedkoop moet het ook zeker niet zijn!

Nu voor wax had ik één van de volgende al in gedachte ondertussen:

- Dodo Juice Purple Haze (zacht) of Blue Velvet (hard) --> wat is het verschil tussen hard of zacht?
- Dodo Juice Supernatural Hybrid Paste Sealant
- Collonite 915
- Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0
- Pinnacle Souveran Paste Wax (lijkt mijn favoriet ;-p )
- Turtle Wax Ice Paste Polish

Laat maar weten welke van de selectie zeker wel of niet goed zouden zijn en andere aanbevelingen mogen nog altijd. Zodat ik een goed zicht krijg op het waxgebeuren!

Nu lees ik op verschillende plaatsen al van Cleaners, cuurtijd, kleien...
Is het zoooo slecht om gewoon je wax aan te brengen zonder kleien of cleaner??

Ik ben trouwens ook van Antwerpen

Saluti Alfredo

Tussen de hard en soft zit nagenoeg geen verschil op het productieproces na.

De soft wordt aangebracht met de hand in een 'dikkere' laag en de hard wordt aangebracht in een dunnere egale laag met een applicatorpad.

Ziet ook het Dodo Juice topic.

Kom gerust ff langs komende zondag (of als het je past ) , dan mag je van mij zelf het 1 en ander uittesten.....gratis uiteraard :-b

wax : ik heb hier :

natty's blue (vloeibaar)
exp poorboys (vloeibaar)
mothers : synwax (vloeibaar + vast)
turtle "ice" (vloeibaar + vast)
mothers step 3 met carnauba (vast)
mothers top coat (vloeibaar)
natty's paste wax ook met carnauba (vaste wax)

die laatste ben ik liever kwijt dan rijk en ik dacht dat deze 19.99 kostte en voor 9 euro mag je deze zeker hebben(85-95% nog vol , werkt bij mij voor geen meter...)

als je patbeton vind hier op het forum en een pm stuurt , kan die ook nog wel wat wax voorstellen , die zit op 1 km van mij (Deurne-boeckenbergpark)

Mijn voorkeur zou zijn: collinite 915 + black hole. Je kunt de tech wax 2.0 beter laten staan, hij heeft een redelijk korte beschermtijd omdat er meerdere stappen in verwerkt zijn. Hij geeft wel een prima glans.:ja

alfredo_lavinio zei:
Maar andere producten komen zeker in aanmerking, goedkoop moet het ook zeker niet zijn!

Nu voor wax had ik één van de volgende al in gedachte ondertussen:

- Dodo Juice Purple Haze (zacht) of Blue Velvet (hard) --> wat is het verschil tussen hard of zacht?
- Dodo Juice Supernatural Hybrid Paste Sealant
- Collonite 915
- Meguiar's NXT Generation Tech Wax 2.0
- Pinnacle Souveran Paste Wax (lijkt mijn favoriet ;-p )
- Turtle Wax Ice Paste Polish

Dat zijn de goede keuzes :-)^

@ grandscenicman:

kun je of wil je het nou niet lezen? De TS vraagt om een goede kwaliteit wax en dat geeft ie zelf al deels aan, kom jij aan met B kwaliteit waxen.... dikke fail!

Zelf gebruik ik voor mijn zwarte Seat Ibiza Dodo Juice Purple Haze pro. Een aanrader! Stukken fijner verwerkbaar en mooier resultaat dan bijvoorbeeld met Meguiars Goldclass wax. Ik hoop dat je een fijne wax kunt vinden!

De Pinnacle Souveran schijnt heeeel mooi te zijn op zwart!
Alleen de duurzaamheid is hiervan wat minder, is een echte show-wax. Als je geen problemen hebt met het wat vaker opzetten van de wax...

Misschien heb je de mogelijkheid om zowel een winter- als zomerwax aan te schaffen?
De Collinite 915 heeft een lange standtijd en is ook erg mooi op donkere lakken, zou een optie zijn voor de winter. (en dan de Souveran voor de zomer...)

Maaaarrr: alles valt of staat (zoals altijd) met de voorbereiding!

Succes!

meuh

Sinds ik de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 gebruik op mijn zwarte Passat wil ik geen andere meer, iets duurder in aankoop maar verwerkt heel goed en uitpoetsen gaat als een fluitje van een cent en de standtijd is heel lang dus met zo'n fles doe je wel een tijd.

Purple Haze heeft mijn voorkeur. Absoluut betaalbare topkwaliteit en de pot gaat jaren mee.
Blue Velvet is nog zuiniger in gebruik maar iets lastiger aan te brengen, met Purple Haze gaat het net wat lekkerder.

Er wordt vaak gesuggereerd dat zonder glaze de wax beter blijft zitten maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.
Sommige waxen zijn juist ontwikkeld i.c.m. de Pre-Wax, op een ontvette ondergrond kán (let op dat streepje!) het zo zijn dat een wax juist minder goed hecht.
Pure carnauba waxen hebben soms moeite op ontvette lakken, syntheten weer minder.

Ik heb zelf collinite 915 en die bevalt me echt ontzettend goed! Mooie glans, me flakes komen veel mooier uit en echt een super standtijd. Ik strijk het zelf op een zwarte golf (black magic pearl).

kootje zei:
De Pinnacle Souveran schijnt heeeel mooi te zijn op zwart!
Alleen de duurzaamheid is hiervan wat minder, is een echte show-wax. Als je geen problemen hebt met het wat vaker opzetten van de wax...

Misschien heb je de mogelijkheid om zowel een winter- als zomerwax aan te schaffen?
De Collinite 915 heeft een lange standtijd en is ook erg mooi op donkere lakken, zou een optie zijn voor de winter. (en dan de Souveran voor de zomer...)

Maaaarrr: alles valt of staat (zoals altijd) met de voorbereiding!

Succes!

Je geeft me een goed voorstel... Ik denk al zeker te gaan voor de Pinnacle Souveran en elk seizoen hem een keer in de wax zetten lijkt me nog wel ok.
Ik heb wat filmpjes liggen bekijken over wax aanbrengen en blijkbaar deed ik er vroeger ( op de auto van men ouders) een veeeeel te dikke laag op. Ik deed het handmatig en had echt moeite om hem uit te smeren.
Misschien neem ik de Collinite 915 er wel bij, voor die 38€ extra valt dat wel mee om jouw idee van winter en zomer wax toe te passen.

Maar wat bedoel je met "voorbereiding", ik ben nogal nieuw tot het hele waxgebeuren en ook op dit forum.
Ik heb al wel gezien dat er handleidingen zijn, dus daar ga ik alvast een kijkje nemen bij het exterieur stappenplan!

ik heb ook gemerkt dat Purple Haze één van de favorieten lijkt te zijn. gaat het dan over 'Dodo Juice Purple Haze soft wax' ? ... want er zijn verschillende purple Haze lijkt me.

Saluti Alfredo

Er is de reguliere PH en de PHpro, de laatste heeft een wat langere standtijd dan de reguliere vanwege de aanwezigheid van wat sealant bestanddelen blablabla

Voorbereiding: hoe goed is het oppervlak gewassen, gekleid, gecleaned, gepolijst .... wax van €1500 op een vuile wagen gaat 'm echt niet worden.
Wax geeft ( buiten de beschermende factor ) wel een extratje maar dit valt en staat dus hoe goed de ondergrond is
Vergelijk met een echte topchefkok, geef die dezelfde ingrediënten als jij ( of wellicht minder ), hij weet vanwege zijn achtergrond ( lees voorbereiding ) er meer uit te halen dan jij
( om even een simpele vertaalslag te maken )

als je het exterieur stappenplan even doorneemt dan is je vraag ivm "voorbereiding" ook onmiddellijk beantwoord :ja

@ bs,

oke, de natty's is geen b kwaliteit, het is wel beter dan bijvoorbeeld een turtle wax.

Ik persoonlijk ben betere waxen gewend zoals de fuzion, dodo sn, monello, swisswax. En dan zijn de andere waxen toch een stapje minder.