• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax?? (bezig aan bestelling)

franq

Detailing rookie
19 apr 2009
30
0
Hoi,

Ik ben mijn winkelmandje aan het vullen, en moet nu alleen nog een wax uitzoeken.
Mijn auto heeft een basis zwarte lak (geen metallic dus).
Zoek een wax die het zwart mooi diep laat uitkomen en een mooie glans geeft.
Ook wel wet-look effect genoemd.

Wat is nou een echte topper voor 20-40 euro? (Meg. M16?)

Mvg,
Frank
 
ik zou als ik jou was voor de purple haze van dodo juice gaan. Gaf mijn donkerblauwe clio een zeer mooie boost. Zeker nadat hij gepolijst was.
 
Ja die had ik ook nog als twijfelgeval. Zie namelijk ook de blue velvet wel zitten.
Heb nu een (3/4e volle) pot natty's, is er een duidelijk verschil? Of kan ik beter dan de nattys eerst opmaken?
 
Als je de natty's nog hebt zou ik lekker die gaan gebruiken.
Misschien kun je black hole erbij bestellen om de lak te voeden en misschien op die manier de lak een mooie glans te geven?
 
De black hole heb ik ook al :)
Heb 3 jaar terug zowat het complete poorboys gamma gekocht.

Als jullie zeggen, maak eerst die natty's op, die is vrijwel net zo goed. dan doe ik dat.

Dan hou ik het op doeken pads en een steunplaat.
 
Panel pot Blue Velvet en/of Purple Haze (€8) zijn zeer aan te raden! Ik gebruik beiden voor mijn zwarte Clio en glans/duurzaamheid is top!
 
Blue Velvet, Purple Haze (Pro). En alle andere waxen die voor alle kleuren kunnen. Tip zoals Wouter-Wagenaar aangeeft koop de Dodo Juice panelpotjes als je daar voor gaat. Zelf vind ik Auto Finesse Temptation ook een fijne wax.
 
Hier even verder ivm productadvies:

https://forum.Carclean.com/cc_postsm325204/Mijn-spullen-en-boodschappenlijstje.aspx#post325204
 
Over blue velvet gesproken?
Vraag: Ik heb deze gisteren aangebracht op mijn zwarte schorpioen, en met het uitpoetsen bleven er donkere vlekken zichtbaar. Ik kreeg het niet weg gepoetst. Heb ik het te dik aangebracht? of te lang laten drogen? (2 uurtjes). Heb met de Natty's dit probleem niet.

Heb de kap opnieuw gedaan met Black hole en daarna de EX erover, toen glom die weer perfect. Blijft toch mijn mooist combi.
 
Waarschijnlijk een combinatie van beide. Opnde waxen van Dodo Juice isnde swipetest van toepassing. Deze hoeven niet een vaste tijd te curen.
 
Omdat die (wellicht persoonlijk) geen wetlook en showroomglans geven. Okee misschien de 915 nog wel een beetje.

Ik zou in ieder geval de 915 nemen. Dan maar iets minder wetlook, maar wel een bizar goede wax.
 
Ook ik heb de 915 en een panelpotje Dodo Juice Purple Haze. De 915 is inderdaad erg goed en duurzaam. Beading is top, sheeting wat minder. Wel wat lastig te verwerken. Daar bedoel ik mee dat ie erg vet is en je snel teveel opbrengt (ik spreek uit ervaring). Na een paar keer heb je het wel onder de knie en gaat het beter. De Dodo Juice is naar mijn idee iets minder qua standtijd, maar geeft ook een fijne glans. Pluspunt van de Dodo Juice vind ik dat het erg fijn verwerkt en lekker ruikt. Ook het afnemen gaat makkelijker dan bij de 915. Ze hebben allebei hun pro's en con's.
 
Dj supernatutural hybrid
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Supernatural_Hybrid_Paste_Sealant_100ml_C48SNHY100_102001
Die €39,98 dubbel en dwars waard, wat een heerlijke wax.
Zo makkelijk te verwerken, en wat een glans, week na week na week .......
Purple haze pro
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Purple_Haze_Pro_wax_panel_pot_30ml_DJPPP30_101942
Deze is ook een topper op zwart.
 
Hier Blackhole + EX-P + 915 en dan na een maandje nog een laagje Rainforrest voor de bezigheidstherapie...lekker!
 
franq;325107 zei:
Als jullie zeggen, maak eerst die natty's op, die is vrijwel net zo goed. dan doe ik dat.

Dat is eigenlijk een goede gedachte! 95% van je 'looks' komt toch van de voorbereiding, je gaat volgens mij kleien, cleanen en je hebt Black Hole al. Een goed voorbereide lak zal meer doen voor je looks dan een wax kan doen, dus vergeet zeker die voorgaande stappen niet.

Het subtiele 'extra' dat een wax je kan geven zal je in dit geval ook wel krijgen met Natty's. Na die goede voorbereiding zal je het verschil dus echt niet zien tussen Natty's (die ook wel bekend staat om een mooie look) of Collinite 915, 845 of Purple Haze. Gewoon bij Natty's blijven dus.

Wil je andere eigenschappen van een wax (langere standtijd, andere geur, andere verpakking, snellere sheeting), dan is het een ander verhaal. Ga je voor de 'looks', dan moet je je meer richten op de voorbereiding en als kersje op de taart voldoet een wax als Natty's prima.