• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke wax bij welke kleur

Vass

Detailing trainee
26 okt 2014
28
45
Hallo mensen,

Ik zie jullie al denken daar komt weer zo'n topic over welke wax voor welke kleur.
Ik ben een beetje aan het worstelen hoe ik de kleuren moet indelen welke kleuren dat als licht worden beschouwd en welke als donker.
hier onder een afbeelding van de kleuren.

lichte-en-donkere-kleuren.webp

Ik weet niet of ik een goed voorbeeld heb gekozen van de kleuren op deze afbeelding.
Maar wat ik mij dus afvroeg is dat als je bijvoorbeeld de blauw pakt dat het een donkere kleur is dat je een wax voor een donkere kleur nodig hebt, maar als je nu licht blauw hebt moet je dan een wax voor lichte kleuren pakken of toch die voor donkere kleuren omdat het nog steeds blauw is.
Daar kom ik nu gewoon niet meer wijs uit ik hoop dat jullie mij een beetje begrijpen en me op weg kunnen helpen.

hartelijk bedankt alvast!
Vass

Nou ze hebben mij ooit verteld dat je het een beetje met een korreltje zout moet nemen.

Ik heb wel eens een licht wax op een donkere auto gesmeerd en wat denk...? Hele auto wit nee grapje.

Maar in jou voorbeeld van blauw zeg je het zelf al, donkerblauw is dus een DONKERE kleur. En de licht blauw dus licht. Het gaat meer om de tint dan de kleur zeg maar.

Dodjuice heeft er volgens mij een schema bij. Staat hier ergens op het forum. Als het goed is moet de zoekfunctie het weer goed doen. @Tim

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Hey Vass,

Persoonlijk vind ik dat een wax met fillers/kleurfillers/glaze/etc. een minimale toevoeging heeft. Recent is er inderdaad een link naar een Dodo Juice - dingetje geplaatst. Hierbij zie je dat het in de beste omstandigheden en producten wel een klein verschil kan zijn, maar dit moet je inderdaad met een korreltje zout nemen.

Greetz

Ik begreep zelf ook al dat het niet zo'n ramp was mocht je een lichte wax gebruiken op een donkere kleur.
Maar weet niet hoe ik de kleuren moet benaderen zoals ik hierboven heb beschreven maar nu wordt er wel een groot deel duidelijk.
En dan moet ik toch maar op zoek gaan naar het Dodo Juice schema.

Je moet niet op zoek gaan naar dat dodo juice schema (ik ben benieuwd waar Ddj dan de Supernatural wax plaatst in zo'n schema) maar je moet op zoek gaan naar een lsp wat aan jouw eisen/wensen voldoet in mijn optiek.
Pinnacle Souverain ,waxaddict 21,Collinite 915 ,Scholl vintage allemaal lichte waxen en allemaal prima op mijn zwarte auto te te passen. Ddj Purple haze pro of zoiets gaat het echt niet beter doen.
Je kan beter kijken naar verwerkbaarheid/standtijd/prijs van een wax want daar zitten de grootste verschillen in mijn optiek.

Laatst bewerkt:
Pinnacle Souverain doet het zelfs uitstekend op juist donkere kleuren.
Vorig jaar op mijn zwarte VW Passat de Wolfgang Fuzion en later de Monello wax erop gehad.

De Wolfgang Fuzion maakte de auto echt donkerder warmer en dieper van kleur.
Terwijl de Monello Ibrido meer de glans bracht, "popte" de flakes eruit.

Allebij heerlijke waxen trouwens!!

Het is echt wat je zelf ervaart.
De verwerking, de geur, de hele ervaring. Waar je zelf waarde aan hecht.

Tembaco heel erg bedankt voor het schema!

En voor de rest was ik niet opzoek naar een bepaalde wax, ook een beetje lastig als je niet weet of je een lichte of donkere kleur hebt.
Daar kan ik me nu beter in verdiepen.

Bedankt iedereen!