dachshound zei:Begrijpelijk dat je door de bomen het bos niet meer ziet...zo veel keuze... maar er zijn genoeg expert op het forum aanwezig.
Als jij laat weten wat je wilt, dan kunnen ze je hier vast veel tips geven, dus wat is je...
* Prijsrange ?
Prijs/kwaliteit --> Geen zotte bedragen
* Doel: glans (bijvoorbeeld voor clubmeetings) of duurzaamheid (als je niet vaak wilt poetsen) of alleen zomers blingbling en winters bescherming tegen pekel en de elementen...?
Glans en duurzaamheid/bescherming (ik doe geen meetings, het zijn gewone wagens die ik wat wil onderhouden )
* Beschikbaarheid apparaten: machinaalpoetsen of met de hand ?
De oldskool-way
* Tijd die je er voor uit wil trekken (bijv. werken met eerst een sealant en dan toppen met wax of een sealant die een tijd geen contact met water mag of 1 goede laag wax/sealant en lekker snel klaar)
Ik ga voor lekker snel klaar, heb nog veel werk aan ons huis ook.
Rolf zei:Sinds wanneer gaan auto's glimmen van wax? _[]
ArcsS zei:Ik was dit topic uit het oog verloren.
stel dat ik collinite 845 neem, is deze goed voor donkere wagens? Ik heb wax van m'n vader (lichtgrijze wagen) gebruikt op een klein krasje, ipv dat het een beetje gecamoufleerd werd trok het helemaal wit :s.
Het clayen zal ik in gedachten houden, iemand suggesties voor prijs/kwaliteit claykit?
markprinsen zei:Marring treedt zeker met de regular regelmatig WEL op. Ik zou dus kiezen voor de SOFT. Daar heb ik dat nog niet meegemaakt.
tinus zei:Die Meg Goldclass wax is nou niet bepaald langdurig. Neem dan liever Collinite 845 (vloeibaar), want die is net zo duur en VEEL beter houdbaar en net zo glimmend.
Bartezzz zei:de "lange tijd" van een goldclass, is niet te vergelijken met de "lange tijd" van een collinite ^
goldclass praten we over 5 a 6 weken.
en een collinite komt tegen de 5 maanden aan sommige wel langer zoals de 845 en 915 _[]