• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax kan ik het best kiezen voor onze Caddy en Nissan?

ArcsS

Detailing chief
18 dec 2009
110
75
Ik zal onze wagens eens in de wax zetten, maar door de grote keuze weet ik niet welke ik best neem. Ik ben geen pro dus vraag ik jullie mening :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hangt er vanaf wat je wilt betalen voor een wax. Lange standtijd vrij prijzig: Dodo waxen. Lange standtijd en vrij goedkoop en erg goed trouwens: Natty's van Poorboy's World. Collonite is ook erg goed (heb er zelf geen ervaring mee) en een erg goede en dure wax: Fuzion. Maar er zijn zoveel goede waxen, mijn favoriete: Dodo Supernatural.

Begrijpelijk dat je door de bomen het bos niet meer ziet...zo veel keuze... maar er zijn genoeg expert op het forum aanwezig.

Als jij laat weten wat je wilt, dan kunnen ze je hier vast veel tips geven, dus wat is je...
* Prijsrange ?
* Doel: glans (bijvoorbeeld voor clubmeetings) of duurzaamheid (als je niet vaak wilt poetsen) of alleen zomers blingbling en winters bescherming tegen pekel en de elementen...?
* Beschikbaarheid apparaten: machinaalpoetsen of met de hand ?
* Tijd die je er voor uit wil trekken (bijv. werken met eerst een sealant en dan toppen met wax of een sealant die een tijd geen contact met water mag of 1 goede laag wax/sealant en lekker snel klaar) ?
etc etc

dachshound zei:
Begrijpelijk dat je door de bomen het bos niet meer ziet...zo veel keuze... maar er zijn genoeg expert op het forum aanwezig.

Als jij laat weten wat je wilt, dan kunnen ze je hier vast veel tips geven, dus wat is je...
* Prijsrange ?
Prijs/kwaliteit --> Geen zotte bedragen :)
* Doel: glans (bijvoorbeeld voor clubmeetings) of duurzaamheid (als je niet vaak wilt poetsen) of alleen zomers blingbling en winters bescherming tegen pekel en de elementen...?
Glans en duurzaamheid/bescherming (ik doe geen meetings, het zijn gewone wagens die ik wat wil onderhouden :))
* Beschikbaarheid apparaten: machinaalpoetsen of met de hand ?
De oldskool-way
* Tijd die je er voor uit wil trekken (bijv. werken met eerst een sealant en dan toppen met wax of een sealant die een tijd geen contact met water mag of 1 goede laag wax/sealant en lekker snel klaar)
Ik ga voor lekker snel klaar, heb nog veel werk aan ons huis ook.

Kijk misschien eens maar de meguiars gold Class wax. Ben ik tevreden van. Is een vloeibare wax dus makkelijk aan te brengen met de hand en het resultaat mag er wezen op zowel een grijze(focus en tolledo) als zwarte wagen(civic) is wel wat aan de prijzige kant heb ik gemerkt...

Die Meg Goldclass wax is nou niet bepaald langdurig. Neem dan liever Collinite 845 (vloeibaar), want die is net zo duur en VEEL beter houdbaar en net zo glimmend.

Koop alsjeblieft minimaal een kleikitje voor je zelf, je gaat de wax toch niet op een vuile ondergrond smeren neem ik aan

Koop dan alsjeblieft ook een goeie washmit met een shampo je gaat toch niet kleien op een vieze auto :lol

Het lijkt wel of de adviezen hier van achter naar voor gaan :lol

Ik was dit topic uit het oog verloren.
stel dat ik collinite 845 neem, is deze goed voor donkere wagens? Ik heb wax van m'n vader (lichtgrijze wagen) gebruikt op een klein krasje, ipv dat het een beetje gecamoufleerd werd trok het helemaal wit :s.

Het clayen zal ik in gedachten houden, iemand suggesties voor prijs/kwaliteit claykit?

ArcsS zei:
Ik was dit topic uit het oog verloren.
stel dat ik collinite 845 neem, is deze goed voor donkere wagens? Ik heb wax van m'n vader (lichtgrijze wagen) gebruikt op een klein krasje, ipv dat het een beetje gecamoufleerd werd trok het helemaal wit :s.

Het clayen zal ik in gedachten houden, iemand suggesties voor prijs/kwaliteit claykit?

Ik zou als ik jou was de collnite 476S nemen. Dat is een vaste wax en die is nog duurzamer dan de collinite 845. Aangezien je toch met de hand gaat aanbrengen is het niet noodzakelijk dat je een vloeibare variant neemt.

Wat je hierbij nog nodig hebt is een goede handpad (ronde lake country artikel nummer 101351 in de aanbieding voor 2,99). En ik zou na het wassen inderdaad kleien. Da hechting van de wax is dan vele malen beter en dan zou die collnite 476S wel 9 maanden werkzaam moeten blijven. Ik zou de Bildhamber regular nemen. Je kunt hiermee kleien met alleen water als gleimiddel. Ik heb ervaring met deze klei. Geen marring (= hele kleine krasjes) en heel goed.

Succes GdV

Ik zou adviezer de car wax en de top coat van Mothers Wax Reflections Advanced te koop bij carclean
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Reflections_Advanced_Car_Wax_473ml_10016_100220
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Reflections_Advanced_Top_Coat_473ml_10116_100221

en een fotootje met de car wax getopt met de top coat kan je zien wat het doet!
P7150042.webp

P7080033.webp

Voor een warme(carnauba wetlook)zou ik gaan voor de Dodo Juice-blue velvet en deze toppen met Dodo juice-Purple Haze
suc6 met je keuze
gr Zuidwest10

markprinsen zei:
Marring treedt zeker met de regular regelmatig WEL op. Ik zou dus kiezen voor de SOFT. Daar heb ik dat nog niet meegemaakt.

Ik heb de Regular van Bildhamer nu toegepast op de lak van een ford focus en een C4 picasso ( Overigens wel in combinatie met dodo kleivloeistof, eerlijk is eerlijk) en daar nooit enige marring kunnen ontdekken. Maar bildhamber soft zal nog veiliger zijn.

Maar waar het natuurlijk om gaat is dat je met kleien de lak welliswaar niet kan ontdoen van krasjes en lakdefecten maar dat hij wel schoon wordt en een goede basis geeft voor een wax of sealant. De echte dy hard zal opmerken dat slechts met een pre wax cleaner of polijstslag na de klei de lak echt schoon is, maar als de lak nog netjes is zonder swirls dan vind ik dat je prima alleen kan kleien als voorbereiding op wax of sealant. Het is in ieder geval beter dan alleen wassen. Ook in visueel opzich scheelt het enorm als je voor het sealan of wax de lak kleid. De lak wordt zoveel schoner.....en dat zie je in het eindresultaat.

Kleien dus!

tinus zei:
Die Meg Goldclass wax is nou niet bepaald langdurig. Neem dan liever Collinite 845 (vloeibaar), want die is net zo duur en VEEL beter houdbaar en net zo glimmend.

ben het niet met je eens,gebruik ook goldglass en ziet er toch echt een langere tijd op.

de "lange tijd" van een goldclass, is niet te vergelijken met de "lange tijd" van een collinite :-)^
goldclass praten we over 5 a 6 weken.
en een collinite komt tegen de 5 maanden aan sommige wel langer zoals de 845 en 915 :)_[]

Bartezzz zei:
de "lange tijd" van een goldclass, is niet te vergelijken met de "lange tijd" van een collinite :-)^
goldclass praten we over 5 a 6 weken.
en een collinite komt tegen de 5 maanden aan sommige wel langer zoals de 845 en 915 :)_[]

With Bartezzz... collinite kun je gerust een winter mee door (als je zou willen :klap )

Toch heb ik verschillende verhalen gehoord over de duurzaamheid van de 845.