• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax om te proberen..

arjanD300

Detailing addict
17 jun 2010
257
65
45
Toch even jullie advies/hulp nodig...

Ben bijna toe aan een nieuwe wax, nou kan ik weer vertrouwd de Natty's paste wax blue nemen.
Ideaal voor in de zon en prima glans...

Maar ik kijk nieuwsgierig uit naar iets anders, nou werd ik al gewezen op collinite 945, prachtige glans, goede bescherming en achtelijke mooie beading.
Maaaaar ik heb geen schaduw/garage of carpoort, dus de kans is groot dat ik in de zon sta te werken, is dat wel te doen met collinite ???
Heb wel eens gelzen dat het zeeer belangrijk is om hem dun en gelijkmatig aan te brengen omdat het anders een killer is om uit te poetsen, dus ben ik ook bang dat zon niet veel goeds doet zeg maar...

Daarnaast is een panel potje van DJ ook een optie om te proberen, zoals de Blue velvet of toch de Purple haze pro ????
Geld natuurlijk het zelfde, ik sta in de zon...:-b

Wat zeggen jullie ?? probeer eens die of dat ??

Ow ja ik doe alles met het handje, en als voorbereiding gebruik ik de producten van PB...

De 'gewone' Dodo Juice waxes (niet Supernatural) kun je eigenlijk niets fout aan doen, net als je met Natty's gewend was. Van de Pro's heb ik geen idee, maar ik vermoed net zo makkelijk als de kleurwaxen van Dodo.
Ook al laat je ze in de zon bakken, ze komen nog steeds van de lak af ;)

Wanneer je toch voor Natty's gaat, kun je ook overwegen de rode te nemen natuurlijk :)

Ik wil je de Pinnacle Signature aanbevelen. Niet duur, mooi potje,smeert heerlijk, standtijd goed, alsmede de beading and sheeting.

Ik heb er geen spijt van dat ik hem heb aangeschaft.

PS. Fuzion is ook heerlijk en de Dodo Blue Velvet en Purple Haze ook.

Met Tamer... elke wat duurdere wax is heerlijk te verwerken, al werkt de een net wat anders dan de ander...

P.s. als het je de rit waard is, altijd welkom om eens wat te komen smeren... :-)^

Maar jullie wijzen wel eerder naar DJ zie ik, dan de collinite, 915 i.p.v. 945 overigens.

Tja of het dan blue velvet of de pro of de Purple haze of pro moet zijn hmmmmm, wat zouden deze beter doen als Natty's ?
Meer glans, diepte, bescherming ?

Heb nog nooit iets naders gehad dan de turtel en autoglim, dus Natty's was al een hele aangename verassing ;-)

Dodo geeft iets meer standtijd als het goed is, de waxen die je noemt zijn colourcharged en ruiken beide heeeerlijk!
De PRO versies zouden een iets langere standtijd moeteb hebben...
Overigens, de geur van de beide "normale" is iets voller/frisser dan de PRO versies, die ruiken wat "muffig"

Grt, Ivo

Tsja, je zal er gewoon een moeten aanschaffen en moeten proberen,zo ben ik er zelf ook achter gekomen, wat nou precies wat is.

Ik heb echt plezier gehad van elk door mij opgenoemde wax, dus ik weet niet wat voor raad ik je zou moeten geven in deze situatie.

Het scheelt niet veel van elkaar die waxen hoor.

Ik zou zegge n de Fuzion.Echt een heerlijke te verwerken wax.Met een zeer mooi resultaat8-) En dat in combinatie met de Deep Gloss Paint Sealant van Wolfgang zal zeer mooi uitkomen op de blauwe lak van je:love :love

En als je twijfelt , Heb hier zat potjes wax staan om is een keer wat te proberen;)

Collinite 845 of 915 (Ik ken helaas geen 945) zijn inderdaad lastiger uit te wrijven als het te dik op brengt en/of te lang laat curen. Nu gebeurt te lang curen al snel als je het in de zon verwerkt. Verder zijn beiden echt prima waxen hoor, maar het blijven waxen waar je bij moet blijven nadenken over de tijd en hoe dik. Uit CC's assortiment zou je inderdaad een Dodo wax kunnen proberen. Niet zozeer om de betere standtijd (ik twijfel zeer of een normale Dodo wax duurzamer is dan Natty's), maar wellicht om de mooiere verpakking, langer behoud van 'die net gewaxt look' of een ander geurtje.

Over de Pinnacle die tamer aanraadt hoor ik ook veel positiefs. Verder komt Dodo ook met een nieuwe wax in een 100ml pot die waarschijnlijk in je budget zal zijn: De Supernatural Hybrid. Persoonlijk zou ik daar op wachten.

+1

Ik kijk ook uit naar deze nieuwe wax; de sheeting, glans en standtijd (rond de 6 maanden) schijnen erg goed te zijn.
Prijs/kwaliteit-verhouding is erg goed.

Word dan ook niet voor niets een Paste sealant! genoemt he, die Supernatural Hybrid.

Wax is heel erg persoonlijk. manier van aanbrengen, algemene indruk, en resultaat zijn hierbij belangrijk.

Pinnacle en dodo juice waxxen zijn beide toppers! :-)^

Ik ben zelf al heel tevreden over PB natty's paste wax blue.

heb vorig weekende de auto helemaal gedaan en EX-p en als laatste Natty's, de glans is super mooi, diepte in de lak ook je ziet nu prachtige kleur nuances....
Standtijd is leuk maar niet het belangrijkste want doe er regelmatig een waxje overheen, met mooi weer zeker eens in de 1,5 maand.

Dus wat voegt het toe om meer uit te geven zeg maar ??
Van collinite is dat wel bekend, maar het is een lastige wax, zeker in de zon....

DJ tja, kun je meer kleur diepte krijgen of een "nattere" look ????

En idd prijs speeld wel een beetje mee, rond de 50 euro vind ik meer dan zat, of er moet een mega verschil zichtbaar zijn, maar dat lijkt mij niet zo te zijn als ik alles hier lees.....:weetniet

En om nou best wat geld uit tegeven en de wax bevalt niet of doet "niets meer" dan de vertrouwde Natty's, vind ik dat wel een beetje zonde zeg maar....

In dit draadje had ik er al iets over geschreven: https://forum.Carclean.com/cc_postst8647/DoDo-Juice-Supernatural-20.aspx (post nummer 23).

Natty's Blue is een heerlijke wax, maar sommige waxen behouden die "net gewaxte look" wat langer, zo vind ik dat die bij Natty's na een aantal dagen al verdwenen is, maar bij RG 55 zie ik nog steeds het effect na 2 weken. Ook is bijvoorbeeld Supernatural qua sheeting een stuk beter (zie http://detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=205915 ). Er is misschien wel wat beters te halen, maar of het de prijs waard is.. vaak niet. soms wel.. het is afhankelijk van de persoonlijk mening.

Als jij 1x per 1,5 maand de auto een nieuwe behandeling geeft zou ik ook lekker bij de Natty Blue blijven.

Van de Dodo waxen horen wij heel erg vaak dat ze duur zijn. Wat wel de keerzijde is is dat je er in vergelijking met een NXT Tech2 of een Natty's wax veel langer mee doet omdat je er heel weinig van nodig hebt.
Daarnaast is de standtijd van de Dodo waxen zeer goed te noemen. Arjan heeft op de Megane bijvorbeeld de Hard Candy zitten en ondanks dat er dagelijks een 150 - 200 km mee wordt gereden zit deze wax er nu al ruim 3 maanden op en is nog steeds duidelijk zichtbaar aanwezig.

Op de Astra hebben we nu Wolfgang Fuzion zitten (€80,- per 250 ml) welke nog een stap duurder is dan de Dodo. Dat verschil merken we qua glans niet direct, wel qua gemak mbt het aanbrengen en uitbuffen.
Ook deze wax zit er nu een kleine 3 maanden op en is ook nog steeds (ondanks het wekelijkse wassen) ruimschoots aanwezig.

Overigens zijn wij van de Tech2 (vloeibaar) naar de vaste Natty's White gegaan en daar vandaan door naar de Dodo waxen en de Wolgang voor onze eigen auto.
Mocht je eens een Dodo wax willen proberen ben je van harte welkom, we hebben onder andere de softwax Purple Haze als de hardwax Blue Velvet staan.

Oké, best lastig dan nog zeg maar....

En idd bescherming/standtijd is voor mij niet zo'n issue..
Prijs opzich wel, maar als er wel degelijk verschil is oké, maar zoals die engelse het ook al zeggen SN is leuk maar als ik moet kiezen dan de natty's....

Harderwijk oei das in de buurt, om eens een stukkie te testen....:cool

De SN is helemaal een klasse apart, deze zou ik in het rijtje schalen van de "top" waxen zoals oa de Fuzion en Swissvax (bedoel het dan meer qua prijs).

Als ik kijk naar de meest voorkomende waxen dan zou mijn persoonlijke voorkeur zijn :
Tech2 - SRP - Natty's - Dodo

Als ik dit alemaal zo lees, dan zou ik idd graag eerst iets willen zien/testen voordat ik een pot koop.
En anders zal het weer GOOD OLD Natty's worden :-"

RST-Smurf zei:
Ik zou zegge n de Fuzion.Echt een heerlijke te verwerken wax.Met een zeer mooi resultaat8-) En dat in combinatie met de Deep Gloss Paint Sealant van Wolfgang zal zeer mooi uitkomen op de blauwe lak van je:love :love

En als je twijfelt , Heb hier zat potjes wax staan om is een keer wat te proberen;)

Wolfgang jah hallo :-b

Kan hem alleen niet een nachtje laten staan zoals de andere mede mazda rijder;-)
Wie weet roggelen we nog wat, heb iets vernomen van de mede mazda rijder :-"

@ Wilma, ik zal eens kijken maar zekers alvast bedankt voor het aanbod !!!