• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax?/sealant

Dinges

Detailing addict
28 jul 2009
49
65
Goedemiddag,
Nu wil ik een wax aan gaan schaffen voor een donkerblauwe astra coupe.

Deze wordt bahandeld volgens de volgende stappen.

wassen :
2 emmer etc.

kleien:
bh klei met smartwax detailler spray

Voor de swirls:
ssr2 orange pad
ssr1 met witte pad

Voeding:
Autoglym srp.

Daarna de wax ?
ik zit te twijfelen tussen. Natty's bleu en collinite Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g

Sealant:
Autoglym Extra Gloss Protection - 325ml

wat voor wax raden jullie mij aan.
Zal ik de sealant van autoglym wel gebruiken ??

Alvast bedankt.

Ik zou dan gaan voor de natty's en de Autoglym Extra Gloss Protection dan achterwegen laten.
Je kan ook de collinite wax kiezen, deze zal een iets langere beschermperiode geven, dit is dus gemakkelijker voor in de winter, de natty's zal je sneller een extra laagje van moeten aanbrengen om gelijkaardige bescherming te behouden.

ik zou persoonlijk beide weg laten,
zowel de natty's als de egp, en in plaats daarvan een flesje wolfgang deep gloss paint sealant 3.0 aanschaffen.

nog 1 ding dat ik niet snap.
waarom kleien met bilthamber, en dan als lube, smartwax gebruiken.
er is niets mis mee hoor, begrijp me niet verkeerd, maar zo een dure detail spray zou mij niet echt trekken, en zou dit zonde vinden..
ik zou lekker een 250ml refill dodo born slippy kopen, voor 10 euro heb je 2.5 liter claylube,

BH klei is volgens mij zelfs zo ontwikkeld dat je geen toegewijde claylube hoeft te gebruiken, maar water al goed genoeg is. Volgens mij de enige klei die dit kan. Ik zou dan wel gedemineraliseerd water nemen (goedkoop te halen bij kruidvat of lokale super de boer) en dat in een sprayflesje doen. Ik heb zelf de BH medium klei, en vind het goed te doen met demiwater. Met een claylube glijdt het wel makkelijker over de lak, dat wel, maar dat is dan wel duurder en is niet per sé nodig.

SRP gevolgd door EGP is vrij goed voor de bescherming, ik heb er veel positieve verhalen over gelezen (ook qua duurzaamheid).

Als laatste wax zou ik voor de komende zomer kiezen voor de Natty's. De verwerking hiervan vind ik leuker om te doen: het is veel gemakkelijker af te nemen, de pot is gebruikersvriendelijker ingericht (grotere opening) en de geur is lekkerder (hoort ook bij de ervaring!). Voor de winter kan ik dan wel de Collinite aanraden.

Leg mij nu eens uit: waarom demi-water als je daarna toch met andere middelen aan de slag gaat ?
Als nu om tussentijds wassen zou gaan ( met verder niks ) dan kan ik er nog wat van maken, maar nu echt niet

Omdat demi water 'zuiver' is. Het vergemakkelijkt het kleien wat, betere glij-eigenschappen dus minder wrijving = minder kan op sticky klei.

Niet dat ik fan ben van kleien met water, maar op zich werken veel andere clay bars ook met water. Ik had zowel gewoon water geprobeerd als Demi water laatst en het Demi water werkt toch een pak makkelijker. Maar dat is niets in vergelijking met Last touch, Born slippy of Spray & wipe. Een echte detailer spray / clay lube, is gewoon veel veiliger. + Dat Born slippy nog eens de extra citrus reinigings eigenschappen heeft.

Maar back on-topic.

Ik zou de sealant weglaten en voor de Collinite gaan :cool

bedankt allemaal voor de reactie's.
zit echt te twijfelen tussen collinite en natty's
Wat is beter uit te wrijven? en welke heeft een langere curetijd?

maakt het niet uit omdat ik ook met poorboys producten werkt dus alles doorelkaar/overelkaar gebruikt?

glijdt wel lekker die detailler spray met klei :D

thnx

Natty verwerkt net even wat makkelijker, maar moet je eerder nog een keer doen ( houd minder lang uit dan de Collinite )
Natty ruikt lekkerder

Collinite geeft mooier resultaat qua pareltjes

Curetijd: niet echt interessant ( is beide gevallen geen 24 uur wachten of zo )

tussen natty's en collinite.. moeilijke keuze..

natty's is echt foolproof, korte curetijd, lekker geurtje, gewoon een feest om te verwerken..

collinite is doodsaai, maar houd enorm lang,

beide waxen gewoon zo dun mogelijk aanbrengen, dan is er weinig aan de hand, natty's zal makkelijker uitpoetsen bij iets te dikke applicatie.
collinite moet je echt eraf boenen bij te dik aanbrengen..

mijn persoonlijke keuze zou natty's zijn.. puur omdat ik detailen als tijdverdrijf/hobby zie.. en dan waxen met een lekker ruikende wax, dat is feest

Een zogenaamde wetlook creëer je niet met een wax, maar door de voorbereidingen die je doet voordat je de wax aanbrengt ;)

Waar stimpy68 op doelt is dat hoe schoner je de lak maakt ( goed wassen / kleien / cleanen ) des te beter / mooier resultaat je zal behalen.
De wax zelf is misschien 10% van de glans / wetlook, de andere 90% heb je zelf dus in de hand middels bovenstaand.

een wetlook bereik je niet met een wax zoals boven vernoemt :-" zoals gezegd word de voorbereiding is alles,in jouw geval een donkerblauwe lak,Black hole van PB :ja
sucses

Toch heb ik zelf wel het idee dat ik wat verschil zie tussen verschillende LSP's. Zo vind ik zelf dat ik met Natty's een ander soort glans krijg dan met Jetseal. Ook na polijsten, waarbij de laklaag al mooi spiegelt, vind ik dat Jetseal qua glans nóg iets meer spiegeleffect geeft. Misschien is dat een bijkomend effect van de lak die na Jetseal nog iets gladder aanvoelt. Een ander verschil zie ik bij Natty's of Raceglaze 55: niet zozeer een spiegel, maar meer 'wetlook'/diepte, alsof de lak dieper ligt onder een extra laagje lak en daardoor 'dieper' spiegelt.

Het is een beetje vreemd uit te leggen en zeker geen *wauw wat een verschil*- effect. Het is subtiel, misschien zit het wel tussen m'n oren. Wellicht dat iemand met een glansmeter uitkomst biedt? Ik heb vernomen dat ze het effect van Dodo's Limeprime met een glansmeter hebben aangetoond, hebben ze die meter ook niet een keer gebruikt voor waxen en sealants?

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ga nu het volgende doen.

wassen 2 emmer etc.

Kleien. bh klei met demi water.

Dap. poorboys ssr2.5/ssr1

Glaze poorboys blackhole.

Wax poorboys natty's bleu paste.

Nu alleen nog de vraag over natty's wax. Deze aanbrengen met bv carclean gele handfoam appilicator.?

Bedankt weer. (hoop vragen van een beginnende detailler :D)

is inderdaad aan te brengen met de carclean applicator, maar ik zou persoonlijk gaan voor de monello gouden CCS, of Poorboys microfiber (als je daarvan houdt)

kan, maar ook de monello gold handpad of dezelfde maar dan in rood van Lake Country
en anders de Microfiber applicator van Poorboy's