• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax van dodo?

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
In het kader van de DDDD ben ik alvast een lijst voor m'n bestelling aan het maken (ik geef het toe, ik ben verslaafd :ja ) en als eerste item de SN van 200ml op geschreven. Nu heb ik inmiddels een aardige lijst gemaakt en ben een beetje doorgeslagen vrees ik. Om de prijs een beetje te drukken, wil ik de SN schrappen en een andere wax nemen.
Is er een DJ wax die (bijna) de SN evenaart? Mijn auto heeft een donkere kleur en zat aan de purple haze te denken.
Ik weet het, tis weer een open deur maar ben benieuwd naar jullie suggesties.

PH is de soft versie en komt dan meest dichtbij ( zeker gezien je zelf aangeeft het om een donkere kleur lak gaat ): oftewel, niet verder denken maar bestellen :)

of de PH PRO...
Qua standtijd beter in de buurt van de SN als t goed is...
Heb m zelf gehad,fijne wax, maar de geur is niet helemaal "des dodo's" als ik eerlijk moet zijn...

Ik zou voor de combi Purple Haze en Blue Velvet gaan. En doe er dan ook gelijk twee finger mitts van Dodo er bij.

Super zuinig, goed te verwerken en heerlijke geuren.

SN €92,49 vs BV+PH=€89,98 >>> heb je toch ff een ouderwetse rijksdaalder bespaart >>> denk niet dat ie daar nu vrolijker van wordt ;)

Markus, ik heb inderdaad niet op de prijs gelet. Ach, misschien gaat het m wel om de knaak:lol

Dan kan ik de TS verder niks aanraden aangezien ik alleen met deze twee ervaring heb

Heb geprobeerd om weer het eea van m'n lijst weg te strepen, maar het lukt me gewoon niet 8d
Die 5 tientjes maakt me dan ook niet meer uit dus f*ck it, ga gewoon de sn bestellen :party

Van SN ga je :jippie, en na de eerste keer gebruiken doe je 8-o, maar niet in de zon gebruiken want dan ]-0

Wat is SN toch :love maar het heeft wel een :rules

Paulus de Boskabouter zei:
Van SN ga je :jippie, en na de eerste keer gebruiken doe je 8-o, maar niet in de zon gebruiken want dan ]-0

Wat is SN toch :love maar het heeft wel een :rules

mooi verwoord :lol
Maar ben niet onbekend met de sn. Heb nl al de panelpot, maar die is bijna leeg. Was lang aan het twijfelen om weer de sn te nemen, omdat ik dit niet de makkelijkste wax is om mee te werken.
M'n auto staat nu sinds een maand of 2 in de sn (2 lagen) en ik hoef je niet te vertellen hoe die nu nog glimt. Dat gaf voor mij de doorslag.
Hoe breng jij de sn aan? Met de de blote hand, mf doek/aplicator of met een foam pad?

Wat is er niet makkelijk aan de SN ?, ik vraag me dit echt af.

Is het de hardheid, of de verwerkbaarheid in warmere omstandigheden, wat is het?

*zelf ook interesse namelijk*

Nou, toen ik de BV kocht werd er ook gezegd harde wax, maar was een fluitje van een cent.

Dus vraag me af tov van de BV wat er moeilijk kan zijn aan de SN?

Ik breng het aan met mijn vingers, dan smelt de wax wat door je lichaamswarmte en smeert het beter uit, en heb je nog minder nodig.

@tamer: je moet hem echt niet gebruiken op warme oppervlakken, dan is het echt een crime om het eraf te krijgen. Ik heb dit meegemaakt, had de wagen in de garage gewaxd, maar de zon scheen op de motorkap omdat het rolluik openstond, tijdje laten curen, en toen kreeg ik het er bijna niet weer af! En dat was niet eens een echte warme zomer zon. Maar een lauw lente zonnetje, maar lak word nu eenmaal gauw warm. Voor de rest is het echt gewoon een top wax.

Ik ben pas sinds kort bekend met detailen en de eerste vaste wax die ik kocht was een panel potje sn. Wat ik er als beginneling moeilijk aan vond is dat de wax heel korrelig is, althans dat was bij mijn potje zo. Hierdoor vond ik het moeilijk om de wax gelijk matig aan te brengen. De eerste poging die ik deed was met een mf pad die ik als cadeau had gekregen. Ik kreeg het domweg gewoon niet voor elkaar om de wax gelijkmatig op te brengen. 2de poging was met de blote hand, omdat ik dit vaak op youtube voorbij had zien komen, maar weer het zelfde resultaat. Toen een foam pad gepakt en na een paar pogingen lukte het me uiteindelijk wel om de wax gelijk matig aan te brengen.

Probeer met een vingermutsje, denk wel dat het je gaat bevallen !
De volgende dag alles even goed nalopen of je niet plekjes te dik hebt aangebracht / niet goed hebt uit hebt gebuffed anders zie je dit.