• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax voor Tahoe Turquiose ?

Franko

Detailing rookie
15 apr 2009
13
0
Jaja een aparte kleur haha, het is dan ook voor een aparte auto een 1966 mustang.

zie hieronder de kleur:

1968-Mustang-Coupe-TahoeT.jpg


( niet mijn auto )

Dit is in de zon, dus buiten de zon is hij iets donkerder.

maar welke wax is nou wijsheid? ik heb bij de dodo juice gekeken, maar buiten dat deze erg kostbaar zijn, weet ik niet precies welke ik moet kiezen.
 
Mocht je voor Dodo willen gaan, zou ik een wax voor een lichte kleur kiezen (White Diamond of Light Fantastic)
Aangezien je zeker op zo'n wat oudere auto een goede bescherming zult willen, is een sealant geen overweging? Bijvoorbeeld de Poorboys EX-P of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0.
 
mag ik, een waarschijnlijk domme vraag stellen?

wat is het verschil tussen een sealant en een wax, wanneer gebruik je het een en wanneer het ander?
 
daar is een hele discussie over mogelijk, wanneer het nou een sealant of een wax is..

maar.. zoals ik het zie.

een wax, is op basis van een natuurproduct (vaak carnauba)
een sealant is op basis van synthetische bestanddelen, en vaak vloeibaar (officieel altijd vloeibaar)

mocht je een leuke / goede wax willen, die nog leuk te betalen is ook, zou je poorboys natty's kunnen overwegen..
vooral de rode versie vind ik zelf een erg goede wax, voor een leuke prijs, die je in principe niet fout kunt gebruiken
 
Franko zei:
.....
maar welke wax is nou wijsheid? ik heb bij de dodo juice gekeken, maar buiten dat deze erg kostbaar zijn, weet ik niet precies welke ik moet kiezen.


belangrijker is om te kijken naar duurzaamheid (wanneer de auto dag in dag uit buiten staat) of .
dus een synthtische wax/sealant of juist een pure carnauba concourswax.
keuze tussen collinite en chemical guys 50/50 om er maar eens twee te noemen
 
Nouja hij staat eigenlijk nooit buiten haha, altijd in de garage het gaat dus ook vooral om de glans en wat de kleur het mooist naar boven laat komen :)
 
Perfect gepolijst geeft het beste resultaat, dit haalt het meeste glans uit je lak. Een dure of goekope wax zal geen verschil maken.

Dat gezegd, de rest gaat dan om persoonlijk gevoel, als het je niet te veel doet en je wil toch een goede wax, kijk eens naar Poorboys Natty's of de Collinite reeks.

Wil je iets specialers dan kan je kijken naar de Dodo Juice reeks, Wolfgang, ...