• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke wax? Zwarte VAG lak.

zentse

Detailing rookie
10 okt 2009
13
0
Beste Forumleden,

Ik zit al een lange tijd te twijfelen over een bepaalde wax Dodo Juice Purple Haze of Poorboys World Natty's Paste Wax Blue.

De wax moet ik op brengen op mijn Golf 4 Blackmagic parel LC9Z uit 2001.

Nu heb ik al een lange tijd de volgende wax gebruikt Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0.

De wax is nu eindelijke op dus kan ik een andere wax gaan aanschaffen.

Gewoon een pure wax dus niet een sealant en wax in een.

Want ik gebruik ook Poorboys World Black Hole. Uiteraard wordt gezegt dat Poorboys World Black Hole en NXT tech wax geen goede combinatie is.

Daarom staat hier nu nog een volle Poorboys World Black Hole. Hier wil ik verandering in brengen.

Dus wil ik het volgende gaan doen:

Combi 1:
Poorboys World Black Hole
Poorboys World EXP Pure Sealant
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue

Combi 2:
Poorboys World EXP Pure Sealant
Dodo Juice Purple Haze

Combi 3:
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0
Dodo Juice Purple Haze

Wie kan me helpen. Er zit een behoorlijk prijs verschil in de Poorboys World Natty's Paste Wax Blue & Dodo Juice Purple Haze. Dus ik ben benieuwd wat het verschil is Glans, Hoelang hij blijft zitten, Opbrengen en afnemen?

Alle tips zijn welkom!

Ik heb alleen ervaring met combi 2. Dodo Waxen verwerken erg gemakkelijk. Standtijd zal niet al te ver van elkaar af liggen(gevoelsmatig), maar de Dodo wax heeft dat stukje extra aan glans naar mijn idee. Kwalitatief gewoon een stap hoger dan de natty's.

Opbrengen en afnemen is de Dodo wax gewoon erg makkelijk. PH is een Softwax dus kan ietsje korrelen is mijn ervaring ermee, maar als je hem een paar keer hebt gebruikt heb je daar minder last van. Kan de vergelijking met de natty's niet maken gezien ik die nog nooit gebruikt heb.

Vanwaar eigenlijk niet de combinatie Lime prime lite met een Dodo wax? Je mist dan wel de sealent, maar als je dan regelmatig nog even een laagje DJ Red Mist aanbrengt zal het totaal niet veel verschillen qua totale standtijd.

Bedankt voor de snelle reacties,

Arjan puur omdat ik de producten al heb alleen nog een goeie wax zoek.

Ik hoef geen uitgebreide collectie te hebben het is puur om mij auto te doen en af en toe voor kennissen.

Het gaat mij om dat ik gewoon een perfecte WET LOOK glans kan bemachtigen.

Combi 3 !

Vindt de Wolfgang veruit de lekkerste sealant om mee te werken, daarnaast zijn de Dodo waxen absoluut top :-)^
De Dodo waxen vindt ik prettiger werken dan de poorboy's waxen alhoewel die ook erg goed zijn.

Uitpoetsen van een Dodo wax vindt ik wel makkelijker gaan in vergelijking met een poorboy's wax.

let er wel op dat je bij comi 3 de wolfgang sealant wel 12 uur moet laten staan , en droog; voordat er een wax overheen komt

Bedankt voor je tip onno11 :cool. Dan valt combi 3 al af vrees ik :auw.

Wil gewoon een simpele maar toch een perfecte wet look effect.

EXP met DODO Juice?

Denk dat ik tog de Poorboys World Natty's Paste Wax Blue pak. De Dodo juice blijft wel langer zitten maar dat is in mijn geval niet nodig.

Je kan niet veel verkeerd doen met de Natty. Zelf heb ik een GTI in LC9Z en die heeft ook een aantal keer Natty(+blackhole) over zich heen gehad.
Resultaat is erg mooi hoor! Pas wel op dat je het niet op de rubbers, en kunstof onderlip enzo smeert. Het slaat namelijk wit uit en is vrij lastig weg te krijgen(zelf met melamine spons weg gekregen).
De Natty heb ik een kwartiertje laten curen en het liet zich erg makkelijk afnemen.

Oke, Kunststof onderlip heb ik niet meer enigste kunststof onderlip is een diffuser bij mij.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Deze plak ik dan zeker af!

De enige auto's die ik tot nog toe heb gepoetst zijn de VAG lakken.

Ik heb zelf de kleur carbon steel grey ( golf 6 gti )
Hierop komt de combi 3 het beste uit!
Maar ik las al dat je niet 12 uur wilt wachten:cool

Dus dan zou ik voor combi 2 kiezen.
Ik heb 1 donkerblauwe ( touran ) Gedaan met de dj ph en dit effect was echt :love
Daarnaast heb ik 2 auto's gedaan met LC9Z Als kleurcode ( polo 6n + 6n2 ) En dit had een zeer mooie wetlook.

Natty's heb ik ook gebruikt! Maar het verschil merk ik toch wel duidelijk als je hem naast de DJ PH gaat zetten! Je betaalt iets meer maar het werkt een stuk makkelijker. VOORAL met uitpoetsen. De natty's heb ik aan de overbuurman gegeven:-" Me DJ PH is toch pas na 3 jaar op:-)^