• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

welke wax

waltercabrio

Detailing addict
28 mei 2015
25
60
Hallo , ik zou graaag mijn auto waxen maar weet niet goed welke wax ik zou nemen de wax van collinette 845 of die van dodo juice

ik heb 2 wagens een grijs metallic en een zwarte metallic.

Enkele maanden, zit je onderhand ook in de winter.
Zou dan wel kiezen voor een pro versie van DDJ.
Voordeel van DDJ is dat de waxen ook in panels verkrijgbaar zijn.
Voordeel van de 845 is, dat hij wat gebruiksvriendelijker is.

Ik gebruik Purple Haze Pro deze houd het ongeveer 3,5 tot 4 maanden met Black hole er onder is netjes maar niet lang genoeg omdat ik buiten moet werken en ongeveer in oktober de laaste keer kan waxen en de winter net niet door kom.

Wat mij betreft absoluut de collinite 476s!
Verwerkt goed en enorm lange standtijd. Heb zelf een zwarte auto en kon niet echt een evident verschil zien qua glans in vergelijking met Purple Haze Pro.

zeker gezien de prijs en standtijd kies ik daarom voor de 476s.

Maar kwa standtijd zullen de collinite en de Purple Haze Pro mekaar niet schelen denk?
heb ook nog FX Synwax staan

Nou purple haze en collinite ontlopen elkaar behoorlijk als het op standtijd aan komt hoor!

als je op zoek ben naar standtijd denk ik niet dat er veel betere waxen zijn dan 815/476!

Misschien de Purple Haze Pro voor de zomer houden en een collinte wax voor de winter,Maar welke want ik las dat er een is die als je die te lang laat zitten of te dik aanbrengt moelijk uit te poetsen is