• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wetsanden; plekken blijven dof na DAP500 en SSR3 en SSR2

vipinholland

Detailing rookie
15 jun 2009
12
0
Van het weekend enkele grote plekken gewetsand op mijn " nieuwe " auto. Hiervoor heb ik wetsand papier gebruikt. Na het wetsanden is de lak op het wetsand gebied erg dof geworden.

Ik heb een dap 500 en heb met een oranje pad met pbw ssr3 gevolgd door ssr2 gepolijst maar het bleef een opvallende vale plek.
Wat kan ik hier nog aan doen?
 
Hoe heb je gewetsand, met welke grofheid (grit) en welke volgorde?
Heb je gebruik gemaakt van een schuurblokje om het schuurpapier?

Om echt effectief wetsandkrasjes weg te krijgen heb je eigenlijk een rotary nodig.
 
ik heb gebruik gemaakt van een vlakgum. Ik heb eerst met grid 1500 geschuurd(het ging om een grote oppervlakte, er was een grote steen tegen aan gegooid). Hierna heb ik met grid 2000 en 2500 het afgemaakt.
 
Dit maakt gelijk de reden duidelijk dat je eerst goed moet oefenen met wetsanden. Ik heb zelf wél grit 2500 weggekregen met SSR3 en geel en UC met geel. Hoe werk je het product door? Ik zou het lekker lang doorwerken of is kijken of je een fles Ultimate Compound kan vinden.
 
Als je te enthousiast bent geweest met wetsanden, kan het zijn dat je door de blanke laklaag gegaan bent, maar zonder foto's of te weten wat voor lak je hebt (wel of geen blanke lak) is er geen zinnig woord over te zeggen :no
 
@markprinsen,
ja geel, hij heeft oranje en ssr3, dat is toch een stap lager..

@vipinholland..
je zou een rotary kunnen gaan proberen..
kijk eens of je er ergens 1 kan lenen..
ik heb een hele goedkope, en ben op dit moment in krommenie..
wolle pad erop, en monello inizio.. daarmee moet je zulke dingen wel weg mee krijgen
 
[mod]quote verwijderd, bericht staat erboven ;)[/mod]
oke ik dacht dat ik wel zou kunnen wetsanden maar niet dus hahahaha. Ik ben ook maar een amateur.
Waarschijnlijk als ik het zo allemaal lees heb ik het al verpest. Een rotary durf ik eigenlijk niet aan. Weet niet hoe er mee om te gaan!
 
Ik zou zeggen, maak een afsrpaak en kom eens langs bij ons, dan kunnen we er naar kijken.
 
[mod]quote weggehaald, bericht staat er al boven ;)[/mod]
als ik weer die kant op kom zal ik wel even een afspraak maken, bedankt!!!
 
aron147 zei:
je zou een rotary kunnen gaan proberen..

NEE! :|~*

Dat is wel het laatste wat hij nu moet gaan doen.

Eerst opmeten/bekijken door de jongens van Carclean, want ik ben bang dat hij er doorheen zit met z'n lak.
 
vipinholland zei:
[mod]quote verwijderd, bericht staat erboven ;)[/mod]
oke ik dacht dat ik wel zou kunnen wetsanden maar niet dus hahahaha. Ik ben ook maar een amateur.
Waarschijnlijk als ik het zo allemaal lees heb ik het al verpest. Een rotary durf ik eigenlijk niet aan. Weet niet hoe er mee om te gaan!


Als je een rotary niet aan durft is het wel dapper dat je wetsanden wel durft op je "nieuwe" auto.

Maar idd laat er even een van de experts naar kijken, wie weet heb je geluk en is er nog wat aan te doen. Succes !
 
tinus zei:
NEE! :|~*

Dat is wel het laatste wat hij nu moet gaan doen.

Eerst opmeten/bekijken door de jongens van Carclean, want ik ben bang dat hij er doorheen zit met z'n lak.

Als ie het verpest heeft met wetsanden zal ie met een rotary niet veel meer schade aan kunnen richten! :grinning:
 
eg wel, wedden dat de plek groter wordt !

Maar hoe dan ook, er is maar 1 echt goed antwoord mogelijk >>> ritje CC en de meesters aldaar hun oordeel en advies beetpakken ( met 2 handen )
 
Om je een hele rit naar berschenhoek te besparen mag je ook bij mij(c.c.op locatie hihih) langs komen in Lelystad-haven, zodat ik ff een blik erop werk..en desnoods als de plek niet door is voor je weg polijst met de rotery;)

gr cees;)
 
eemnes is dichterbij.
zie profiel voor adresgegevens.
geheel vrijblijvend overigens., kan morgen of vrijdag.
 
mk-us zei:
eg wel, wedden dat de plek groter wordt !

Maar hoe dan ook, er is maar 1 echt goed antwoord mogelijk >>> ritje CC en de meesters aldaar hun oordeel en advies beetpakken ( met 2 handen )

Als ie door de blanke lak heen is zal toch het volledige scherm gespoten moeten worden!
 
ben benieuwd.. ik wil wel een foto zien van hoe de kap er nu bij staat..
en dan vooral de doffe plek..

ben ook benieuwd wat je ziet met een lamp erop!

mijn ervaring is.. als je door je blanke lak heen gaat, je in NO-TIME ook door je kleu heen gaat..
 
Zo'n mega-steenslag is ook maar niets; maar om al direct te wetsanden is wel moedig.
Ik had toch niet lager gegaan dan 2000 grit en gezorgd voor een foamed wool pad (die paarse).
Wat eigenlijk niemand echt kan uitleggen is hoe zacht je moet drukken op je sandingblock, vermits een gum nogal klein is zal de druk misschien te hoog geweest zijn.

Ik hoop dat je wijzer wordt bij CC van hoe groot de schade is :ja