• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wheelbrushes, welke past het beste bij mijn velg?

Ik snap echt niet waar al dat geweld aan reinigers voor nodig is

Om zoveel mogelijk zooi van de velgen af te krijgen ;)

Zelfs voor velgen die zijn gecoat zou ik een goede prewash gebruiken, en alleen foamen doet soms niet genoeg qua reiniging. Dan zou ik in jouw geval eerder MWB als prewash gebruiken dan foam. Qua kosten maakt dat niks uit en qua reiniging een hele hoop. En met een pH-waarde van 5,5 gaat het de Rim ook niet om zeep helpen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
@Jansen

Ik doel meer op het feit dat mensen hun vieze velgen inspuiten met fall out removers.

Maar als ik mijn velgen foam, ben ik 80% van de bende kwijt. En gewoon met een sopje is alles een fluitje van een cent.

Ik heb echt niks anders nodig. Soms misschien local een beetje fall out remover, maar dit alleen na jed e velgen eerst schoon gemaakt heb. Elke keer je velgen hier mee inspuiten is echt nergens voor nodig.
 
Lijkt mij ook de beste methode, eerst het reguliere stappenplan volgen en dan pas opschalen naar de chemicaliën
 
De steel niet teveel zijdelings belasten, maar de haren het werk laten doen
Als je druk uit moet oefenen, neem dan een steviger borstel
En uitspoelen, droog slingeren en dan pas weghangen waar hij verder kan drogen
 
  • Leuk
Reactions: DennisS205
Mij bevalt de EZ brush ook prima. De grote versie kan nog in verrassend smalle gaatjes. Ik heb wel vaker de tip gelezen om ze niet aan het handvat krachtig droog te slingeren omdat het handvat dan uiteindelijk kan afbreken. Voor de zekerheid hou ik hem dus altijd maar bij de stalen kern zelf beet als ik hem droog sla. Gaat tot nu toe goed en EZ brush ziet er nog prima uit