• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wielkast schoonmaken,

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
mensen van het goede leven,

een probleempje waar ik al langer tegenaan loop. Omdat mijn auto verlaagt is kan ik de wielkassen niet mooi schoon krijgen. Daar blijft dus veel vuil hangen. Hoe maken jullie die schoon? Heb je daar een oude mitt/borstel voor of halen jullie eens in de zoveel tijd de wielen eraf?

Dank!

Ik heb geen ervaring met verlaagde auto's, maar normaal gesproken spuit ik ze gewoon schoon met de hogedruk reiniger. Dit werkt zeker op wielkasten die niet "bekleed" zijn perfect :-)^ .

tijdens wielenwissel winter-zomer en zomer-winter even goed aanpakken, tussendoor met een goede HD en eventueel af en toe ff krikje eronder om er beter bij te kunnen met een borstel/mitt

+1 voor de krik !

( was mijn 1e gedachte omdat je waarschijnlijk niet tussen je wielkast en band kan met je hand .....)

Standaard heb ik zulke krik altijd bij me voor in-geval-van-lekke-band . Er zijn er zeker betere maar die zijn dan ook (veel) duurder , mijn krik ( deze oranje ) doet al + 40 keer dienst zonder wegzakken oid .

Om dit jaar wat werkjes uit te voeren heb ik me wel reeds een "duurder-beter" exemplaar aangeschaft .

Hoeft niet meteen een grote kost te zijn : ( + een plastic zak erover en gaan met de banaan...... )

P1100074.webp

;)

nou kelvin, ik heb hetzelfde type auto en bij mij word met de HD en zelfs met de tuinslang de wielkasten prima schoon (kan met tuinslang nozzle net tussen band en spatbord door)

ik weet ook niet hoe schoon je in gedacht had?

mijn auto was zo laag dat er geen krik onder kon, moest eerst op blokken gereden worden, omslachtig dus

gewoon lekker met een hd spuiten waar kan. met een borstel kom je er al helemaal niet bij (in mijn geval dan, weet niet hoe laag de auto is..)

is eventueel een under-body-lans niet wat voor je?
https://www.Carclean.com/product/Autobrite/Underbody_Lance_for_Karcher_HD_Series_UB_LANCE_KARCH_HD_101987

Als je zo laag rijdt dat een garagekrik er niet onder past is het vaak lastig om je wielkast goed schoon te krijgen.
Ook is het een beetje afhankelijk van de breedte van je velgen en je banden.

Er zijn ook speciale extra lage garagekriks, maar die zijn vrij prijzig.
Als het voor heel even is kun je ook de originele schaarkrik gebruiken om de auto iets omhoog te krikken. Meestal krijg je die nog wel onder de auto.

denn!!;351561 zei:
(in mijn geval dan, weet niet hoe laag de auto is..)

Laag genoeg ? Nog lager ga je moeilijk vinden :lol
050713061_zps288550aa.webp

Ik heb hier thuis wel 2 planken liggen ( +- 50 cm lang x 10 cm x 3.5 cm dik ) waar een spie/oprijstuk is afgezaagd ( van 0.5 cm tot de 3.5 cm op +- 20 cm afstand ) en die gebruik ik soms om aan de stoepzijde de auto wat hoger te zetten bij oa het aanbrengen van de bandendressing of om makkelijker te kunnen kleien/polijsten...

Als je dat ook zo zou doen kan het al voldoende zijn dat je de wagen opkrikt om aan dezelfde zijde beide wielkasten uit te spuiten :weetniet
( zo hoef je maar 2 keer te krikken in totaal )

Zo'n underbody lance gaat dus niet werken in je wielkasten heren:-"

Gewoon met de HD in de kast spuiten en indien je er beter bij wilt zul je hem toch moeten opkrikken of op oprij-platen moeten rijden zoals al eerder aangegeven hier:ja

De borstel die Dibbuz aanraadt is een mooie borstel voor dit soort klussen. Zelf werk ik er al een tijdje mee, soms merk ik wel dat de borstel er niet altijd even goed tussen past.

Als die niet aan de voorkant ertussen past, zoals bij mijn Leon dan via de onderkant erin.
Alleen als de afstand tussen band en wielkast erg laag is dan heb je een probleem.

Wittereus;351587 zei:
Zo'n underbody lance gaat dus niet werken in je wielkasten heren:-"

Hoezo niet, ik kan hem zelfs door de velgspaken heen steken...(wel even een doek tussen je spaak en lance leggen).. :weetniet

Daar ben ik weer! Het gat mij vooral om de rotzooi die achterin de wielkast blijft hangen{inde buurt van de schroefset}. Normaal met een normale hoogte kan je er prima bij met een langere borstel maar dat is nu dus geen optie. Ik heb het idee dat bij de modderkuip het vuil blijft hangen waardoor een een wazige grijze kleur krijgt en dat is niet netjes ten opzichte van mooie zwarte banden en schone velgen;) Is dat eventueel op te lossen met reload of spray and wipe?

Autoglym Vinyl & Rubber Care:

Trekt mooi op en uitwrijven komt niet zo nauw: https://forum.Carclean.com/threads/review-autoglym-engine-cleaner-vinyl-rubber-care.4098/

Maar echt vuilafstotend is het niet... Ik denk dat als je dat wilt je er een SIO2 coating overheen komt aan het zetten, en dan is het nog maar de vraag hoe duurzaam hij is ivm alle steentjes, zand etc dat zo'n wielkast krijgt te verduren....