• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Witte auto

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
2.838
193
Even je topic kapen , mijn excuseso_O
Ik verwacht binnenkort mijn nieuwe wagen met pearl white lakkleur.
Waarmee zou ik de diepste glans kunnen bekomen, als dit al lukt met een licht kleur?
Ik ga uiteraard eerst een rondje polijsten met mijn DAP maar dan?
De meeste glans bereik je dmv polijsten dat gezegd hebbende zijn er ook showwaxen die net wat meer glans toevoegen maar van die waxen is de standtijd wel stukken korter in het algemeen.

Matsu

Detailing addict
2 aug 2018
129
55
Mijn plan was zeker al een rondje DAP met Monello finish en waar nodig corrigeren.
Zou Gyeon Syncro iets toevoegen aan de glans?
Welke showwaxen zou je aanraden voor witte lak?

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
9.936
178
29
Leersum (Utrecht)
Persoonlijk vind ik een show-wax op een donkere kleur misschien nog wel heel iets toevoegen, maar op een lichte auto bijzonder weinig.

(Na goed polijstwerk)

Probeer je niet dood te staren op glans uit een potje. ;) Als je de lak optimaal polijst en hier één-of-ander simpel waxje op smeert, zal hij niet overduidelijk minder glans hebben dan wanneer je een dure wax o.i.d. smeert.

• Leuk
Reactions: PA27506

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
2.345
175
Ik heb diverse waxen gehad voor witte lak of voor lichtere lakkleuren (oa Glacier en Glasür), beiden hele fijne waxen!
Een showwax heb ik nooit gehad, geen idee of het wat extra’s doet op een witte auto.

Een goede voorbereiding en in meerdere stappen polijsten zal heel bepalend zijn voor het eindresultaat.

Wil je extra gloss? Bestel een flesje beadmaker;)

M3fan

Detailing guru
25 jul 2017
1.339
138
37
Torhout België
Denk dat Syncro zeker iets toevoegt aan de glans. Maar daar wil je zeker dan een zo goed mogelijke correctie van de ganse wagen.

• Leuk
Reactions: Matsu