• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wol , hoeveel pasta?

Ik weet niet wat voor wolpad je heb, en wie dit afgeraden heb.. maar mijn wolle pads gaan gewoon in de padwasher hoor.
Bij Carclean gaven de jongens aan dat wanneer het wolle padje in aanraking komt met water het mogelijk gaat klitten. Dus om dit te voorkomen zou je de pad bijvoorbeeld schoon kunnen maken met de de rupes claw pad tool.

Machine zachtjes laten draaien en dan de claw pad tool er tegenaan houden. Op deze manier het padje rustig "schoon" borstelen.

Primen van de pad zou kunnen. Je kunt er ook een dotje extra op doen en vervolgens met je vinger verdelen over de pad.
 
Kan het type wol pad zijn die je gebruikt.. waarschijnlijk de paarse?
Die hebben namelijk dunne vezels/ haren of hoe je het ook wil noemen.

Wolle pad is ook een erg ruim begrip!

Bij de pads die ik gebruik zijn de vezels/ haren erg dik. Daar bij heb ik die door problemen niet.

Zo iets zeg maar:
BCA11A76-980A-4670-9A28-CF4B998C496F.jpeg
 
Als het zo lees is @D!m!tr! bij de dap clinic geweest, daar worden de paarse wolletjes van Monello gebruikt:

https://www.carclean.com/nl/ultra-thin-foamed-wool-5-5-cutting-pad.html
https://www.carclean.com/nl/foamed-wool-5-5-cutting-pad.html

Voor deze geldt mijn uitleg sowieso, voor wat betreft het schoonmaken en de hoeveelheid polijstmiddel.

Bij Carclean gaven de jongens aan dat wanneer het wolle padje in aanraking komt met water het mogelijk gaat klitten. Dus om dit te voorkomen zou je de pad bijvoorbeeld schoon kunnen maken met de de rupes claw pad tool.

Machine zachtjes laten draaien en dan de claw pad tool er tegenaan houden. Op deze manier het padje rustig "schoon" borstelen.

Primen van de pad zou kunnen. Je kunt er ook een dotje extra op doen en vervolgens met je vinger verdelen over de pad.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik gebruik het blauwe wolletje van rupes jongens.
Bij mij werd inderdaad ook verteld dat nat reinigen tussendoor kan zorgen voor klitten en daardoor een verslechterde werking.

Het voelt anders aan ten opzichte van foam pads maar met jullie hulp best goed gekomen!