• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoeveel pads gebruiken jullie?

Ik polijst een paneel en kiep dan de vuile pads in een emmer. Opvolgende paneel pak ik aan met een nieuwe pad enz. Einde van de dag alles door de padwasher halen , beetje droogdraaien en op een wasrek.
Ik heb zelf redelijk wat pads namelijk en heb niet het geduld om alles tussendoor goed droog te draaien dat duurt mij te lang.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
@Quantoxx ik heb in het reservoir van de extractor een beetje dreft gedaan. Die spray en zuig ik dus tegelijk op. Voorheen ook wel eens een scheutje apc geprobeerd en dat werkt ook prima.
Ik heb toen ik dit filmpje maakte de hele auto 2 hits met dezelfde witte spiderpad en s3 gegeven. Als de extractor de pad niet goed schoon zou maken had m’n spiderpad dit vast niet overleefd toch?
Ik zou er natuurlijk ook tornado in kunnen doen, maar ze worden zo ook schoon genoeg en dit is een stuk goedkoper.
 
Gaat dreft niet teveel schuimen in de extractor? Wel een goed idee!

Ik heb van de monello pads drieëneenhalf à vier stuks van elke kleur maar heb van de Lake Country HD orbital pads maar één van elke kleur.

Sinds ik de pad washer heb, heb ik het gevoel niet meer dan één of twee pads nodig te hebben per slijpgraad. Misschien voor zware correctie als de pads wat sneller vollopen met vuil, maar dat hebben mijn auto's niet echt meer nodig :)

Wat Ric325i zegt, elk paneel een pad en doorgaan werkt sneller, maar dan moet je wel veel pads hebben!
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Hahaha helemaal niks meer, daar heeft een lekkende fles apc op gelegen dus die is half opgelost ;)
 
Ik heb een pad of vier per kleur, maar draai ze ook door de padwasher zoals @Zluytr en @Wouter_BMW.
Na wassen, draai ik droog in de padwasher en daarna nog een rondje in de buitenlucht. Valt me mee qua vocht en eigenlijk geen problemen als ik daana een nieuwe hit draai.
Heb dan wel dat ik tussentijds water van de padwasher verschoon, anders wordt het wel een vieze bende.
 
Wat Ric325i zegt, elk paneel een pad en doorgaan werkt sneller, maar dan moet je wel veel pads hebben!
Ik mag wel eens gebruik maken van de garage van een maatje en omdat die garage niet van mij is wil het liefste met 1 dag klaar zijn dus mede daarom wil ik op zo’n dag doorgaan zonder oponthoud van schoonmaken/droogdraaien. Pads schoonmaken doe ik thuis wel is mijn gedachte.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik snap wel dat met de 1 pad - schoonmaken en gaan methode weinig pads nodig zijn en de klus geklaard kan worden maar, als jij je spullen uitgestald heb staan en je kunt zonder onderbreking doorgaan op bijv. Een zijkant van een wagen ben je denk ik veel productiever bezig.

Vindt het was proces van de pads wassen best hinderlijk tussendoor, plus je focus hoe dan ook makkelijker afzwakt en je mogelijk onnodig te lang bezig bent.

Nog niet gesproken over de iets wat vochtige pads, geen idee hoe het met een washer is maar met de hand zijn ze altijd "verschillend" vochtig.
Ik ga ervan uit dat pasta best functioneert op droge pad, in rupes instructie filmpje word min of meer gezeg.

Breekt korrel af zoals bedacht met vochtige pad, is er door het vocht onnodige lubricatie tussen pad en lak?

I dont know, waarschijnlijk is het te verwaarlozen maar iig. Food for thoughts.
 
  • Leuk
Reactions: Raymond E
Misschien heel hard om te zeggen maar voordat je op deze zwaar ingewikkelde doordachte manier gaat werken zou ik eerst lekker wat ervaring opdoen in het simpele polijstwerk. Een droge of vochtige pad is veel minder belangrijk dan op tijd een schone pad te pakken, niet teveel product, goed doorwerken en weten wanneer je wat moet gebruiken.
 
@D!m!tr! - Je denkt wel erg moeilijk, hoor. :p

Ja, niet hoeven stoppen omdat je pads moet schoonmaken is inderdaad fijner. (Mij maakt het geen zak uit, want tegen de tijd dat ik door schone pads heen ben dan was ik effe en heb even pauze. ;) )

Droge pads werken juist niet beter als licht vochtige pads. (Polijstmiddel trekt dieper in de pad en blijft dus niet waar je het wilt hebben; tussen pad en lak)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Idd wat Patrick zegt... nooit droge pads gebruiken.

Als je een natte pad droog draait op de machine Vind ik ze het fijnst werken.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
@Istnogferarie

Je hebt gelijk dat de juiste methodes het belangrijkste zijn.
Wanneer ik een auto onder handen neem dan houd ik me ook absoluut niet bezig met lastige denkwijze, dan probeer ik van het praktische aspect zoveel mogelijk op te steken.
Zoveel als de meeste van jullie heb ik nog niet kunnen doen maar ik leer best rap.

Daarbuiten vind ik het wel interessant om over dit soort zaken na te denken, wanneer een pad preventief schoongemaakt word met weinig tot geen zichtbaar vuil op het oppervlakte zijn er denk ik nog meer zaken om over na te denken.

Er zijn natuurlijk , mede door jullie ervaring, door de jaren heen manieren en gebruiken naar voren gekomen die juist blijken te zijn.
Het wiel opnieuw uitvinden is onzin natuurlijk maar er worden hier constant dezelfde vragen gesteld met dezelfde antwoorden.


@Quantoxx

Waarschijnlijk, misschien lastiger dan het daadwerkelijk is maar het theoretische gedeelte spreekt mij ook aan.
Degene die mij constant beantwoorden hierzo weten wat ze doen, zonder twijfel en hebben meer verstand van zaken dan ik.
Laat dat voorop staan, de rest eromheen praat dat denk ik na en gaat hetzelfde te werk, en daardoor ontstaat bro science.
Prima basis, absoluut maar er zijn vast nog interessante topics om over na te denken.
 
@D!m!tr! - Ik snap je! :D Ik wil ook (te) vaak de achterliggende gedachte weten wanneer ik iets doe. Leuk dat ik weet hoe, maar de 'waarom' is ook handig. :p

Wat ik dus al aangaf over vochtige pads is dan de achterliggende gedachte. Een pad die ik onder de kraan met Dreft schoonmaak, die worden door-en-door schoon en spoel ik goed uit. Vervolgens zet ik 'm op de machine en slinger op stand 2 het grootste gedeelte er rustig uit en wanneer de pad niet meer zwaar is van het water schroef ik de snelheid effe snel op naar 4-5-6.

De pad is nu op de tast droog, maar nog wel wat vochtig. Mooi! Effe een spraytje detailer erbij en ik kan weer aan de gang. Wanneer ik dan de eerste hit weer gedaan heb, en de pad kan nog een hitje doen, dan weer effe 1-2 spraytjes detailer. That's it. ;)

Kost misschien wat tijd, maar de pads blijven lang goed. Dit vertaalt zich weer naar goede correctiekracht.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Duidelijk duidelijk, in de praktijk voelt polijsten met de wat grovere pads aangenaam wanneer zie iets vochtig zijn.

Bij het finishen met zachte pad heb ik de pad liefst droog, dat voelt voor mij beter aan.
Dit is puur op gevoel, voor de rest niet met theoretische onderbouwing.

Wat mij is bijgebleven dat een woordvoerder van rupes zei dat mensen hun werkwijze moeten aanpassen aan hun systeem.

Bigfoot - pads - pasta 's

We kennen ze , blauw /groen/geel/wit.

De methodes zoals gebruikelijk kunnen het systeem, volgens Rupes,niet tot optimale resultaten kunnen laten komen.

Hun gaven aan ;

Weinig product gebruiken op pad is correct, aantal "erten".

Geen detailer/ spray water op pad.

Naast pasta lage rotatie snelheid uitsmeren hier iets in verder gaan, snelheid naar 2 of 3 om pad en pasta iets op te warmen en 'daarna' pas de hit starten ivm positief beïnvloeden slijpgraad.

Rest als gebruikelijk.

Cg adviseren op hun pads juist WEL een spray te geven.
Lang verhaal kort, intresant zijn de verschillende denk en werkwijze wel.
Neem aan dat firma's veel uitgebreider als ons kunnen en zullen testen, in combinatie met metingen die wij nooit kunnen uitvoeren.