• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Fuzion en Dodo Juice Supernatural 2.0

Rubba

Detailing rookie
24 jan 2009
186
0
Aan het nadenken over de aanschaf van een topwax. Daarom wat vragen:

1. Krijg je nog steeds een gratis refill bij de Wolfgang Fuzion?
2. Komt de Fuzion nog steeds in een houten kistje?
3. Onder de Fuzion gebruikers. Is er iemand die toch spijt heeft of niet geheel tevreden is over de prijs/kwaliteit van de wax? (Had er meer van verwacht....)
4. Onder de Supernatural gebruikers. Is er iemand die toch spijt heeft of niet geheel tevreden is over de prijs/kwaliteit van de wax? (Had er meer van verwacht....)
5. Voor wie ze toevallig beiden heeft: welke geniet voor jou de voorkeur en waarom?

Ik beoordeel een wax op, aanbrengen/afnemen, beading, glans en duurzaamheid....

Benieuwd naar jullie reactie's

Groeten,
Fred

1. Krijg je nog steeds een gratis refill bij de Wolfgang Fuzion?
Jup nog steeds
2. Komt de Fuzion nog steeds in een houten kistje?
Ook bij deze Ja!
3. Onder de Fuzion gebruikers. Is er iemand die toch spijt heeft of niet geheel tevreden is over de prijs/kwaliteit van de wax? (Had er meer van verwacht....)
Zeker geen spijt het is voor mij (tot nu toe) de meest makkelijke wax en geeft het beste "gevoel" (zit natuurlijk ook wel een beetje tussen de oren)
4. Onder de Supernatural gebruikers. Is er iemand die toch spijt heeft of niet geheel tevreden is over de prijs/kwaliteit van de wax? (Had er meer van verwacht....)
Geen spijt van de SN maar als ik zou moeten kiezen dan geef ik de voorkeur aan Fuzion omdat deze lekkerder ruikt en net iets makkelijker te verwerken is.
5. Voor wie ze toevallig beiden heeft: welke geniet voor jou de voorkeur en waarom?
Zie antwoord 4 ;) Ik heb dan wel de plastic pot en niet de bamboe versie. De duurzaamheid bij beide zit allebei heel goed.
Maar als je alles van Dodo hebt zou ik misschien toch voor SN gaan. Je kan altijd een testpotje nemen?

Thankx Dibbuz en Abarth, de refill, hoe regel je dat dan. Gaat dat via Carclean of rechtstreeks via Wolfgang?

Nog meer mensen met ervaringen?

Heb zelfde de Fuzion en de collinate 845.

En eerlijk is eerlijk, in verwerking zicht en beading is er geen verschil.(ik zie het tenminste niet:weetniet )
Nou ja oke de fuzion hoeft niet te curen.

M.b.t tot je keuze tussen de 2 is Fuzion goedkoper ;) 400 gram voor 160 buks

Nou ja ik heb ze dus ook beide

En tussen de 2 zit een groot verschil, heb ze gisteren toevallig allebei gebruikt en heb toch qua verwerking een voorkeur voor de Füzion lekker makkelijk en snel
Supernatural werkt al super maar brengt toch iets lastiger aan.

Geloof dat duurzaamheid van allebei wel snor zit (voor het geval dat uit maakt)

De SN heb ik niet maar ik vindt de fuzion TOP.
Ik zou misschien andere waxen nog moeten proberen maar
tot nu toe de fuzion:-)^

Fuzion is prachtig ,maar de SN ook ,het grootste verschil zit hem in het aanbrengen / afnemen. Hier is de Fuzion echt makkelijker ,maar als je de SN wat gewend raakt is deze ook vlot te verwerken.
Wat ik wel persoonlijk vindt ,de SN geeft mooiere beading ,niet dat het veel uitmaakt.
Het enige nadeel van de Fuzion is de deksel van de pot ,dit is echt vervelend ,zit veel te stroef ,snap niet waarom.

B.K. zei:
Het enige nadeel van de Fuzion is de deksel van de pot ,dit is echt vervelend ,zit veel te stroef ,snap niet waarom.

Dan ben ik gelukkig niet de enige die dat vind. Dacht al dat het aan mijn pot lag! :lol

Ik heb zowel de SN en de Fuzion en ben over beide eigenlijk best tevreden. Zoals al gezegd is de Fuzion iets zachter waardoor hij makkelijker op te brengen is. Als je toch een wax in deze prijsklasse zoekt kun je misschien ook eens naar Swissvax kijken?

Ik heb de Supernatural in plastic potje dus de 2.0 versie! Ik heb zeker GEEN spijt dat ik deze wax heb aangeschaft. Ik gebruik hem voornamelijk in de lente-, zomer- en hefstmaanden en in de winter de Collinite Insulator.

Afnemen heb ik totaal geen problemen mee, gewoon aanbrengen, curen en afnemen/poetsen. De truc is dat je een goede MF doek nodig hebt om dit probleemloos te doen.

De beading en duurzaamheid zijn dik in orde, zoals Tim in zijn R8 Freshly Juiced topic al aangaf zat de SN2.0 al bijna dik 5 maanden op zijn wagen.

SN beading vind ik zelf echt super strak! (hier nota bene je eigen foto :lol);
IMG_1470.webp

Ja veel mensen hebben de Fuzion! :) Als deze net zo gemakkelijk afnemen is als de Deep Gloss Paint Sealant dan heeft dat een groot streepje voor. Maar die Dodo Juice beading shots he.....Enne SkyBuMp...had ik gezegd dat de foto van mij was dan? :-d

Maar iemand nog antwoord op de refill vraag?

Rubba zei:
Thankx Dibbuz en Abarth, de refill, hoe regel je dat dan. Gaat dat via Carclean of rechtstreeks via Wolfgang?

Nog meer mensen met ervaringen?
Er zit een certificaat bij, als je die inlevert bij ons krijg je een verse pot :-)^
We noteren wel de nummers die bij ons verkocht worden dus een ander certificaat wordt niet geacepteerd maar dat lijkt me vrij logisch ;-)

Oke, bijna duidelijk :cool Dus als ik een pot bestel, het certificaat opstuur of inlever (?) krijg ik nog een pot? Of moet ik met m'n lege pot langskomen en ruilen jullie deze dan om of zo?

En :lol@ ThaBird :-d

Maar je zal wel goed je best moeten doen om hem leeg te krijgen ,zuinig en duurzaam zijn natuurlijk niet de factoren die je wil hebben als je de pot snel leeg wil :party

Ik heb het genoegen gehad een lik Wolfgang Fuzion uit Dennis z'n pot te mogen halen en over mijn scooter heen te mogen draperen.

Het opbrengen is echt een makkie. Het uitwrijven des te makkelijker. :-)^
Echt een aanrader.