• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang Fuzion of DJ Supernatural

SLK

Detailing addict
24 jun 2010
900
65
Misschien is het en vergelijking van niks maar ik zit te twijfelen over de aanschaf van één van deze twee waxen. Voor donkergekleurde auto's heb ik DJ Purple Haze. Een heerlijke wax die makkelijk verwerkt.

Voor lichtere kleuren lak zit ik nu te twijfelen tussen bovengenoemde twee. Over beide lees ik geweldige berichten. Beide bevatten carnauba.
Kan één van jullie me helpen bij het maken van een keuze of zijn beide goed en is het meer een persoonlijke voorkeur.


En tijdens het typen komt nog een tweede vraag in me op. Ik heb ook Collinite 845. Die staat bij Carclean onder de vloeibare waxen. Is dit geen sealant? Ik dacht dat het verschil tussen sealant en wax is, dat de ene synthetisch is en de andere op natuurlijke basis. Heb ik het juist?
 
Ik heb geen ervaring met de SN, maar wel de Fuzion in huis:love , en ook de Purple Haze sinds een tijdje.

Fuzion is een prachtige wax, met het grootste gebruikersgemak, easy on, en easy of, hij hoeft niet te kuren, dus je kunt ook nog eens erg snel werken.
Had ik al gezegd dat ie lekker ruikt?:-d

Voor de duurzaamheid en plezier/gemak zou ik wel 2 lagen zetten (2e laag half dagje wachten), dat scheelde bij mij nogal merkte ik in de eerste wasbeurten, voorbereiding was beide keren gelijk.

PH is ook erg goed, ook goed te verwerken en ruikt goed, maar vereist net iets meer aandacht dan de Fuzion.
Qua 2 lagen, zelfde verhaal, als je er tijd voor hebt, altijd doen.

SN ken ik niet, maar naar de verhalen die ik hier en daar lees, zit er wel een iniemini "gebruiksaanwijzing" (niet te lang curen, en soms het zgn "zweten vd wax") bij.
Nogmaals, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb het wel eens ergens gelezen.
Looks en standtijd zijn naar wat je er van leest wel erg goed.

Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Fuzion, maar zou als het uitkomt ook best nog wel een keer de SN willen proberen.
 
heb ze allebei staan...
De standtijd van de Fuzion is vele malen minder dan de SN (in mijn ervaring)
maar het gebruiksgemak en de geur van de Fuzion maken veel goed :jippie
Het is net wat je wilt...
ga je voor gemak en een zoet geurtje? -> Fuzion
beetje "gebruiksaanwijzing" en standtijd? -> Dodo SN

:cool

Just my 2 cents...
 
De standtijd van de SN is echt niet normaal! Hoef beide wagens maar twee keer per jaar te waxen. Wat eigenlijk toch best wel jammer is, heerlijk werk dat waxen. En heerlijke glans...
 
Zoals mk-us al zegt, sealant is een chemisch product, carnauba een natuurlijk product.

Doe eens gek en neem een combinatie van sealant en wax: Dodo Juice Blue Velvet PRO of Dodo Juice Purple Haze PRO.

Beide waxen hebben een standtijd van 3 tot 4 maanden, de SN heeft een standtijd van 4 tot 5 maanden, let wel, de voorbereiding moet dan wel goed zijn.

Ik ben van mening dat de kleur wax niet zo heel veel uitmaakt op een lichte of donkere kleur.

Maarre, wie kan er zolang wachten eer ie weer een vers laagje wax aanbrengt :-d

Review Dodo Juice Purple Haze PRO
 
Destijds heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding bij CC en een panel pot SN gekocht. Ben een beginnende detailer en kon de eerste keer niet overweg met de sn. De sn is heel korrelig en vond het hierdoor heel vervelend om de wax aan te brengen, ik kon de wax niet goed verdelen over de lak. Eerste keer geprobeerd om met een mf pad aan te brengen en dat werkte voor mij niet. Toen geprobeerd om het met de vingers en blote hand aan te brengen maar ook dat werkte niet voor mij. Daarna met een foam applicator en dat ging super. Heb de sn zo'n 20 min laten curen en daarna uit gewaxed. Na een uurtje of drie nogmaals met een mf doek de lak uitgewreven/opgepoetst en de volgende dag dezelfde werkwijze gehanteerd. Dat is nu zo'n dikke 2 maanden geleden en elke als ik de auto door de wasstraat haal glanst ie weer als een tiet :lol Mijn auto heeft een donkere kleur en krijgt echt een hele mooie glans, dus naar mijn mening niet alleen bedoeld voor lichtere lakken.
Als ik dan een nadeel moet noemen, is dat de wax nauwelijks dus geen geur heeft (heet niet voor niets supernatural) en voor mij dus geen wax met emotie is.
Zit nu een beetje te dubben of ik de sn opnieuw ga bestellen, want vind het persoonlijk fijner om met een wax te werken die meer emotie heeft.
 
o-m-g

Dacht dat de complete CC bevolking de wasstraat wel al LANG VERBANNEN had!!
Men dik zonde van de SN wax.. mik er dan gewoon turtle wax op als ie toch door de wasstraat gaat :klap
 
Alleen levende wezens hebben emotie.....en bij een wax of sealant kijk ik dus maar naar vier zaken:
- gebruiksgemak
- resultaat (glans)
- duurzaamheid (zo lang mogelijk)
- kostprijs

De resultant van de vier'.......Collinite 915

- goed te verwerken, als je hem kent. Dun aanbrengen en niet te lang curen.
- geweldige glans
- duuuuuuuuuuuuuuuuurzaaaaaaaaaaaaaam 9 maanden als je hem wast met spaarzaam shampoo en een goede washmit.
- € 37,-- voor een grote pot die een eeuwigheid meegaat.

Ik heb eenmaal de Supernatural geprobeerd van een kennis en ik vond dit qua verwerking en resultaat heel veel op Collinite 915 lijken.

Ik heb overigens ook de Collnite 845 maar daar ben ik geen fan van. Als ik hem heb aangebracht op een schone lak dan vind ik hem te schraal de eerste laag. Wordt pas goed bij de tweede laag. Het resultaat na 2 lagen 845 is hetzelfde als 1 laag 915.

Overigens kan ik mij voorstellen dat het leuk is om eens wat anders te proberen. En ik heb dan ook een fles Wolfgang sealant 3.0. Dat is ook geweldig spul. Vooral de gladheid die dit nalaat is ongekend. Ik heb een 1 1/2 maand gelden de auto een grote beurt gegeven en een deel van de auto met collinige gedaan en een (kleiner) deel met de wolfgang sealant. Gewoon om de duurzaamheid te kunnen bepalen. Uiteraard geven ze beiden tot op heden geen krimp.

Overigens vraag ik mij af of de wolfgang fuzion ook niet als sealant bestempeld moet worden. Er zit wel carnauba in maar ook polimeren. het is dus eigenlijk een hybride.

Maar het antwoord op jou vraag: als ik jouw was zou ik gaan voor de supernatural. Goedkoper en duurzamer.

Groeten GdV
 
@GdV42: goedkoper dan ?
Fuzion krijg je 2 potten voor €158, dat is dus €79 per pot ( 227ml per pot ), toch goedkoper dan €92,50 voor 200ml ! ( je zit alleen met hogere aanschafprijs de 1e keer )
Duurzaamheid: volgens mij nog een sn vs fuzion geweest die tot het einde heeft volgehouden, blijft moeilijk.

Hoe dan ook: ik denk dat werken middels een sample altijd het beste is: kan wel een überwax zijn volgens allen, het moet ook passen bij jouw gevoel qua werken etc. ( of nu de colli, de sn of de fuzion is )
 
Dennis121 zei:
o-m-g

Dacht dat de complete CC bevolking de wasstraat wel al LANG VERBANNEN had!!
Men dik zonde van de SN wax.. mik er dan gewoon turtle wax op als ie toch door de wasstraat gaat :klap

Misschien had ik ;) moeten schrijven ipv :lol
Uiteraard zie ik de wasstraat als een no go zone :rules
 
zuidwest10 zei:
Ik heb de fuzion gehad,maar die kon mijn niet bekoren,nu ik de dj-sn Woody gebruik ben ik:love .
dus naar mijn inziens is DJ-SN the way to go
:cool :ja :)_[]

Zelf heb ik de fuzion en gebruik ik die voor de zomers, is een heerlijk wax om aan te brengen en in de volle zon te verwerken.

Voor de winter gebruik ik M16 een bitch om te gebruiken maar prachtige glans en standtijd.
 
Dit is volgens mij een eindeloze discussie, iedereen heeft zo zijn voorkeur. De Fuzion is het makkelijkste in gebruik maar de SN en M16 zijn ook gewoon uitstekende waxen.
Collinite 915 is ook gewoon goed natuurlijk. Ik heb zelf nooit problemen gehad met de M16, prima aan te brengen en uit te poetsen als je het maar dun aanbrengt en niet te lang laat zitten.
 
Daarom:
mk-us zei:
Hoe dan ook: ik denk dat werken middels een sample altijd het beste is: kan wel een überwax zijn volgens allen, het moet ook passen bij jouw gevoel qua werken etc. ( of nu de colli, de sn of de fuzion is )
 
Plus niet elke wax reageert het zelfde op de lak.
Wat bij jou lekker werkt kan bij een ander een hel zijn.

845 is er zo eentje, op de mercedes van mijn schoonvader is het een eitje om te verwerken.
Maar op de toyota is het een ramp, laat vlekken achter en je moet er kei hard op boenen om er af te krijgen.