• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang sealant te kort gecured?

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Gister m'n auto voor het eerst in de Wolfgang DGPS gezet.
Het zou droog blijven die dag dus ik dacht da's mooi, dan is de auto klaar met curen om een uur of 12 s'avonds (12 uur later).
Het resultaat is echt geweldig vind ik, wat 'n wetlook! :heart_eyes:
bf50fa14.jpg

c497e545.jpg


Het enige probleem was dat ik s'avonds uit het raam keek en er zat allemaal condens op de auto! 8-o
Nu ben ik bang dat de sealant niet helemaal goed gecured is (condens is waarschijnlijk na een uur of 7 buiten curen op de auto gekomen)
Wat adviseren jullie, gewoon binnenkort nog een laagje eroverheen of moet de oude laag er eerst weer af?

Aan glansresultaat heeft het overigens niet ingeboet want het is nog net zo mooi als net na het uitbuffen.
 
gewoon zo laten :cool:
als je er echt zeker van bent dat de bescherming niet goed is, een extra laag erover
Legio voorbeelden waarin er na 1 tot 2u al een wax over gezet wordt
 
Ik was eigenlijk nog van plan om 'm volgende week nog even af te toppen met wat supernatural maar als de laag sealant niet goed hecht was ik bang dat dat ook geen zin zou hebben
 
Ik denk dat je geen problemen gaat hebben hoor, gewoon de SN erover.

Maar wat een bak !! :heart_eyes:
 
OF ik lees het verkeerd OF ik ben de weg ( weer eens ) kwijt:
curen a 12 uur ?
- Je neemt 'm toch eerder af ( curen middels swipetest gaat niet ivm sealant eigenschappen ), men houd een 45 minuten aan
- Hierna buffen en afnemen
- Dan pas de 12 uur in laten gaan en er niks aan doen

Ik lees:
- dgps er op
- 12 uur niks doen
- dan buffen en afnemen
-----------------------------------------------------------------------------------
Gezien ie niet op tijd is gebuft / afgenomen is er teveel luchtvochtigheid er bij gekomen en daardoor de condensvorming,
indien eerder afgenomen dan was de kans wellicht kleiner geweest
Resume: geen idee of mogelijk is, maar als het is zoals ik las, dan dus te lang laten curen ( en dus vocht in/op de sealant i.p.v op de uitgeharde laag )

Help s.v.p.
 
Volgens mij bedoeld hij gewoon de uithardtijd van 12 uur droog staan.

Ziet er geweldig uit. Ik ben wel benieuwd naar de voorbereidende stappen die je gedaan hebt.
 
:party:
Zwerver7 zei:
Alleen gewassen en in de Wolfgang gezet?

Aangezien ik m een maand of 3 geleden een volledige polijstbeurt heb gegeven en daarna 3 lagen wax, leek het mij niet nodig de hele auto eerst te kleien en daarna weer helemaal te polijsten.

Ik heb m met een extra sterk sopje gewassen, daarna een schampplek van een voetbal weggepolijst en daarna de hele auto in de sealant gezet.
Ik had ook maar een paar uur de tijd, daar lag het ook een beetje aan.
Maar het resultaat is ondanks dat het een beetje een vlug detailbeurtje was toch super?

Alleen nu nog hopen dat het de hele winter blijft zitten
 
@mk-us
Met curetijd bedoelde ik idd het vochtvrij laten uitharden, afnemen heb ik uiteraard na een uurtje al gedaan ;)
 
wat ik heb ontdenkt is dat als je DGPS te vroeg vrijstelt aan vocht (op welke manier dan ook) word de lak ruw.
als de DGPS goed is uitgehard is hij kneiters glad.

dus de test.
als je lak glad aanvoelt, is de DGPS prima gecured. en kun je dus een laagje SN erover gegeven mocht je dat willen.
mocht de lak wel ruw aanvoelen, zou ik deze laag DGPS er af halen.
 
Da's een goeie tip bartezz, dankjewel.
De lak is spiegelglad dus heb ik geen zorgen meer.
On with the supernatural!
 
Thx voor de tip Bartezzz. Ik heb de DGPS ook staan, maar durfde hem niet te gebruiken omdat m'n auto niet binnen kan staan. dus bij een mooie droge dag zal ik hem eens gaan proberen. :ja
 
met deze tijden kun je pas beginnen rond 1 uur (dan is het douw weg)
en rond 6uur is hij eral weer.
niet de ideale tijd voor DGPS.

(ik werk bij een schilder, dus we hebben hetzelfde probleem met buiten schilderwerk)
 
Hmmmm ja daar heb je misschien wel gelijk in, dan ben ik toch wel blij dat het iig nog een beetje gelukt is.
Mazzel moet je maar denken :)
 
hmm ja inderdaad ;)

maar zoals een andere detailer hier op het forum zegt.
gewoon doen die DGPS
en na een uurtje of 2 layeren met een wax die wel een belasting met vocht mag hebben (de meeste dus)