• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Worden Poorboy's World producten duurder door Trump?

trump heeft het over IMport tarieven, dus spul dat ingevoerd wordt in Amerika.

Afwachten wat de EU doet als tegenactie. het zal daar van afhangen of Poorboys zal duurder worden

Ook ik koop al enige tijd uitsluitend USA producten als het echt niet anders kan. Net als Chinees.
Dat is niet altijd even makkelijk, maar daarom des te belangrijker. Als we niet EU kopen, verdwijnt EU vanzelf van de markt.
En daarmee ook de EU regulering. Die regulering zal ongewijfeld hier en daar de plank mis slaan, maar over het algemeen worden wij, de consument, de EU burger echt wel goed beschermd. Dat is me wel de moeite waard om me te verdiepen in de herkomst van de producten die ik koop. Tevens is me dat wel een paar euro extra waard. Je kan maar eens in de zoveel tijd met een stembiljet stemmen. Met je eurobiljet stem je elke dag.

Een filtermogelijkheid in de webshop voor EU made of EU hoofdkantoor zou wat mij betreft dan ook een welkome aanvulling zijn.

Ik denk dat hetgeen Tim onlangs schreef over REACH ook wel iets is om rekening mee te houden.
Kun je een linkje plaatsen, of helpen om dat terug te vinden Joost?
[mod]Zeker wel[/mod]

Bedankt @Soepergrover voor het toevoegen van het linkje, nu herinner ik me weer precies waar het over ging.

@Morpheus02007 Wat verder invloed zal hebben is of een producent grondstoffen gebruikt die geïmporteerd moeten worden, want onafhankelijk van wat Europa doet, als de grondstoffen duurder worden voor de producent, zal de prijs van het product ook omhoog moeten.

Redenering van Trump en consorten gaat op veel terreinen mank, zo hoorde ik hem deze week blaten dat de door drie europese landen waren gereisd en geen enkele Amerikaanse auto hadden gezien (buiten de vraag of dat wel klopt) en dat daarom Europese auto's zwaarder belast moeten worden. Als Europa die redenering volgt moeten Amerikaanse vliegtuigen zwaar belast worden als die in Europa aangeschaft worden, zeker als je meerekent dat Boeing mede gesubsidieerd wordt door Amerikaanse defensiegelden. (De Jumbojet is bijvoorbeeld op kosten van de Amerikaanse defensie ooit ontwikkeld als (mislukt) militair transporttoestel, en heeft vervolgens een vlucht genomen als één van de meest verkochte vliegtuigtypes ooit. In Europa is de industrie voor militaire en civiele vliegtuigen duidelijk gescheiden.

Laatst bewerkt:
Ook ik koop al enige tijd uitsluitend USA producten als het echt niet anders kan. Net als Chinees.
Dat is niet altijd even makkelijk, maar daarom des te belangrijker. Als we niet EU kopen, verdwijnt EU vanzelf van de markt.
En daarmee ook de EU regulering. Die regulering zal ongewijfeld hier en daar de plank mis slaan, maar over het algemeen worden wij, de consument, de EU burger echt wel goed beschermd. Dat is me wel de moeite waard om me te verdiepen in de herkomst van de producten die ik koop. Tevens is me dat wel een paar euro extra waard. Je kan maar eens in de zoveel tijd met een stembiljet stemmen. Met je eurobiljet stem je elke dag.

Een filtermogelijkheid in de webshop voor EU made of EU hoofdkantoor zou wat mij betreft dan ook een welkome aanvulling zijn.
Voor mij gevoel produceren veel Europese bedrijven ook veel in lage lonen landen. (Kan het mis hebben) Waardoor je bijna niets meer koopt wat echt in de EU geproduceerd is. Spullen voor de eu worden wel volgens bepaalde kwaliteitsnormen geproduceerd om aan eu regels te voldoen zodat het hier ook verkocht mag worden al denk ik dat die regels vaak omzeild worden, zie hoe makkelijk alles van Ali express en dergelijke het land binnen komt. Of via het Oostblok de Europese markt op.

We zijn nu eenmaal een wereld economie en we voorzien elkaar van werk, elke vorm van import tarief (ook al de bestaande) zijn in mijn optiek een belemmering voor de vrije markt. Je wil als consument de beste kwaliteit voor de beste prijs en elke vorm van overheidsbemoeienis staat dat proces in de weg. Als er tarieven gekoppeld worden aan bepaalde producten kunnen ze onbetaalbaar worden heb je daar vooral de consument mee.